Degasing my first ginger beer. Odgazowanie pierwszego piwa imbirowego. [EN/PL]

in #food6 years ago


English

This is one of my Steemit benefits: I got to know @amy-goodrich and her recipe for a wild yeast ginger beer based sodas. It took me pretty much four days to get the ginger bug to work, then it was a matter of preparing sweet water and juice, mixing it all together and bottling. I didn't use turmeric root as I couldn't find it, so this is orange and lemon ginger ale.

It got very active straight away I was really surprised. Remember all carbon dioxide comes from wild yeast fermentation.

I need to degas it pretty much three-four times a day as I don't want the bottles to explode. For safety measures I have bought a plastic container and I'm using it to hold the sodas in. That way I hope if any of them explodes, the damage will be contained.

This is the second degasing. After two days I will put the bottles into a fridge.

Polish

To jedna z moich korzyści ze Steemit: poznałem @amy-goodrich i jej przepis na napoje gazowane na piwie imbirowym, robione na dzikich drożdżach. Zrobienie zaczynu imbirowego zajęło mi właściwie cztery dni, po czym musiałem tylko przygotować sok i wodę z cukrem i wszystko wymieszać oraz zabutelkować. Nie użyłem korzenia kurkumy, bo nie mogłem go znaleźć. W rezultacie jest to piwo imbirowe pomarańczowo-cytrynowe.

Napój od razu zrobił się aktywny, byłem mocno zaskoczony skalą. Pamiętaj: cały dwutlenek węgla pochodzi z fermentacji dzikich drożdży.

Muszę go odgazowywać trzy-cztery razy dziennie, bo nie chcę, żeby butelki mi rozsadziło. Dla bezpieczeństwa kupiłem pudło plastikowe i w nim trzymam napój na czas fermentacji. Mam nadzieję że to pozwoli ograniczyć ewentualne zniszczenia.

To jest drugie odgazowywanie. Po dwóch dniach butelki włożę do lodówki.


▶️ DTube
▶️ IPFS
Sort:  

No proszę... piwo imbirowe jest produkowane w Grecji / na Korfu też ;)

Została mi jeszcze jedna butelka, muszę ładne zdjęcie zrobić.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 62345.27
ETH 2427.57
USDT 1.00
SBD 2.49