Hellblade: Senua's Sacrifice İncelemesi

in #game6 years ago

senua1.jpg

Heavenly Sword, Enslaved'in yapımcılarından: Odyssey to the West ve DmC: Devil May Cry, bir savaşçının mitlere ve çılgınlığa olan acımasız yolculuğu.
Viking çağında kalbi kırık bir Kelt savaşçı, gördüğü akıldan çıkmayan önseziler ardından ölü sevgilisinin ruhu için savaşmak adına Viking Cehennemine giden bir göreve çıkıyor.
Nörologlar ve ruh hastalığı yaşayan kişilerin katkılarıyla oluşturulan oyun, Hellblade: Senua'nın Sacriface, seni Senua'nın zihninin melankolik öfkesinin derinlerine çekecek.

Oyunun kendi tanımı bu şekilde. Oyun hakkında spoiler vermeden nasıl anlatabilirim bi bakalım.

Bu oyunu ilk duyduğumda beni kendine çeken taraflarından biri fiyatı diğeri de kadın karakter ile oynuyor olmamızdı. Oyun oynayan herkes çok iyi biliyor ki genellikle erkek karakter yönetiyoruz. Biraz değişiklik şart :) Diğer kendine çeken özelliği ise karakter modellemelerinin tamamı birebir gerçek bir insandan yapılmış olmasıydı. Yani evet Senua gerçek birisi (harbiden güzel kadın bu arada öhöm).

Oyunun hikayesini biraz daha anlatmam gerekirse; Senua’ nın köyüne Vikingler saldırıyor ve köyü yakıp yıkıyorlar tabi bu sırada Senua’ nın sevgilisini de katlediyorlar. Köy halkıda bu olanlardan ve başka uğursuzluklardan Senua’yı sorumlu tutunca o da tası tarağı toplayıp tanrılara “delirttiniz lan beni!" şeklinde atarını yapıp savaş açıyor.

senua4.jpg

Burada bahsedilen tanrılara savaş açma şekli God of War’ daki gibi değil. Her ne kadar savaş mekanikleri çok iyi olsa da asıl savaş Senua’ nın kafasında. Oyunun yapımı sırasında Cambridge Üniversitesi'nden profesörlerle psikoz hastalarının üzerinde yapılan araştırmalardan yararlanmışlar.

Grafikler müthiş verdiğiniz paranın her kuruşuna değiyor. Kaldı ki zaten bu oyunun bizdeki fiyatı 49 TL. Gerçek insanlardan modelleme yapan bir oyunun grafiklerinin tırt olması mümkün değildi zaten de bu kadar iyi olacağını açıkçası beklemiyordum. Bir de bu grafikler oyunun kendi karanlık atmosferi ile birleşince öff diyorum susuyorum.

Az önce de bahsettiğim gibi oyun God of War gibi bir havada değil ama ama savaş mekanikleri de çöp değil. Alışması zaman alan bir savaş mekaniği var. Doğru zamanda savunma yapıp doğru zamanda saldırmalısınız. Oyunu gerçekçi yapacağım derken sanırım işin ucunu biraz kaçırmışlar. Şöyle ki ilk başlarda bu mekaniklere alışmanız baya zaman alabiliyor. Örneğin ben oyunu severek oynadım ama oyun mekanikleri beni çok zorladı.

Mekaniklere dahil edeceğim başka konuda oyunun kayıt sistemi öyle kafama göre oynayayım öldükçe aldığım kayıttan devam ederim diye bir dünya yok. Eğer bir savaşta ölürseniz kolunuzda bir siyahlık oluyor oyunun hikayesine göre bu Senua' nın laneti. Bu lanet eğer kolunuzdan kafanıza kadar gelirse tüm kayıt dosyalarınız siliniyor oyuna en baştan bir daha başlıyorsunuz.

senua2.jpg

Eğer atmosferik bir oyun oynuyorsanız sesler çok önemlidir burada bunu es geçmemişler seslere de abanmışlar. Sesler hatta pubg oynar gibi oyunun bazı bulmacalarında ses kasmanız gerekebilir. Sesler 360 dereceden yani her tarafınızdan geliyor. Atmosferi size yaşatıyor bu konuda sıkıntımız yok. Ayrıca oyunun Türkçe dil desteği de var bu da bizim yüzümüzü güldüren bir başka etmen.

Oyunun süresi benim için yeterli olsa da bazılarına 6-7 saat az görünebilir. Bulmacaları keyifli olsa da oyunun süresi biraz daha uzun olsa o bulmacalardan sıkılabilirdim. Hatta bazı yerlerde baya bocaladım ama bu benle alakalı olabilir o yüzden çok girmeyeceğim bu konuya.

senua3.png

Oyunun benim sevmediğim taraflarına biraz girersek, düşman çeşitliliği çok sınırlı bu biraz can sıkıcı olsa da oyunun fiyatı 49 TL. Yani oyun büyük yapımların kendisine dediği gibi AAA bir oyun değil AA bir oyun. Bazı bulmacaları çok sıkıntılıydı ve mecburen çözümüne bakmak zorunda kaldım ama az önce de dediğim gibi bu sadece benim için geçerli olan bir sıkıntı olabilir :)

Sözün özü kısa ama fiyatını da hesaba kattığımızda iyi bir oyun Hellblade: Senua Sacriface. Not vermem istence sanırım 8,5/10 puan verirdim bu oyuna.

Bunun dışında daha önce Youtube’ a seri olarak çektiğim oynanış videolarına da göz atabilirsiniz. Bunun dışında vaktim oldukça Twitch' de de yayın yapıyorum bütün linklere hakkımda kısmındaki siteden ulaşabilirsiniz.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 60690.86
ETH 2905.70
USDT 1.00
SBD 2.39