Påsketre!

in #easter6 years ago (edited)

Velkommen til mitt første innlegg på norsk! I dag vil jeg fortelle om en påsketradisjon jeg begynte i fjor, som jeg har overtatt fra kjæresten min. Hvert år maler han nemlig egg og henger de opp på en ansamling kvister i en vase, og det kalles da påsketreet. Hvert år blir påsketreet større, for man sparer jo på eggene fra tidligere år!

Her er min versjon, i form av fjorårets påsketre, som har noen sparsommelige egg her og der, og noen kyllinger fra barnehagebarnet:

IMG_2267.jpg

For å få til egg som både er stilige og relativt enkle (barnevennlige) å få til, brukte vi paljetter og glitter:

IMG_2261.jpg

Vi voksne koste oss også med å male mer avanserte egg, mer eller mindre påskerelaterte. Disse henger foreløpig hos kjæresten min, men vi skal vel med tiden slå både oss og våre respektive påsketrær sammen:

IMG_2249.jpg

Kaninen på det rosa egget er malt etter barnehagebarnets favorittkosedyr, så i år var utfordringen å finne et nytt kosedyr å male. Vi landet på denne kaninen i enhjørningkostyme, for hva sier vel påske mer enn det:

IMG_5574.jpg

Og sist, men ikke minst, limpistolen jeg investerte i før jul i fjor fikk også kjørt seg, slik at vi fikk laget noen kyllinger. Dette er lettere å lage sammen med barn:

IMG_5602.jpg

Nå mangler vi bare noen nye kvister, så skal det bli påske i år også! God påske til alle dere :)

Sort:  

Hei, fint påskepynt! Ikke så mange innlegg på norsk her inne.

Takk! Jeg sitter litt i tenkeboksen ang. språk her inne, men vil prøve å bruke mer norsk og se hvordan det går :)

Nydelege påskedekorasjonar @Alvheid.
Fint tips som går an å kopiara for dei fleste.

Med vennleg helsing
@Siggjo.

For å følge opp, her er årets påsketre:

Skjermbilde 2018-04-05 kl. 14.33.42.png

Det er litt mer pynt på treet i år, og enda har vi så vidt begynt!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64106.00
ETH 3129.71
USDT 1.00
SBD 4.16