You are viewing a single comment's thread from:

RE: Ik ga op emigratie en ik neem mee....

in #emigrate7 years ago

Allereerst voor je makelaar; het werkwoord is makelen, niet makelaren. Zo zie je maar weer wat voor opleiding die gasten hebben "genoten".

Ik heb bij de grootste makelaar van Nederland gewerkt en daar hadden ze als regel dat de wens van de klant voorop stond. Dus als je met inboedel wilt verkopen, dan is dat altijd mogelijk.
Wat ik niet van jullie makelaar begrijp is dat hij niet voorstelde in eerste instantie met inboedel te verkopen, maar in de tekst aan te geven dat het ook zonder mogelijk is. Er zijn opkopers, en alle makelaars kennen ze, die dan langskomen en je huis leeghalen, en je krijgt er nog wat voor ook.

Wij zijn ongeveer 2,5 jaar geleden geëmigreerd naar Spanje en hebben zeker zo'n 80% van onze materiële zaken uit Nederland daar achtergelaten.
Ten eerste omdat het makkelijker is om hier een huis gemeubileerd te huren, maar ook omdat de huizen in Spanje over het algemeen kleiner zijn dan het huis wat we in NL hadden.

En hoewel we in het begin soms iets hadden van; "maar dat hebben we toch? Oh, ligt ergens in Nederland.", hebben we er nooit spijt van gehad. Het ruimt goed op, ook geestelijk, en maakt de stap ook definitief.

Veel succes in NZ, en ik hoop nog meer te lezen over het leven daar.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 60932.34
ETH 3380.87
USDT 1.00
SBD 2.50