Idag ska jag skriva lite mera från dagboken sedan 1980-talet

Vi förde dagbok i sommarhuset på Tuvan. Egentligen skulle jag vilja skriva dagbok mera än jag gör. Om jag nu för över den till datorn kanske det blir en bok så småningom.

Jag hade en blogg en gång som jag var riktigt duktig på att fylla på i men den försvann och då tappade jag lite sugen. Men det är ju ofta man hamnar i funderingar kring när var det? Min mamma har också skrivit dagbok under många år. Där har hon antecknat vad hon åt till frukost och hur vädret var. Inte alltför intressant men det är ju alltid knepigt när man inte vet vem som läser.
När jag kollar in mina barn och deras flickvänners Steemit blir jag lite som min mamma. Det händer ju inte alltför mycket i mitt liv men jag kan ju skärpa till mig.

Jo jag vaknade 7.45. Hängde upp en metallkorg i köket som jag tänkte ha lök i. Tände några ljus och gjorde havregrynsgröt med solrosfrön i (tack Aruna som tog mig ur Branflakes och filmjölksträsket), havremjölk till. Kaffe i luftpressaren, 3 hårdbrödmackor, 2 med leverpastej och saltgurka och en med skinka. Samtidigt satt jag vid datorn och kollade in flödet. Diskuterade tuschpennor med dottern som har koll på sånt. Nu ska jag renskriva dagbok från Tuvan.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 57558.50
ETH 2437.62
USDT 1.00
SBD 2.35