Alternatywne źródła energii

in #dtube5 years ago (edited)


Każdy z nas chce oszczędzać, ja też. Dlatego też niewielkim kosztem próbuje zastąpić prąd energią słoneczną i wiatrem. Dziś pomysł jak zastąpić konwektory wodne do ciepłej wody których cena jest jak dla mnie za wysoka, na coś tańszego i podobnie działającego.
kolektory-sloneczne-640_YXPb6Eq.jpg
zdjecie:google.pl

Każdy właściciel domu chciałby nie wielkim kosztem mieć w domu ciepłą wodę. Niektórzy mają prądnice podłączone do grzałek w bojlerach, inni mają drogie konwektory których koszt nie wiadomo kiedy się zwróci. Ja w tamtym roku też próbowałem zrobić coś co ogrzeje mi wodę w bojlerze.Kupiłem dwadzieścia metrowych rur 1/2 cala połączyłem na dachu niczym kaloryfer i okazało się że ten system działa, ale rur jest znacznie za mało, temperatura w bojlerze to codziennie nie więcej niż 36 stopni.

Dziś mam inny pomysł, obserwując swój 20 litrowy zbiornik wyrównawczy zamieszczony na dachu w pełnym słońcu wpadł mi do głowy pomysł z wykorzystaniem kilku zbiorników połączonych ze sobą i wpiętych w układ poprzedniego systemu ogrzewania wody w bojlerze. Taki system powinien nagrzać mi wodę nawet do 60 stopni, to tyle ile w tej chwili ma zawsze koło południa mój zbiornik wyrównawczy.

Koszt mojej instalacji, tzn. pięciu zbiorników 40 litrowych wykonanych z blachy 3 mm w kolorze czarnym powinien nie przekroczyć ceny najtańszego konwektora czyli 700 zł. Jeden zbiornik to 118 zł z wysyłką.
Na filmiku widać jak będzie zbudowany zbiornik i jak będzie wyglądał system zamontowany na dachu.

Po wykonaniu systemu chętnie podam wyniki i parametry ogrzewania.


▶️ DTube
▶️ IPFS

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.16
JST 0.033
BTC 64010.98
ETH 2791.72
USDT 1.00
SBD 2.65