Nie inteligencja się liczy, tylko... - Tego nauczył mnie MILIARDER Sergey Galitskiy

in #dtube5 years ago


Sergey Galitskiy to międzynarodowo najbardziej respektowany rosyjski miliarder, który zbudował Magnit, jedną z największych europejskich sieci sklepów spożywczych i drogerii. Dorobił sie miliardów dolarów od zera, bez powiązań z Kremlem, bez udziału w prywatyzacjach albo wydobyciu złóż naturalnych. Spędziłem z nim dwa dni w Krasnodar, w Rosji, na wywiadzie do mojej książki "The Billion Dollar Secret". W tym wideo opowiadam kilka z rzeczy jakie się od niego nauczyłem, między innymi dlaczego inteligencja w biznesie jest przeceniana.

Sergey Galitskiy na globalnej Liście Miliarderów Forbesa:
https://www.forbes.com/profile/sergei-galitsky/#605d98ce75cc

Skorzystaj z linków pod wideo, by udostępnić je przyjaciołom i znajomym. Podziękują Ci za to!

Zasubskrybuj ten kanał!
Obserwuj mnie na Steemit: http://steemit.com/@indywidualista
Polub mnie i obserwuj na Facebooku: http://fb.me/indywidualista.pl
Obserwuj mnie na Twitterze: http://twitter.com/indywidualista
Tutaj mój angielski kanał dTube:

Mowa na TEDx "Czego nauczyłem się od najlepszych przedsiębiorców świata":
http://tedxwsb.indywidualista.pl

Mowa na TEDx i 3-godzinna prelekcja na temat
"Jak robić rzeczy niemożliwe":
http://tedx.indywidualista.pl

Tu możesz kupić książkę, którą napisałem z Brianem Tracy:
E-Book: https://www.amazon.de/Ready-Set-Special-Entrepreneurs-Professionals-ebook/dp/B078WZXJDW/
Papierowa: https://www.amazon.de/Ready-Set-Go-Nick-Nanton/dp/0999171402/

Tu możesz dostać darmowy rozdział następnej książki (o miliarderach):
http://TheBillionDollarSecret.com

TRANSKRYPCJA WIDEO

Witam! Dziś powiem Ci o trzech rzeczach, których nauczyłem się od rosyjskiego miliardera, który dorobił się od zera.

Od twórcy jednej z największych sieci sklepów spożywczysz, supermarketów w Europie, od Sergieja Galitskiego. Do zobaczenia w następnej części.

[Muzyka]

Witam wszystkich z Rosji, z pięknego Krasnodar. Stoję przed centralą firmy Magnit, która jest największym dystrybutorem spożywczym w Europie.

Składającym się z 10700 sklepów, hipermarketów, supermarketów, sklepów rodzinnych i drogerii w całej Rosji.

Jestem po 2-dniowym wywiadzie z panem Sergiejem Galitskim, który dorobił się od zera. Jest 47-letnim miliarderem.

Bloomberg szacuje go 11,3 miliarda dolarów. To jest najbogatszy Rosjanin, który dorobił się bez żadnych koneksji z Kremlem.

Bez udziału w żadnych prywatyzacjach i bez udział w wydobyciu surowców naturalnych.

Jest międzynarodowo najbardziej respektowanym rosyjskim przedsiębiorcą. Jestem po 2 dniowym wywiadzie z nim. O czym mówiliśmy?

Mówiliśmy o jego zasadach sukcesu. Jak on myśli i co robi, że doszedł do tego. Przeczytacie o tym w omjej książce The Billion Dollar Secret

Która ukaże się wkrótce. Dziękuję bardzo.

Ten film przed chwilą nagrałem zaraz po wywiadzie z Sergiejem jakis czas temu. Natomiast dziś opowiem Ci o 3 rzeczach, jakich się od niego nauczyłem.

Pierwszą taką rzeczą jest to, że w powszechnym mniemaniu uważa się, że przedsiębiorcy są sprytni i przebiegli,

Natomiast miliarderzy nie uważają siebie za szczególnie sprytnych, a nawet inteligentnych, tylko mówią, że dużo ważniejsze jest bycie odważnym.

Gotowym na przygodę. Żeby móc podjąć przygodę, zrobić coś, co może się nie powieść.

I właśnie Sergiej też to podkreśla. Sergiej pracował, jeszcze zanim był przedsiębiorcą, w banku.

I miał do czynienia z klientami, którzy byli małymi przedsiębiorcami. I własnie dokonał pewnej obserwacji. Teraz Ci to przeczytam

Będę tłumaczył na bieżąco z angielskiego.

