Bir Aşkın Tozlu Sayfaları - Abelardus & Heloise / A Love's Dusty Pages

in #felsefe6 years ago (edited)

41e5655b4ff0ab78ae77117a469b43db.jpg

Merhaba sevgili meraklı dostlar, bundan bir önceki paylaşımda Abelard ve Heloise’nin iç burkucu, dramatik, hayatlarını altüst eden aşk hikayesini okumuştuk. Hatırlarsanız eğer, her ikisi de ayrı manastırlarda kalırken, aşklarını birbirlerine yazdıkları mektuplarda sürdürmüşlerdi. Şimdi gelin hep birlikte bu derin aşkın mektuplarına göz atalım. Keyifli okumalar.

Eğer hala hikayeyi okumadıysanız, linke tıklayarak okuyabilirsiniz.

Heloise’den Abelard’a

Elin… Elin değmiş bu mektuba.
Teşekkür ederim; bana yazmamışsın ama…
Elbette tanıdım yazını; değişmemiş hiç.
Değişen bir şey olmadı zaten, acı bile aynı acı.
Bana gönderilmemiş ama, mektubu ben okudum.
Utanmadım, kimseye de ihanet etmedim.
Suskun geçen bunca yıldan sonra, hesap verecek değildim.
Şimdi de vermeyeceğim.
Elin değmiş bu mektuba!
Aşık olduğum elin. O aşka susamışım.
Hakkım var o elin yazdığı mektubu açmaya.

İçimden hiç gelmiyor ama, sen istersen,
Mektubumu şöyle de bitirebilirim:
Sonsuza kadar, elveda…

Abelard’dan Heloise’e

Keşke hiç yazmasaydın.
Keşke ölüp gitseydi aşkın.
Ölüp gitseydi de zaman alıp götürseydi benimkini de birlikte.

Diyorum sana; düşmanımsın!
Gaddarlığına sığındığım, merhametsiz düşmanım…
Nefret ediyorum senden, sana aşığım.
Senden soğumak için bütün yakarışlarım.
Çünkü biliyorum ki aşkımız için umut kalmadı.
Oysa aşabiliriz tutkularımızı.
Tanrı’ya yöneltebiliriz umutlarımızı.


Heloise’den Abelard’a

Yanıtlamadım mektubunu.
Yapamadım. Öyle perişandım ki…
Perişanlık değil de, utanç içindeydim.
Fark ettim ki, duygularımı açmasaydım sana,
Bırakmayacaktın kendini.
Her zaman üstündün benden, hele duygularda…
Istırabının da böyle olacağını düşünmeliydim.
Sana yazmakla, yazmanı istemekle hata ettim.
Kabahatliyim.

Hayatımızı mahvettiler,
Ama karışamazlar mektuplarımıza, onlara dokunamazlar.
Satırlarında kocam olduğunu okuyacağım,
Karın olarak sesleneceğim sana.
Kağıt üzerinde daha da yakınlaşırız,
Daha yumuşak daha sıcak sesleniriz birbirimize.
Mutluymuş gibi yaşayan,
Önce teklifsizleşen, ardından gaddarlaşan, sonunda kayıtsız kalan
Bir sürü insandan daha mutlu oluruz.
İnkar etme beni, kendini, ya da bizi.
Yaz bana, gizli düşüncelerini öğreneyim.
Yanımda gezdireyim mektuplarını,
Onları seni öptüğüm gibi öpeyim.
Kıskanmaya gücün varsa,
Tek rakibin, öptüğüm mektupları kıskan.
Özensizce, düşünmeden, çekinmeden yaz bana.
Beynini değil, yüreğini dinlemek istiyorum. Kadınca…
Beni sevdiğini duymadan yaşayamam artık.
Aşkın, can damarı oldu hayatımın.

Abelard’dan Heloise’e

Ayrılık, sevdanın türbesidir derler.
Derler ki, uzun ayrılıklarda ölür gidermiş sevdanın sıcaklığı.
Madem öyle, neden azalmadı aşkımız, bir nebze bile?
Yokluğun durup dinlenmeden sevdamı hatırlatıyor sadece.
Düşünmüştüm ki, seni görmezsem eğer,
Bir anı olursun, canım istedikçe belleğimde canlanan.
O da canım isterse…
Ama ne oldu?
Anılarıma gömdüm kendimi, teslim aldın benliğimi.
Düşünmüştüm ki, oruç tutarım, çok çalışırım,
Küçülür gidersin anılarımda.
Oruçlar tuttum, gece gündüz çalıştım, durdum.
Ne fayda! Yalnızca senin gözlerini okuyorum kitaplarımda.

Nedir bu aşkın amacı?
Seni kendi ruhumun yansıması gibi mi seviyorum?
Seni severek, kendi ruhuma, sonra Tanrı’ya mı ulaşacağım?
Tanrı’nın habercileri miyiz birbirimize?

