en değerli futbol ligleri

in #game7 years ago

Birçoğumuzun hayatında büyük yer teşkil ediyor futbol. Ve gerçekten de çok büyük pazar oldu günümüzde. Konuşulan meblağlar birçoğumuzun hayal edemeyeceği düzeyde. Bu işin ekonumik kısmı. Peki sizi futbola çeken ne? Güzel oyun mu? Taraftar mı? Ya da sebepsizce tüm maçları izleyenlerden misiniz ?

işte dünyanın en değerli ligleri sıralaması. Tabi bunu güzel oyuna göre yapmamışlardır ama günümüz piyasasında en güzel oyun oynanan lig daha değerlidir diye tahmin ediyorum. Sizin için farklı bir sıralama varsa lütfen paylaşın :))

1- İngiltere Premier Ligi

''herhalde yani'' dediğinizi duyar gibiyim. yetişen birçok yıldızı ispanya'ya da yolcu etseler benim listemde 1 numara

2- İspanya La Liga

evet belkide dünyanın en iyi iki futbolcusu bu ligde. ama premier ligi geçebilmeleri için 5 takımın şampiyonluk mücadelesi verip, son sıradaki takımın ligin liderini yendiğinde 'süpriz' olaması lazım. Yani birincilik için daha çok çabalaması gerekli

3- Almanya Bundesliga

Evet belkide logosu birçok takımından daha meşhur bir lig. Bayern Münih'in yanına bir kaç takım yaklaşabilseydi son 5 sene içinde kesinlikle ilk ikide olurdu benim için. Üçüncü olmalarını taraftarlarına borçlular.

4- İtalya Seri-A

Almanya-İtalya-Fransa arasında 3-5.lik sıralaması için çok kararsız kaldım ama listemi bu şekilde yaptım. Eskiden daha ihtişamlı oldukları kesin. Eminim çoğumuz takip etmiyoruzdur nu ligi. Ama gerçekten güzel, zevkli maçlar oynanıyor. Fakat İtalya liginin üst sıralarda olması için bu güzel karşılaşmalardan çok İnter ve Milan'nın eski günlerine dönmesi gerekiyordur.

5-Fransa Ligue-1

Bir çoğumuz için FİFA08---O.Lyon olsa da bu lig, son yıllardaki atılım ve çıkış göz ardı edilemez. Özellikle PSG ve Monaco'nun çıkışı olsa da diğer takımlar bunların yanında biraz sönük kalmış durumda. Benim fikrimce o küçük takımların büyüklere diş geçirmesi de pek mümkün değil yakın gelecekte.

6-Türkiye Süper Ligi

Bu sıralamayı ligimiz için fazla bulanlar olabilir. Bu sıralamada 3 büyük kulübün hiçbir katkısı yok inanın. Keşke avrupada başarılı olsalardı da (beşiktaş'ı ayrı tutmak lazım) italyanın önüne yazabilseydim.

Anadolu kulüplerinin doğru planlaması, güzel futbol çabası, tribünleri, renklerimizle bu sene ayrı bir heyecan geldi. artık sıkılmadan izlediğimiz maçların sayısı arttı. Umarım 3 büyük kulübümüz bu doğru adımlara ortak olur ve daha heyecanlı, daha güzel bir ligimiz meydana gelir.

7-Belçika Pro Lig

Belki oynanan futbol bakımından Türkiye'nin bile önünde yazabilirdim ama biraz milliyetçi ruhum ağır bastı. Bu sene izlediğim hiç bir maçta sıkılmadım. Çok gollü karşılaşmalar oynanıyor. Demedi demeyin. Belçika Milli Takımı gibi bir çıkış yaparsa bu lig, hiç şaşırmam.

8-Portekiz Ligi

Dünya futboluna buradan birçok yıldız çıkmış olabilir ama kriterim zevk veren futbol olduğu için listemde düşük sıralarda.

9- Rusya Ligi

Son yıllardaki çıkışı inkar edilemez bir lig. Avrupa kupalarına bir çok takım verebiliyor. Avrupa ülkeler sıralamasında

  1. durumdalar. Nasıl bu başarıyı elde ettiler hala anlamış değilim. Oynanan futbola gelince, nadir maçlar dışında çok ama çok zevksiz. Belki bunda kara kışın etkisi vardır bilemem ama benim listemde 9.luk bile rusya ligi için başarı.

10-Hollanda Eredivisie

Portekiz gibi dünya futboluna birçok yıldız çıkarmış durumdalar. Aslında oynanan futbol Portekiz ve Rusya'ya kıyasla hiçte fena değil. Ama diğer ülkelerin avrupa başarısını da göz önüne aldım birazcık. Hollanda Avrupa futbolundan silinip gidecek mi diye düşünmüyor değilim arada. Çünkü hiçbir başarısı kalmadı artık. Şuna da bir açıklık getirmek istiyorum oynanan futbolun güzelliği kaliteden dolayı değil, becerisizlikten :))

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 58443.62
ETH 2524.10
USDT 1.00
SBD 2.34