Amatorski burger na szybko

in #food7 years ago

Witam, dzisiaj robiłem baaaardzo amatorskie hamburgery na szybko. Przygotowanie ich zajęło mi łącznie około 7 min + 15 min smażenia. Jest to banalnie proste i w miarę smaczne, używałem mięsa z łopatki wieprzowej dlatego smak nie był super. Chciałem wypróbować jak wieprzowe kotlety będą smakować, ale jednak nie umywają się do wołowych ! Następnym razem będą bardziej profesjonalne i z mięsa wołowego !



Cennik na dwa spore burgery:

  • 3,5 zł mięso wieprzowe 100% z łopatki wieprzowej ( 250 g mięsa)
  • 1,5 zł bułki
  • 0,5 zł pomidorek
  • 0,5 zł ogóreczki
  • 0,5 zł powiedzmy przyprawy (po szczypcie używałem kurkumę, papryka czerwona ostra, przyprawa do kurczaka ostra)
  • niestety nie miałem czasu skoczyć na rynek i zabrakło kluczowej sałaty :/

Algorytm przyrządzania:
- Do miski wkładamy mięso mielone i mieszamy z przyprawami
- Smażymy na małym ogniu po każdej ze stron około 6-7 min w zależności jak bardzo chcemy przypieczone możemy pod koniec podkręcić ogień
- w międzyczasie rozkrajamy bułki, kroimy składniki na paski - można dodać sos, dowolne składniki, byleby nie wypływały/uciekały z bułki nasze składniki
- gdy mięso będzie gotowe wkładamy do bułki i delektujemy się burgerem :)
Łączny Koszt na burgera wyszedł więc 3,5 zł, trudność 2/10, smak 6/10. Jeśli miałbym mięso wołowe i sałate to myśle, że podskoczyłaby do 8-8,5 w domowych warunkach co jest według mnie sporo.

IMG_20170809_172349.jpg

IMG_20170809_172648.jpg

IMG_20170809_173043.jpg

IMG_20170809_174448.jpg

IMG_20170809_174510.jpg

Sort:  

:)) zawsze dobre na szybko ... ja na hamburgery "zapychacze" mowie ...

tak na szybko idealne, ale dla mnie nie są zapychaczami. Posiłek jak każdy inny, a z wołowym mięsem sądzę że będzie posiłek lepszy od każdego innego :D

:) Napewno ... chociaz ja osobiscie uzywam mieszanego miesa... :) zapychacze dla mnie bo z bulka, a ja bulek nie jadam ...no chyba ze upieke je sama :)))) ale samej potrawy :) nie neguje, wrecz przeciwnie, robie czesto dla meza i syna :) oni uwielbiaja :))))

No rzeczywiście ta bułka niezbyt ale od czasu do czasu można sobie pozwolic :)

Oczywiscie :) Dobra bulka nie jest zla :) .... hiihi

Duże propsy, chociaż to nie najlepszy moment na takie wpisy bo jestem głodny jak wilk :D

No niestety to "hamburgery" z mielonym i bułką ciabatą xD ale żeby na szybko zrobić i zejść, zawsze coś :)

Ciabata akurat bardzo mi smakuje, nawet lepiej niż jakaś lipna podróba bułki hamurgerowej z marketu. Mielone to chyba standard bo jak inaczej ? (tak wiem tylko wołowe ! następnym razem będzie :D )

No w sumie racja, tak czy siak mielone tylko inne mięso. Ciabata jest twarda na zewnątrz, chyba że masz dostęp do innych :p

Fajna sprawa. Taki tradycyjny polski burger ;) Zawsze można dorzucić jakieś dodatki typu cebula, plasterek szynki, czy właśnie sałata - co tam mamy akurat w kuchni. Pamiętam jak na studiach czasem w taki sposób przyrządzałem mielone od mamy, jak już mi się przejadły - a przecież żal wyrzucić ;)

Cebuli akurat nie lubie okropnie, plasterek boczku, sałata i ser by się przydały ale to był taki na szybko. Następnym razem porządnie postaram się zrobić :)

Do tradycyjnego polskiego to tylko cebula! :)

Niesamowite, Wszędzie widzę jedzenie :)

Congratulations @elysiian! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of upvotes

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Fajnie jest jeszcze położyć obie połówki bułki na rozgrzaną patelnię bez oleju, z wierzchu robi się fajnie zgrillowana i ciepła i świetnie komponuje się taka chrupiąca bułka z hamburgerem :D

No tak, zapomnialem o tym natepnym razem napewno tak zrobie. Dzieki za wskazowke :)

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54295.07
ETH 2287.14
USDT 1.00
SBD 2.31