The manure cellar is full, time to shriek

in #farming6 years ago

We started with fattening today. The manure cellar is full and the weather is good. The grassland and fields are reasonably dry so the tractor tires don't destroy the land during the fertilisation.


image


Created with the @esteemapp

I hope you feel well!
David

Sort:  

Farmer life = Goodlife

hehe,was het maar waar he))

Ik heb idd een goed leven. Veel buiten zijn is belangrijk en tussen de koeien werken is geweldig.
Groetjes Markush :-)

Hallo @steempoker je zit duidelijk in het boeren leven dus hard werken alle dagen respect man , 7op 7dagen nooit geen rust in het boeren leven

Ik heb ook wel rust hoor :-) Het is in de zomer en najaar wat drukker maar uiteindelijk best goed te doen. Vroeger was dat wel zo maar hier hebben we melkrobot en goede machines die het meeste werk doen.
Mooie dag Traderrrrrrr :-)

vind het altijd fascinerend boeren leven hou veel van dieren gelijk welke ook

Is ook leuk zo tussen de koeien. ik ben ook iemand die van dieren houd maar ook van mensen. Niet alle mensen willen meteen geknuffeld worden en de meeste dieren wel hehehe. Groetjessss...

Ahh, it must be spring for the manure is going on the fields. :)

Actually, it is still winter but we are allowed to drive manure since 15 February. I wish you a nice day Lydon.sipe!

Excellent work, nice post, thanks for sharing

Thanks man!! :-)

Lekker bezig :)
Wat ik me afvraag, wordt er nog wat toegevoegd aan de mest ?
Waar ik ook soms over nadenk is dat veel boeren hun vee veel antibiotica en groei hormonen geven en ik denk dan dat zal ook in de mest terecht kunnen komen en dan weer op het land en in het eten.

Weet jij hoe dat zit :) ?

Hoi, Dat klopt, als dieren hormonen en antibiotica krijgen dan komt dat ook op het land terecht. Ik werk op een biologisch melkveebedrijf in zuid Limburg met in totaal 150 stuks koeien en kalfjes. Wij gebruiken geen hormonen, antibiotica of bestrijdingsmiddelen, we zijn een gesloten systeem.
We voegen niks aan de mest toe.
Bedankt voor je interesse, mooie dag :-)

Echt goed dat jullie werken zoals het hoort in de natuur. Het zal niet makkelijk zijn, maar in mijn ogen wel de beste manier. Laat iedereen hier een voorbeeld aan nemen. 👍🏻

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62937.86
ETH 3092.40
USDT 1.00
SBD 3.87