"Kiedy komunikowałem się z klientami banku, którzy byli przedsiębiorcami, czułem, jak słabi byli intelektualnie.

Ale duże wrażenie zrobiło na mnie to, jak myślą. Więc nie byli to sprytni ludzie, ale raczej ludzie, którzy mieli otwarty umysł.

Umysł otwarty na podjęcie ryzyka, na przygody. I to zrobiło na mnie duże wrażenie.

Sergiej w zasadzie był zmuszony do podjęcia przedsiębiorczości, bo miał na utrzymaniu nie tylko swoją młodą rodzinę, żonę i dzieci

Ale także ojciec żony umarł i musiał także finansowo wspierać rodzinę żomy, co oczywiście nie było łatwe, szczególnie w Rosji w latach 90-tych

Ludzie bardzo mało zarabiali, tacy zwykli pracownicy. A on był takim urzędnikiem bankowym, tudzież pracownikiem bankowym i musiał podjąć przedsiębiorczość

Taką prostą przedsiębiorczość. Handel najpierw chyba hurtowniczy, a później założył tę sieć supermarketów Magnit.

I to nie były łatwe lata w Rosji. System Związku Radzieckiego się załamał i powstał nowy kapitalistyczny system.

W Polsce ci starsi znają te lata, wiedzą jak było. Natomiast w Rosji oczywiście doszło do tego gangsterstwo i to na prawdę nie były łatwe lata.

Szczególnie dla przedsiębiorców, gdzie było mnóstwo ludzie, którzy próbowali wyłudzić pieniądze, okraść... porwania, kryminalne wyłudzenia i tego typu rzeczy

I Sergiej też doświadczył tego i powiedział mi coś takiego. Przeczytam Wam. Tłumaczę na bieżąco, więc sorry, jeśli będę się tutaj jąkał.

Kiedy społeczeństwo się rozlatuje, wtedy zawsze pojawiają się gangsterzy. I u nas też się tacy pojawili.

A niekiedy nawet rząd lub władze zachowywały się jak gangsterzy. I było bardzo dużo niebezpieczeństw z tym związanych.

Na przykład ktoś kiedyś powiesił na drzwiach domu Sergieja wieniec pogrzebowy.

Przy innej okazji ktoś wrzucił granat do jego biura. Wrzucił z zewnątrz, zbijając szybę. Nie wiem, czy ten granat odpalił. Chyba nie odpalił.

No ale samo to to już po prostu... Chciał ktoś go bardzo przestraszyć, żeby zmiękł w jakimś wyłudzeniu, albo czymś takim.

Był też taki epizod... ponieważ nie chciał dać jakiegoś okupu jakiemuś szantażyście, to ludzie z karabinami maszynowymi pojawili się w jednym z jego sklepów

Żeby przestraszyc jego klientów i żeby zdewaluować jego markę, czy nastraszyć wszystkich klientów wszystkich supermarketów Magnit.

Także to były bardzo ciężkie czasy, a mimo to Sergiej oczywiście nie poddał się.

Oczywiście było też tak, że on musiał konkurować z ludźmi i firmami, które po prostu nie płaciły podatków.

A jak nie płacisz podatków, to oczywiście masz o wiele więcej pieniędzy. A on musiał własnie z nimi konkurować.

I to wszystko złożyło sie na to, że biznes Sergieja w pierwszych latach nie zarabiał pieniędzy.

I było wiele takich dni, gdzie on po prostu siadał i myślał czy on w ogóle da rade sobie z tym wszystkim. Czy na końcu mu się powiedzie i ułoży.

No i czy osiągnie sukces, czy w ogóle wyjdzie na prostą z tym biznesem. I po latach wyszedł.

I do tego wszystkiego oczywiście potrzebna jest ta gotowość na podjęcie ryzyka i przygody.

Spojrzenie na ten biznes, na życie i na to co się robi jako na przygodę, żeby to było możliwe.

Ludzie, którzy własnie nie mają takiego nastawienia mogą być bardzo inteligentni, ale oni nie poradzą sobie w biznesie.

Zobacz, ilu jest profesorów na uniwersytetach, ilu jest doktorów, itd., którzy być może są bardzo inteligentni, być może na prawdę sa wykształceni, itd.

A mimo to nie radzą sobie w biznesie i często też finansowo sobie w ogóle nie radzą, bo do biznesu jest właśnie potrzebne to nastawienie.

I gotowość do podjęcia przygody. Do podjęcia ryzyka.

