Piano

in #fredrikstad8 years ago (edited)

Hei alle sammen! :)

Er en liten stund siden jeg har lagt ut noe nå, og tenkte jeg skulle dele en av mine absolutt favoritt sanger på piano :) Dette er min versjon av River flows in you, og jeg elsker å spille den! Dette er en av de første litt mer ordentlige sangene jeg lærte meg på piano og den betyr veldig mye for meg. Jeg spilte den blandt annet i begravelsen til bestefaren min.

(PS. er kanskje ikke verdens beste lydkvalitet på videoen siden jeg har filmet med iPhone)

Noen av dere som spiller piano eller noen andre instrument? Og hva synes dere om låten? :)

- MaMo

Sort:  

Så flink du er :) @mamo

Tusen takk, @tumo <3 :)

Bra :)

[] Hola @mamo
Kan jo si hola når jeg har vært i España.
Men til noe mer viktig. DITT pianospill har inspirert meg uten at jeg forsto hvorfor. Etter en inspirerende kveld hos dere forsto jeg hvorfor. Dette var det som fikk meg i min ungdom til å like klassisk piano. Kanskje var det den eneste broen en discofrelst ungdom kunne fatte. Venter ikke at noen forstår det, men her er det:
[

]
Kan du svare på dette får du 10 Steem direkte til konto. Hvem oppfant Tekno?

Techno oppstod på slutten av 80-tallet i Belleville (Detroit - Et område som regnes som en musikalsk smeltedigel), Michigan.
Det gruppa som regnes som det første techno-bandet, er tysk og heter Kraftwerk.
De var på Øyafestivalen for noen år siden.

Giovanni Giorgio Moroder er en italiensk plateprodusent, låtskriver og utøvende kunstner hvis banebrytende arbeid med synthesizere på 70-tallet var en vesentlig innflytelse på techno og elektronisk musikk generelt.
Donna Summer (født LaDonna Adrian Gaines 31. desember 1948, død 17. mai 2012 i Florida) var en amerikansk sanger mest kjent for en rekke disco-hits på 1970 og -80 tallet, og fikk som fortjent tittelen Queen of Disco. Summer var kjent for den klokkeklare kraftige stemmen. Hun var en av de mest suksessfulle kvinnelige hitmakerne i 1970-årene, og var den første som hadde tre dobbelalbum på albumlisten og den første kvinnelige artisten som hadde tre nummer en singler i en periode på 12 måneder, en rekord som fremdeles står. I 2013 ble hun innvotert i Rockens æresgalleri.
Så kommer det interessante
Mens hun koret for andre sangere og grupper, møtte hun produsentene Giorgio Moroder og Pete Belotte, Summer signerte platekontrakt i Nederland og ga ut det første albumet, Lady of the Night med The Hostage, som ble nr. 1 på hit-listene i Frankrike og Belgia, og nr. 2 i Nederland.

Sommeren 1975 gikk Summer til Moroder og Belotte med teksten til «Love To Love You Baby». Moroder, som var interessert i å utvikle den nye disco-sounden – Munich Sound – som var blitt mer og mer populær, kom opp med ideen om at Summer skulle stønne og lage «orgasmelyder». Donna Summer var mer betenkt, men gikk med på å spille inn en demo for å gi den til en annen sanger, muligens Penny McLean. Men Moroder var nærmest svimeslått av Summers «vokale orgasmer» og fikk overtalt Summer til å utgi singelen selv. I Europa var suksessen avmålt, men i USA fikk Casablancasjefen Neil Bogart ovetalt Moroder til å lage en 17 minutters versjon av låten, og Summer signerte kontrakten med Casablanca.

Love To Love You Baby gikk inn som nr. 2 på Billboard Hot 100 singellisten tidlig i 1976 i USA. Albumet, hvor den ene siden inneholdt den 17 minutter lange versjonen av Love To Love You Baby, ble utgitt i 1975, solgte til gull. Noen musikk-kritikere mente låten var grisete, og den ble forbudt spilt på mange radiostasjoner. Time Magazine kunne rapportere at det ble oppnådd 22 orgasmer under innspillingen av låten.
[

]
En ting som er verdt å nevne er at synthesizere den gang overhodet ikke var hva de er i dag. Det manglet datakraft så det var veldig mye manuelle greier. Kraftwerk laget jo mange selv.
[
]
Hadde Donna Summer slått igjennom i dag hadde hun nok blitt kalt Teknodronningen istedenfor Diskodronningen. Vi hadde ikke ordet Tekno enda. Det var på diskotekene alle gikk for å danse til Donna Summer og hennes spesielle musikk.
[
]
Og til slutt en ikke så kjent sak med Donna Summer
[
]
Jeg gir 5 Steem for svaret. Er du helt uenig så si ifra og hvorfor.

Nå er den gærne kællen på farta igjen. Han skremte vettet av faren til Morten Kongerød som aldri hadde hørt på annet enn klassisk musikk med den sangen. Han fikk et lite håp for sin sønn, før alt ble knust etter 10 sekunder av sangen. Morten Kongerød lo seg skratt i hjel mens faren gikk til hundene. Hvor utrolig det enn er så har han rett angående tekno også. Den er lei, skjønner godt at han lovte 10 STEEM burde vært hundre. Tips: like før syntezitstrerne kom. Vær grei da JON.

Den sangen er så fin! Jeg spiller også piano og jeg må si at du er veldig flink.

Tusen takk :))
En av mine favorittsanger ^^

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.028
BTC 55450.66
ETH 2943.26
USDT 1.00
SBD 2.07