Recipe Peanut Crackers (Peyek Kacang) Bilingual

in #food5 years ago

ENGLISH


image


Hallo steemians, good night!
Have a nice day.

Friends of steemians, tonight I want to share how to make Peanut Crackers delicious and crispy.

Peanut crackers is a delicious snack to enjoy while relaxing, made from rice flour, nuts and some spices of this choice is also very delicious to enjoy with rice as a side dish.

Has steemians friend ever tried it? if not, let's try it now., surely you will be addicted to the crispy taste contained in this peanut crackers. How to make it also easy and practical, if you want to try it? Here's a delicious and crispy peanut crackers recipe.

Ingredients the Needed

  • 1kg rice flour.
  • 1/4 kg of peanut.
  • coconut milk to taste.
  • 10 leaves of finely chopped lime leaves.
  • 1 egg.
  • salt to taste.
  • 1 kg of cooking oil.

image

Ingredients the Mashed

  • 1 tablespoon of pepper.
  • 5 pecan seeds.
  • 2 tablespoons coriander.
  • 100 gr of garlic.
  • 100 gr of kaempferia galanga
  • 1 segment of turmeric.

image

Methode

  • cut the peanut each 2 parts.

image

  • then mix the flour, eggs, peanut, lime leaves, smoothed spices, salt and coconut milk to taste, then stir until dough is smooth.

image

image

  • After that heat the oil in a skillet, take 1 ladle dough and then flatten on the edge of the oil until the dough hardens.

image

image

  • after that drop the dough into the oil and then fry to yellowish.

image

image

  • if it feels ripe enough, lift and drain on paper or newspaper to reduce the oil.

image

  • then enter into the jar and close the meeting so that the peanut crackers remain crispy.

image

How friend? Easy really how to make it? Come please try for friends who like with this peanut crackers.

Up here first, may be useful and thank you very much for those who have visited, see you again in the next post ..


INDONESIA


image


Hallo steemians, selamat malam!
Semoga hari anda menyenangkan.

Sahabat steemians, malam ini saya ingin berbagi cara membuat Peyek Kacang yang lezat dan renyah.

Peyek kacang merupakan cemilan yang lezat untuk di nikmati disaat bersantai, cemilan yang berbahan dasar tepung beras, kacang dan beberapa rempah pilihan ini juga sangat lezat di nikmati bersama nasi sebagai lauk.

Apakah sahabat steemians sudah pernah mencobanya? Jika belum, harus di coba sahabat, pasti anda akan ketagihan dengan rasa renyah yang terdapat dalam peyek kacang ini. Cara membuatnya juga mudah dan praktis, apakah sahabat mau mencobanya? Berikut resep peyek kacang yang lezat dan renyah.

Bahan Yang Dibutuhkan

  • 1kg tepung beras.
  • 1/4 kg kacang tanah.
  • santan secukupnya.
  • 10 lembar daun jeruk purut cincang halus.
  • 1 butir telur ayam.
  • garam secukupnya.
  • 1 kg minyak goreng.

image

** Bahan Yang Dihaluskan**

  • 1 sendok makan lada.
  • 5 biji kemiri.
  • 2 sendok makan ketumbar.
  • 100 gr bawang putih.
  • 100 gr kencur.
  • 1 ruas kunyit.

image

** Cara Membuat**

  • potong kacang masing-masing 2 bagian.

image

  • lalu campurkan tepung, telur, kacang, daun jeruk, bumbu yang dihaluskan, garam dan santan secukupnya, lalu aduk sampai semua kalis.

image

image

  • setelah itu panaskan minyak dalam wajan, ambil 1 sendok sayur adonan peyek lalu pipihkan di pinggiran minyak sampai adonan mengeras.

image

image

  • setelah itu jatuhkan adonan peyek kedalam minyak lalu goreng sampai berwarna kekuningan.

image

image

  • jika dirasa sudah cukup matang, angkat dan tiriskan diatas tissu atau koran agar minyaknya berkurang

image

  • lalu jika sudah dingin masukkan ke toples dan tutup dengan rapat agar peyek tetap renyah.

image

Gimana sahabat? Mudah banget kan cara membuatnya? Ayo silahkan dicoba bagi sahabat yang suka dengan peyek kacang ini.

Sampai disini dulu, semoga bermanfaat dan terima kasih banyak bagi yang sudah berkunjung, sampai jumpa lagi di posting selanjutnya..

Sort:  

Lebih gampang makannya daripada buatnya nih @ami92... hehhehhehhee

Haha, ya benar banget mbak @irasiregar..

Yang ada di rumah tepung beras, garam, santan kara, bawang putih, minyak
Pergi ke kede mau beli sisanya
Rupanya kede jual peyek jadi beli peyek dah
Wkwk
Mantap mba resepnya thanks udah berbagi InsyaAllah dibikin

Hehe, ya sama2 semoga berhasil ya..

Ini cemilan favoritQ, sering pun makan nasi pake ini 😋

Ya enak banget pake nasi, saya juga suka banget..

Boleh ni di coba kak @ami52

Ya, silahkan di coba semoga berhasil ya @niniandini..

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by ami92 from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Enak sekali peyeknya

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.06
JST 0.028
BTC 23826.11
ETH 1670.73
USDT 1.00
SBD 2.57