To jest pierwsza rzecz, która chciałem Wam powiedzieć. Druga rzecz to jest... już mówiłem to pewnie w kilku filmach

I rzeczywiście od każdego miliardera się tego uczę - to jest pracowitość.

Dla Sergieja pracowitość jest jedną z najważniejszych własciwości przedsiębiorcy. Dlaczego?

To ma też powiązanie z tematem inteligencji tudzież sprytu. Może się wydawać, że jak jesteś inteligentny, jak jesteś sprytny, to to wystarczy.

Nie! To nie wystarczy! Dlaczego? Sergiej wytłumaczył mi, dlaczego to nie wystarczy.

Powiedział "Nie myśl, że jesteś lepszy od innych. Tylko poprzez ciężką prace możesz osiągnąć więcej niż inni.

Musisz być bardziej pracowity, ponieważ Twój intelekt nigdy nie przekroczy intelektu innych ludzi zbyt dużo.

I tylko porpzez ciężką pracę możesz ich pokonać.

bo biznes to jest walka z konkurencją. TO jest jakby pewien rodzaj sportu, gdzie chodzi o to, żeby być lepszym od konkurenta, bardziej efektywnym, itd.

I różnice intelektualne między ludźmi nie są nigdy tak wielkie. Możesz mieć może 10-20% więcej inteligencji od kogoś innego, od Twojego konkurenta.

Ale to nie wystarczy, bo on poprzez ciężką prace może to nie tylko nadrobić, ale może Cię przegonić.

Więc bądź skromny jeśli chodzi o Twój spryt i inteligencję. Zdaj sobie sprawę, że te różnice nie są aż tak wielkie. Że wiele większe znaczenie ma pracowitość.

W tym, co robisz. Głównie w biznesie! To jest taka druga rzecz.

A trzecią rzeczą jest efektywność. Firma Sergieja Galitskiego Magnit jest jedną z najbardziej efektywnych firm, jakie ja poznałem w czasie tego projektu.

A jak wiecie, rozmawiałem z 30 miliarderami, którzy doszli od zera. To są wspaniałe, super wielkie firmy. Bardzo zyskowne, bardzo efektywne firmy.

A jednak Magnit należy do jeszcze najlepszych wśród tych miliarderskich firm. Dlaczego?

We wstępie mówiłem, że jak robiłem wywiad, to miał 10700 supermarketów i drogerii, natomiast w międzyczasie Magnit ma już ponad 17000 supermarketów i drogerii

I teraz zdaj sobie sprawę z tego, co jest potrzebne, by otworzyć jeden supermarket. Ja zrobiłem taką listę.

Ale to oczywiście nie jest pełna lista. To tylko z grubsza taka lista. Żeby sobie zdać sprawę ile punktów trzeba załatwić, by otworzyć 1 supermarket

Najpierw musisz znaleźć oczywiście ziemię, gdzie ten supermarket będzie stał. Później oczywiście musisz wynegocjować i kupić tę ziemię.

Następnie musisz dostać wszystkie potrzebne pozwolenia. Bo przecież musisz mieć pozwolenie na budowę, pozwolenie na prowadzenie tam działalności.

Musisz mieć jakieś koncesje, jak alkohol sprzedajesz też jakieś tam rzeczy. Oczywiście każdy rodzaj jedzenia ma odpowiednie pozwolenia.

Zasady higieniczne. Najróżniejsze rzeczy. Czyli te wszystkie pozwolenia musisz dostać. Następnie musisz w zasadzie zbudować ten supermarket.

Później zainstalować wszelkie systemy. Oczywiście elektrykę, komunikację, systemy zarządzania, komputerowe, jakieś magazynowanie. Tego typu rzeczy.

Oczywiście półki i wszystkie fizyczne rzeczy, które do tego należą. Później musisz zatrudnić i wyszkolić ludzi, którzy będą ten sklep prowadzili.

Później musisz zorganizować zaopatrzenie i całą logistykę, a Magnit jest największym pracodawcą w Rosji (poza rządem rosyjskim). Około 300000 pracowników

I mają flotę ponad 10000 ciężarówek, która zaopatruje te wszystkie sklepy, supermarkety i drogerie.

Następnym takim krokiem jest oczywiście zatowarowanie sklepu. I później musisz zrobić akcję marketingową i wtedy dopiero możesz otworzyć sklep.

I oczywiście cały czas, jak już otworzysz to ta logistyka i towarowanie musi być na bieżąco, zapełnianie, itd.

Zauważ, że masz tam nie tylko towary, które mogą leżeć ileś tam na półkach, ale jest pieczywo, mięso, owoce, które szybko tracą ważność.

