Jak sabe

in #esteem6 years ago

Pada hari Khamis selepas Idul Fitri, betul-betul jam 8.30 pagi, saya dan keluarga saya bercuti ke Carita Beach. Sebelum kami pergi ke Carita Beach, saya menyediakan makanan dan minuman untuk kami menikmati di sana. Walaupun keluarga saya menyediakan kenderaan yang akan kami gunakan. Selepas semuanya siap, kami menuju ke pantai Carita.
image

Semasa perjalanan, saya kagum dengan kecantikan semula jadinya. Jalan berliku seperti gelombang, sawah dipenuhi dengan kemas, dan suasana pergunungan sangat indah. Ternyata begitu hebat Hadiah yang diberikan Tuhan kepada kita semua.

Tiba di pantai, kami segera mencari tempat yang teduh. Secara kebetulan pada hari itu cuaca agak panas jadi kami terpaksa mencari tempat yang selesa untuk berehat. Setelah mendapat tempat yang sesuai, sepupu saya dan saya segera bergegas ke pantai. Kami segera berenang sambil menikmati gelombang yang datang ke badan kami.

Semasa saya menikmati suasana pantai, saya tiba-tiba mendengar suara seseorang meminta bantuan. "Tolong ...... sila ...... !!" Suara sepupu saya. Untuk terkejut saya, saya melihat bahawa dia telah dihanyutkan oleh ombak. Saya dan orang-orang di sekelilingnya membantu beliau. Saya melihat wajah sepupu saya pucat, dia takut lemas.
image
Selepas kejadian, ibu bapa saya meminta kami berhenti berenang dan segera membersihkan mayat kami penuh dengan pasir. Mereka tidak mahu perkara-perkara yang tidak diingini berlaku lagi. Sudah tentu kita mengikut permintaan mereka.

Sebelum pulang ke rumah, jangan lupa kami menikmati makanan dan minuman yang kami sediakan dari rumah. Selepas semua orang berpuas hati bermain, kami memutuskan untuk pulang ke rumah tidak lama lagi.

Percutian ini memberikan kenangan saya sendiri. Semoga saya tidak akan mengalami malapetaka yang menimpa sepupu saya.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 60181.64
ETH 2539.45
USDT 1.00
SBD 2.46