Alldutch Maandag Maaltijd: Spaghetti Aglio e Olio van @hatsekidee

in #food6 years ago (edited)

Hallo allemaal,

Het is alweer maandag en dus tijd voor de Maandag Maaltijd.

Deze week serveert @hatsekidee jullie een originele Spaghetti Aglio e Olio. Het mooie van de basisolie van deze maaltijd, is dat deze voor heel veel verschillende gerechten gebruikt kan worden. Zo heb je in no-time een smakelijke maaltijd op tafel staan. Of dat nu op maandag is of niet ;-)

Wil je ook een bijdrage leveren aan deze Alldutch Kookrubriek? Lees dan de tekst onderaan deze post even door en meld je bij @marcovanhassel of @hatsekidee.


Hoofdfoto-hatsekidee.jpg

Spaghetti Aglio e Olio

Een lang houdbare basis voor verschillende maaltijden in een handomdraai


Met deze Aglio e Olio in de koelkast heb je altijd in een mum van tijd een lekkere hap op tafel staan.

Veelzijdige basis

Ik gebruik de olie als saus voor Spaghetti Aglio e Olio Peperoncino, als marinade voor garnalen en vis, als smakelijke toevoeging voor gebakken stokbrood, als dressing voor mosselen, kortom:

Met deze veelzijdige basis krijg je zelfs op inspiratieloze dagen applaus van je tafelgenoten!

Bereidingstijd 45 minuten (inclusief 20 min. pruttelen)

Ingrediënten

(voor halve liter kant-en-klare basisolie)

  • 5-6 tenen knoflook
  • 5-6 ansjovis, in stukjes gesneden
  • 1 rode ui
  • ± 100 gr cherrytomaatjes
  • ½ l Olijfolie, Extra Vergine
  • zout en peper naar smaak

ingredienten.jpg

Extra toevoegingen naar wens

Deze toevoegingen worden het best op het moment van het bereiden van de maaltijd toegevoegd zodat je basis zo basaal mogelijk blijft ;-)

  • rode peper, in kleine ringen gesneden
  • kort gebakken champignons
  • zwarte olijven
  • up to your taste

Voor de vegetariërs en veganisten

De ansjovis kun je vervangen door extra zeezout of gehakte zwarte olijven.

Bereiding

Bekijk de video.

pasta-aglio-peperoncino.jpg

Serveertips

Een eetlepel Parmezaanse kaas en wat vers gemalen zwarte peper maakt deze Spaghetti Aglio e Olio helemaal af!

Voordelen

Zeer makkelijk en razendsnel bereid. Bovendien lang houdbaar en daardoor ideaal om in een pot of fles in je koelkast te hebben: klaar om te gebruiken!

Bewaartijd en invriesmogelijkheden

Het is echt heel vreemd dat wij mensen zo nodig een uiterste gebruiksdatum wensen. Dat is ons opgedrongen door de voedingsmiddelenindustrie. Wij zijn uitgerust met een goede neus en een tong met smaakpapillen. Deze zijn uitstekend in staat om je te vertellen wanneer iets niet goed meer is. Die uiterste datum is ooit door Brussel bedacht om onnodige verkoop (want weggooien) te stimuleren.

Ik zou dus zeggen: gebruik eerst je ogen (ziet het er nog eetbaar uit?) en dan je neus (geloof me, als het niet goed meer is dan weet je dat meteen). Olie vergaat niet dus zolang de andere ingrediënten onder die olie staan en er geen zuurstof bij kan, is deze maaltijdbasis eindeloos houdbaar (of dus totdat jij vindt van niet meer).

Lieve mensen, het was mij weer een genoegen. Ik hoop dat jullie veel plezier gaan hebben van dit recept.

Eet smakelijk!

alldutch-banner-2.png

Ook een gastbijdrage leveren aan onze Maandagrubriek?

Laat dat dan weten in een comment onder deze post of neem contact op via het Maandagmaaltijd-kanaal op Discord. @alldutch neemt dan contact met je op.

Levert een gastbijdrage ook iets op?

Zeker wel! ALLE SBD die met jouw MAANDAG MAALTIJD-post worden verdiend krijg je zeven dagen na plaatsing overgemaakt naar je wallet.

De SP die met de post verdiend worden zijn voor @alldutch zodat uiteindelijk iedereen er beter van wordt.

