Ciastka z melasą

in #food7 years ago

Korzenne, mięciutkie ciasteczka z chrupiącą cukrową skorupką.
Bardzo szybkie i proste w przygotowaniu.

To był nasz tegoroczny poczęstunek dla Mikołaja na 6.12. :)

Do ich przygotowania użyłam melasy.
Nadaje ona charakteru i specyficznego, delikatnie lukrecjowego posmaku.

Dla mnie bomba!
2.JPG


Ciasteczka z melasą
150 g roztopionego masła
100 g cukru + dodatkowo do obtaczania ciastek
50 g melasy (z ang. "black treacle". Można użyć w zamian syropu trzcinowego)
1,5 łyżeczki sody oczyszczonej
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1 jajko
230 g mąki
Mąkę przesiać.
Dodać pozostałe składniki i szpatułką/mikserem połączyć składniki na gładkie ciasto.
Schłodzić ok. 20-30 min.
Formować kulki wielkości małego orzecha włoskiego, obtaczać w cukrze i układać w odstępach na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce.
Ciastka rozleją się, wyrosną, mogą popękać.

Pieczenie
Temperatura: 180ºC
Czas: ok. 10 min.

Studzić na kratce.
Przechowywać w puszcze.
Są pyszne nawet po 2-3 tygodniach.


Wszystkie zdjęcia na blogu są mojego autorstwa i moją własnością.
Przepisy również są autorskie, jeśli jest inaczej, zawierają wzmiankę o źródle.
Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie.

Sort:  

wyglądają świetnie ;) sprawdzam pozostałe przepisy! pozdrawiam ;)

Dzięki! Miło mi, zapraszam!

Wygladaja bardzo smakowicie chetnie bym sprobowal😄

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 62641.44
ETH 3343.87
USDT 1.00
SBD 2.47