Ethereum, Ethereum Classic ve ICO'larsteemCreated with Sketch.

in #ethereum7 years ago

Etherum'un düşüşüne ilişkin

Kripto para pazarında hep Bitcoin'i anlatıp altcoinlere küçük bir başlık ayırmama karşın Ethereum Bitcoin'in SEC ve ETF sürecinin sonraki 4 ayda inanılmaz bir yükselişle kripto para pazarında çok önemli bir noktaya gelmesi nedeniyle zaman zaman Ethereum'a da bir pencere açmaya çalışıyorum. Bu "yeni Bitcoin" ya da fırsatı kaçmamış kripto para imajı ile Ethereum spekülatif alımların da içinde bulunduğu alımlarla birlikte 400$'a varan inanılmaz bir yükseliş yaşadı. Bu yükselişinden sonra şu aralar 220$ seviyesine inerek son aydaki yatırımcılarını üzse ve yeni bir yükseliş dalgası umut edilse de ben düşüşün kademeli olarak devam edeceği kanaatindeyim. 

Neden?

Ethereum'u ICO'ların sırtladığı ve blockchain uygulamaları ile inanılmaz fonların toplandığı bir dönemin aşama aşama sonuna geliyoruz. Bitcoin'in problemlerinin devam ettiği ve transaction fee'lerinin yüksek olduğu dönemlerin sonuna gelinmesi ve SegWit2x sonrası bölünme de dahil olmak üzere her senaryo için Bitcoin'in daha güvenilir görülmesi Ethereum'un kısa süreli "overvalue" (aşırı değerli) döneminin sonunu işaret ediyor. Bu Ethereum'un bitmesi ya da balon olması gibi gerçek dışı bir durumdan ziyade fiyatının tabanda dengelenene kadar birkaç aylık dönemde düşeceğine dair benim öngörüm. Yatırım danışmanlığı gibi bir durumda bulunmadığım için kendi düşüncelerim ve değerlendirmelerim olduğunun altını çizmem lazım.

ICO'lar balon mu?

Hepsi için demek imkansız ama çoğu balon. Bu internetin yayıldığı dönemdeki ".com" balonu gibi. Her internet şirketinin inanılmaz kar etmediği gibi her ICO'da devrimsel bir çözüm ortaya koyamayacak. Ben EOS'ta bir potansiyel gördüğümü daha önce buradaki yazılarımda ifade etmiştim. Benzer bazı ICO'lar var ama ICO yatırımları fazlasıyla spekülatif temkinli olmak da fayda var.

Peki Ethereum Classic

İşte bu noktada ben Ethereum Classic'in kötü bir Ethereum kopyası olmaktan ziyade Ethereum'daki sermayenin kayabileceği yeni bir mecra olabileceğini düşünüyorum. Classic, Ethereum'dan daha zayıf ya da kötü değil, hatta bana göre daha üstün. The DAO olayındaki tutumun yanlış olduğunu düşünüyorum, evet hacklenme, çalınma inanılmaz kötü bir durum, ancak bir realite. Kimse hacklenen Bitcoin'ler için bir kurtarma operasyonuna girmiyor, toplumun böyle bir beklentisi de yok zaten. Ama Ethereum son 32 milyon $'lık hack olayından sonra her seferinde acaba bu sefer zincir düzeltilecek mi gibi bir beklenti içinde. Bu beklenti bence fazlasıyla rahatsız edici. Bu transaction güvenilirliğini de tehlikeye atıyor uzun vadede.

Ben ETC/ETH'da orta uzun vadede bir yükseliş bekliyorum. Bunda Ethereum Classic'le ilgili ICO beklentileri de etki de bulunabilir. Developer ekibinin girişimleri bu noktada önemli. Bunu zaman gösterecek.

Sort:  

thanks for sharing.Please visit my blog

Agrello, ethereum'un akıllı kontrat olayını yapay zekayla birlestirerek gerçek kontratların ethereum'a entegre olmasini sağliyor. Bu konuda önemli gelişme.

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 63997.36
ETH 3133.23
USDT 1.00
SBD 4.15