En zoals bij elke post die je op Steemit plaatst: hoe beter de tekst, hoe mooier de layout, hoe creatiever je output, des te groter de kans op een mooie uitbetaling ;-)


Verder ben je helemaal vrij in het recept, de tekstopbouw, het begeleidende beeld en wat al niet meer. Ben je beter in vlogs? Prima, publiceer dan je bijdrage op Dtube.

Ik wil graag een aflevering verzorgen maar lay-out is niet echt mijn ding

Laat dat geen probleem zijn. We hebben een standaard template beschikbaar zodat je je kunt focussen op de tekst en de foto's.

lid-worden-op-Discord.jpg

alldutch-transparant.png

OVER ALLDUTCH


@ALLDUTCH is de online social community voor Nederlandstalige blockchain gebruikers, voornamelijk steem. De community is voor NL-BE members, de voertaal op onze server is Nederlands.

Posts met onze tags maken kans op promotie in een van onze wekelijkse initiatieven :

  • Gebruik de tag #Alldutchcreations (creative content) om kans te maken op vermelding in de wekelijkse Recap van @alldutchcreation, die elke maandag wordt gepost.
  • Gebruik de tags #AlldutchNL (Nederlandstalige content) en #Alldutch om kans te maken op vermelding in de Alldutch Recap, die elke vrijdag verschijnt.

Je vindt de Alldutch community op Discord via deze link: https://discord.gg/9mzqA7H

(Note EN; Abuse of tags not appreciated because it won't help the Dutch-speaking community to grow)

Community tag - #Alldutch
Creatieve content - #Alldutchcreations
Nederlandse content - #Alldutchnl

alldutchnew.gif



Sort:  

Spaghetti is altijd lekker, altijd goed en altijd een feestje op tafel. Makkelijk te maken en veel eet plezier voor iedereen.

Zo is het maar net, Het! ;-)

er staat bekijk de video? maar die heb ik niet ? huh? hoe ken dat noe weer?

Tweede afbeelding is een video. :-)
Ik zal dat morgen duidelijker maken.

de tweede foto was bij mij stilstaand beeld dus ik had gewoon geen video en ik verwachtte het daar ook niet maar na je tekst bekijk de video, in elk geval heb het gezien, en het ziet er zalig uit, Ik ben gek op knoflook!

Wat gek dat bij jou die vid niet werkte.

Onduidelijkheid wordt vandaag opgelost.

Als je van knoflook houdt, is dit een toprecept voor jou! :-)

vriendin oppert misschien had jij te veel paginas open staan, toen je wilde kjken. Dat zou kunnen ik had 12 fb groepen openstaan omdat ik moest modereren. Maar in elk geval nu wel hij doet het. Ik vind het vooral makkelijk omdat je die olie dus kunt bewaren, en met ansjovis heb ik zoiets nog nooit geprobeerd. ga ik dan ook zeker doen!

This post has received a 45.94% upvote from @lovejuice thanks to @janine-ariane. They love you, so does Aggroed. Please be sure to vote for Witnesses at https://steemit.com/~witnesses.

er staat bekijk de video? maar die heb ik niet ? huh? hoe ken dat noe weer?

Wel op het juiste plaatje klikken natuurlijk.

hee marco ik ben niet gek he ! :-) pijltje blijft pijltje op die fotos zowel op 1 als op 2 het veranderd naar een handje naar de links van all dutch en discord etcetera. Ik kan klikken wat ik wil op die plaatjes. Ik ga mijn pc nog eens opstarten kijken of er gewoon iets niet werkt of zo.

BOAH dat ziet er wel echt heel lekker uit man!

En gelijk heb je over houdbaarheidsdatums, dat kan echt zoveel ruimer dan wat de extreem veilige verpakkingen zeggen

Dankje @karinxxl.

Ja, ik denk dat dit soort rare regels en verplichtingen de mensen vooral dom en afhankelijk maakt. Zelf nadenken en vertrouwen op je eigen intuïtie is er dan niet meer bij.

Hoewel ik kan begrijpen dat het voor velen een uitkomst is, lust ik dit echt niet haha. Dus hier zal het niet op tafel komen. Vriend zou er wss wel blij van worden, maar ik ga nog steeds voor de carbonara variant :)

Over smaak non est disputandum :-)

Coin Marketplace

STEEM 0.36
TRX 0.12
JST 0.040
BTC 70744.80
ETH 3561.94
USDT 1.00
SBD 4.80