Recipe Sweet Sour Carp (Gurame Asam Manis) Bilingual

in #food5 years ago

ENGLISH


image


Hello steemians all, good night!
Have a nice day.

Friends of steemians, tonight I would like to share a delicious menu of dishes as a side dish to eat with rice that is sweet sour carp

Has steemian friend ever tasted it? If not, must try friend, delicious taste contained in menu of Sweet Sour Carp of this can make your appetite increase and more taste.

How friend? Do you want to try it? This is a delicious and savory Sweet Sour Carp recipe.


Ingredients the Needed


  • 1/2 kg carp.

image


  • salt to taste.
  • 1 tablespoon lime juice.
  • 3 tablespoons vegetable oil (for sauteing).
  • 1/4 kg of vegetable oil (for frying fish).
  • 100 ml of water.
  • 10 pieces of red chili pepper chopped oblique.
  • 3 cloves of thinly sliced ​​red onion.
  • 3 cloves of thinly sliced ​​garlic.
  • 1 rough chopped tomato.

image


  • 2 tablespoons oyster sauce.
  • 2 tablespoons sweet soy sauce.
  • 4 tablespoons chili sauce.
  • 200 g of versatile seasoning flour.

How to Cook


  • cut the fish thin and then wash.

image


  • take the fish give lime juice and salt.
  • then put the flour into the fish and stir until well blended.

image


  • then fry in hot oil until yellowish, then lift and drain.

image


  • heat the oil in a frying pan, saute garlic, red onion, chilli and tomatoes that have been chopped until withered.

image


  • then enter the oyster sauce, sweet soy sauce, and chilli sauce and stir until well blended.

image


  • then give water and salt and wait for 10 minutes.

image


  • then enter the fish that has been fried with the flour, stir until all the ingredients are well blended.

image


image


  • if it feels enough cooked, lift and immediately serve with rice.

image


Easy and simple how to make it? And it also tastes delicious and delicious. Good luck for friends who like this Sweet Sour Carp menu.

Up here first, hopefully useful and thank you very much for everything, see you again in the next post.


INDONESIA


image


Hallo steemians semua, selamat malam!
Semoga hari anda menyenangkan.

Sahabat steemians, malam ini saya ingin berbagi menu masakan yang lezat sebagai lauk untuk makan bersama nasi yaitu Ikan Gurame Asam Manis.

Apakah sahabat steemians pernah mencicipinya? Jika belum, harus di coba ne sahabat, rasa lezat yang terdapat dalam menu Gurame Asam Manis ini dapat membuat nafsu makan anda bertambah dan semakin berselera.

Gimana sahabat? Apakah anda mau mencobanya? Inilah resep Gurame Asam Manis yang lezat dan gurih.


Bahan Yang Dibutuhkan


  • 1 ekor ikan gurame.

image


  • garam secukupnya.
  • 1 sendok makan air perasan jeruk nipis.
  • 3 sendok makan minyak sayur (untuk menumis).
  • 1/4 kg minyak sayur (untuk menggoreng ikan).
  • 100 ml air.
  • 10 buah cabe merah rajang serong.
  • 3 siung bawang merah iris tipis.
  • 3 siung bawang putih iris tipis.
  • 1 buah tomat rajang kasar.

image


  • 2 sendok makan saus tiram.
  • 2 sendok makan kecap manis.
  • 4 sendok makan saus cabe.
  • 200 gr tepung bumbu serba guna.

Cara Memasak


  • potong ikan dengan tipis lalu cuci bersih.

image


  • ambil ikan berikan air jeruk nipis dan garam.
  • lalu masukkan tepung kedalam ikan dan aduk sampai tercampur rata.

image


  • lalu goreng dalam minyak panas sampai berwarna kekuningan, lalu angkat dan tiriskan.

image


  • panaskan minyak dalam wajan, tumis bawang putih, bawang merah, cabe dan tomat yang sudah dirajang sampai layu.

image


  • lalu masukkan saus tiram, kecap manis, dan saus cabe kemudian aduk sampai tercampur rata.

image


  • lalu beri air dan garam dan tunggu sampai 10 menit.

image


  • lalu masukkan ikan yang sudah digoreng dengan tepung tadi, aduk-aduk sampai semua bahan tercampur rata.

image


image


  • jika dirasa sudah cukup matang, angkat dan segera sajikan bersama nasi.

image


Mudah dan sederhana banget kan cara membuatnya? Dan rasanya juga lezat dan nikmat banget. Selamat mencoba bagi sahabat yang menyukai menu Gurame Asam Manis ini.

Sampai disini dulu, semoga bermanfaat dan terima kasih banyak untuk semuanya, sampai jumpa kembali di posting selanjutnya.

Sort:  

I love reading your post I want to study with you. by. @dewa123

I will be happy to share your knowledge with you, thank you for your visit at my post @dewa123.

Mba Ami lavvarr ini cocok makan siang pake nasi putih

Iya ini lauk tuk makan siang, mba @bundaqubeki mau? Ayo kemari kita makan bareng2..

Menunya menggugah selera bagi pendiet hehe...

😃😃, emang @rahmayn lagi diet ya? Kasian..

Wah, makasi resepnya, mbak. Nggak perlu beli di luar lagi deh, eheheheeee

Ya sama2 @diyanti86, masakan rumah lebih enak dr pada masakan luar mba..

Kak Ami pandai masak lah ya.
Senang saya mampir kesini diam-diam...

Hehe, makasih ya..
Tapi ga usah diam2, ajak aja yg lainnya juga ga pa2 ko 😃😃😃

yang di acara-acara pesta kawinan itu ikan sambal manisnya kurasa ditepungin juga makanya jadi beda teksturnya.

Iya @ihansunrise, memang asam manis yg sering di jumpai di pesta di kasih tepung..

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by ami92 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.06
JST 0.027
BTC 23654.60
ETH 1627.66
USDT 1.00
SBD 2.58