Które wielokrotnie muszą być zatowarowywane.

I te wszystkie rzeczy do załatwienia musisz odhaczyć, żeby otworzyć tylko jeden supermarket.

Jak ja robiłem wywiad z Sergiejem, to oni w tym czasie otwierali 5 supermarketów każdego dnia. Możesz sobie to wyobrazić?

Pięć każdego dnia. Oczywiście taki proces, który Ci opowiedziałem, on nie trwa jeden dzień. On trwa przez pół roku, rok, może półtora roku.

I teraz, żeby otworzyć 5 każdego dnia, średnio, to Ty musisz mieć setki, może nawet tysiące supermarketów...

Ten proces musi być w różnych stadiach równolegle prowadzony.

I od tego czasu, może to było 3-4 lata temu, kiedy ja z nim zrobiłem wywiad, do dziś oni otworzyli ponad 6000 supermarketów.

Co mi wychodzi, że oni musieli otwierać w międzyczasie powyżej 10 supermarketów dziennie. To jest po prostu niesamowite.

Że w ogóle takie coś jest możliwe. Ja zostałem oprowadozny po jednym takim supermarkecie.

I Sergiej Gonczarow, który był szefem od drogerii w Magnicie, wyjaśniał mi jak to wszystko tam działa.

I to wszystko jest tam tak zautomatyzowane, ja bym tego nie nazwał sztuczną inteligencją, ale na pewno komputerowym wspieraniem podejmowania decyzji

Big data, itd. Ludzie po prostu muszą podejmować już bardzo niewiele decyzji.

Bardzo wiele decyzji jest podejmowanych automatycznie i dzieki temu oni patrzą, by procesy szkolenia ludzi były bardzo krótkie.

Możesz sobie wyobrazić, że oni doszli do tego, że manager supermarketu takiego jak boisko do piłki nożnej potrzebuje tylko 2 tygodnie szoklenia

Żeby móc prowadzić taki supermarket. To jest wszystko tak już skomputeryzowane, tak wspierane przez komputery i całe systemy zarządzania

Że on już niewiele musi umieć tudzież decyzji podejmować.

Oczywiście ktoś, kto tylko pracuje bezpośrednio w sklepie i na przykład zatowarowywuje półki, to tacy ludzie potrzebują 2-3, może 5 dni

W zależności od pozycji, żeby móc tam na pełnej efektywności pracować. Także to jest niesamowicie efektywny system.

I to centrum dowodzenia Magnitu, jak ja widziałem, to wygląda tak jakbyście siedzieli w jakimś mission center, jak gdzie rakiety wystrzeliwują

Mnóstwo monitorów. Siedzi 10-20 ludzi i patrzą w te monitory i monitorują wszystko, co się dzieje we wszystkich tych 10 tysiącach supermarketów

Zaopatrzenie, logistyka, obroty, marketing, itd. Wszystko jest tam centralnie monitorowane i nadzorowane. Niesamowita rzecz.

I to też pokazuje, co jest potrzebne, aby prowadzić biznes na tak wielką skalę. Na miliarderską skalę.

To nie jest tak, że sobie siedzicie i robicie tam robótki ręczne. Do tego wymagane sa na prawdę systemy i narzędzia, które musicie mieć najlepsze na świecie.

Najlepsze w swojej branży. Inaczej po prostu nie będziecie w stanie pokonać konkurencji. Byc lepsi od konkurencji.

To są te 3 rzeczy, którymi chciałem się dzisiaj podzielić. Oczywiście nauczyłem się znacznie więcej od Sergieja. Wszystko to znajdziesz w mojej książce.

The Billion Dollar Secret.

Zapraszam do komentarzy. Co myślisz na temat intelektu w biznesie? Na temat tej odwagi i gotowości na podejmowanie przygody?

Na temat pracowitości i co myślisz na temat skalowania, na temat efektywności. Zapraszam do komentarzy.

Podziel się tym wideo ze znajomymi, z bliskimi. Kiedyś Ci za to podziekują.

Ja tutaj mówię o tym, jak działają i myślą najlepsi przedsiębiorcy na świecie. Jak myślą miliarderzy naszych czasów.

Więc jeśli ten film Ci się podobał, to z pewnością spodobają Ci się moje inne filmy. Zapraszam do ich oglądania. To tyle na dziś.

Życzę Ci fantastycznego dnia. Dokonajmy dziś czegoś niezwykłego!


▶️ DTube
▶️ IPFS

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63195.68
ETH 2615.38
USDT 1.00
SBD 2.74