Senden mahrum kalırsam, ruhum da Tanrısız kalacak.
İşte bir elimle özgür bıraktım seni, ötekiyle bağlıyorum.
İyi de, nedir ki özgürlük?
Sevdanın zulmü!
Yazmayacağım artık. Artık hiçbir şey bilmiyorum,
İhtiyacımın bu sonsuzluğundan başka.


480757588.jpg

ENGLISH VERSION

Hi my crious friends. We talked about the daramatic and sad story about Abelard and Heloise before. And now we are going to take a look to their letters which are written when they were stay in separate monasteries. And let’s take a look those deeply love latters together. Enjoy.

If you have not read their story yet, you may read it here.

Heloise to Abelard

Your hand… your hand touched this latter.
You didn’t write to me; but thanks anyway.
Of course, I recognize your writing; Its newer changed.
Nothing is changed, even pain is same pain.
It didn’t send for me but, I read the letter.
I was not ashamed, and I did not betray anyone.
After so many silent years, I was not going to give an account.
I will not give now also.
Your hand touch that latter.
Your hand which I love. I’m in love with it.
I have a right to open the latter which is written by that hand.

It does not come from inside of me, but if you want,
I could finish the letter like that:
Good by forever…

Abelard to Heloise

I wish you would have not write.
I wish your love has died.
And time would take it with my love.

I’m telling you; you are my enemy!
I took refuge in your cruelty, my ruthless enemy.
I hate you, I love you.
All my appeals are for become estranged to you.
Because, I know there is no hope for our love.
But we can overcome our passions.
We can lead our hopes to God.


Heloise to Abelard

I have not reply your letter.
I couldn’t. I so regret.
I noticed that, if I have not open my feelings to you.
You would not let yourself go.
You were always superior to me, especially in feelings.
I should have thought that your suffering would be like that.
I made a mistake to write you and asking you to write.
I'm at fault.

They destroyed our life.
But they cannot interfere with our letters, they cannot touch them.
I will read that you are my husband on the lines.
I will call you as your wife.
We will come closer on the paper.
We will call each other softer and warmer.
We will be happier than,
Most of the people who,
Are firstly intimate, then become grim, and finally become oblivious.
Do not deny me, yourself, or us.
Write me, let me know your secret thoughts,
Let me take your letters with me,
I kiss them like I kiss you.
If you have power to be jealous,
Jealous the letters which I kissed, your only competitor.
Write me carelessly, without thinking, without hesitation.
I want to listen to your heart, not your brain. Womanly…
I cannot live anymore without hear that you love me.
Your love became a heart's-blood to my life.

Abelard to Heloise

Separation is tomb of love.
Warmth of love dies with long separation.
Your absence just remands me my love without stopping and resting.
I tough that if I don’t see you,
If I want,
You become a memory for me which is whenever I want comes my mind.
But what happened?
I buried myself to my memory, you took me.
I thought that, I will fast, work hard,
And you will go from my mind.
I fasted, worked all day and night,
No benefits! I’m just reading your eyes on my books.

What is the purpose of this love?
Do I love you like reflection of my soul?
Will I reach firstly to my soul and then to the God by loving you ?
Are we messengers of God for each other?
If I deprive from you, my soul will deprive from God.
I left you with one of my hand and fastening you.
So, what is freedom?
It is persecution of love.
I’m not going to write anymore. I do not know anything anymore.
But the infinity of my deprivation.


1
2

Sort:  

Tamamlayıcı bir yazı olmuş. Ayrıca markdown da kullanmaya başlamışsınız. Yazılarınızın güzel görünmesi de kaliteyi gerçekten arttırıyor. Tebrik ederim. Bariz bir gelişme gösteriyorsunuz.

Desteğiniz ve açık fikirleriniz için teşekkür ederim. Paylaşımların kaliteli ve özenli olmasına dikkat ediyorum. Olumlu yorumlarınız gibi hatalı, eksik veya iyileştirmeye yönelik yorumlarınızı da bekliyorum. Sevgilerle.

Aşkın, can damarı oldu hayatımın.
Mükemmel bir tanımlama, çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık

Teşekkür ederim, afiyet olsun.

Sabah bunu aklımdan geçirdim fakat şimdi görünce mutlu oldum. Çok güzel. :)

Siz merak edin diye hep bunlar, afiyetle. :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by Sobota from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Your Post Has Been Featured on @Resteemable!
Feature any Steemit post using resteemit.com!
How It Works:
1. Take Any Steemit URL
2. Erase https://
3. Type re
Get Featured Instantly & Featured Posts are voted every 2.4hrs
Join the Curation Team Here | Vote Resteemable for Witness

Coin Marketplace

STEEM 0.28
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60918.56
ETH 2919.11
USDT 1.00
SBD 3.56