The Effect of Ultima Online to My Life -Story-

in #gaming7 years ago

Hayatımı değiştiren oyun desem hiç yanlış olmaz bence. Oyunun çıkış tarihi 1990'lara dayanıyor. O zamanlar Knight Online falan da yok yani olsa bile fazla popüler değil. O zamanların oyunu olan ve hayatımı değiştren oyunun adı: Ultima Online 2D Mondain's Legacy...

Image Source


Ultima Online ve KALVAS


Image Source

O zamanlar yaşım 7 falan galiba tam hatırlamıyorum. Oyunu abim @zuma ve abimle yaşıt olan kuzenimiz ikisi beraber oynuyorlar. Ama ne oynamak, internet cafede tost ve 0,5lt. pet şişe su ile yaşama tutunuyorlar o derece. Benim de yaşım çok küçük olduğu için internet cafeye girmem yasak tabi. Onlar internet cafeye gittikleri zaman çok canım sıkılıyordu ve hani bir yandan da oyunu merak etmiyor değildim.

Yaz ayları ben bu sefer Çanakkale'deyim, abimle telefonlaştığımız zaman bana dedi sana doğum günü hediyesi olarak Ultima'dan char açacağım. Kafaya bak adam beni nasıl bir batağa soktuğunun farkında değil aslında. Neyse dedi İstanbul'a gelince hediyen hazır. İnternet cafede bizimle oynarsın falan dedi. Benim de İstanbul'a dönmeme 1 hafta falan kalmıştı zaten, o 1 hafta nasıl yavaş geçti bir de bana sorun. Çocuk aklımla yatıp kalkıp Ultima Online'ı düşünüyordum. Daha oyunu bilmiyorum bile öyle büyütmüşüm gözümde.

İstanbul'a geldim ertesi gün abimle birlikte internet kafeye gittik, hiç unutmam bana darkdragon45 diye bir kullanıcı adıyla hesap açtı. O gün çılgınlar gibi gerçek yaşamdan kopmuş bir şekilde saatlerce, oyunu anlamasam da "Britain" isimli şehirde at koşturdum. Atı nerden alacağımı da oyuna girdikten 4 saat sonra bulabildim çaktırmayın. Abim bana hiç yardımcı olmuyordu sadece hesabımı açtı ve beni koskoca dünyada yapayalnız bıraktı. O kuzenimle birlikte eğlenceli şeyler yaparken bir anda bana bir görev verdi.

GÖREV


Image Source

Görevim çiftliğe gidip kuzuları öldürüp onların yünlerini toplamaktı. Yaklaşık bi 2 saat falan yün topladım herhalde şehirler arası yolculuk yapıp bütün çiftlikleri temizliyordum. Elime de şatafatlı bir tane katana tutuşturdular, ufaktan onların arasına karıştım hissiyle oyuna iyice heveslendim ve keyif almaya başladım. Dediğim gibi sadece bir histi, olayın aslını öğrenince yıkıldım. Bana verdikleri görev tamamen kendi çıkarları için üzerime yapılmış bir komploydu. Şöyle anlatayım, koyunları kuzuları kesip içinden aldığım yünleri terzide işliyorum ve bunlardan bandaj elde ediyoruz. Bandajlar da savaş esnasında canını doldurmak için kullanılıyor. Benim bu abilerim dediğim adamların bandajı bittiği için bu işe beni görevlendirmişler sağolsunlar. Benden yünleri alıp tekrar eğlencelerine devam ettiler. İşte o gün dedim bu oyunda çok büyük olacağım...

Ultima Online serüvenimi elbette tek bir posta sığdıramam, uzun bir geçmiş olduğu için partlar halinde yayınlayacağım. Şimdilik görüşmek üzere, Esen Kalın.

Sort:  

Oyunların bana verdiği kişisel gelişimi hiçbir öğretmen veremedi

Kesinlikle, yararlı noktaları oldukça bol :D ama öğretmenlerimizle kıyaslamak doğru olmaz bence

Kişisel gelişimden kastım vizyon aslında :D yoksa tabiki öğretme amacı pek yok oyunların

Oyunlar güzeldir ya, heleki Ultima Online :)

hey gidi genclik hey....

siz böyle deyince çok kötü hissettim :D

Ulan internet cafenin sandalyesine kıçım yapışırdı ultima online cs 1.5 ohoooo

cs 1.1 :P

Knight online ' nın en eski sürümü aklıma geldi , pasaKO falan o tadı bir daha hiç birşey yaşatmadı gerçekten.

Ultima Online is still one of the best MMO's I have ever played! The mechanics and skill gain are great. The PVP was immense knowing you could lose all your items in a fight, and Of course Housing and IDOC's :D

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 69629.04
ETH 3375.52
USDT 1.00
SBD 2.74