You are viewing a single comment's thread from:

RE: Domowe warzenie piwa - podstawowy opis procesu

Przeczytałem, nic nie zrozumiałem :) Jutro na spokojnie przejrzę jeszcze raz.

To co już mi się nasuwa - jak to wygląda z czasem przy brewkicie czy ekstraktach? Też to musi leżakować 4 tygodnie?

Sort:  

Ogarniesz na pewno - starałem się pisać od siebie, a nie jak w książce :) Czas leżakowania nie jest zależny od metody wytwarzania, a jedynie od gatunku piwa, które produkujemy. Metoda natomiast ma znaczący wpływ na czas wykonania liczony od momentu rozpoczęcia śrutowania lub częściej zacierania do zadania drożdży i odstawienia brzeczki na fermentację burzliwą.

Warzenie ze słodów (z zacieraniem) zajmuje od 6 do nawet 10 godzin, ekstrakt pozwala skrócić ten czas o 2 do 4 godzin, natomiast brewkit to jakiś pół godziny roboty - nigdy nie robiłem w ten sposób, ale wystraczy do gotowej nachmielonej brzeczki, którą kupujemy dodać drożdże i odstawić na fermentację więc nie wyobrażam sobie, że zajmuje to dłużej.

Czy wszystko jesteś w stanie wykonać w mieszkaniu czy potrzebujesz pewnych "rzeczy" o które Cieżko bedzie w mieszkanku?

Tak, wszystko da się zrobić w mieszkaniu, chyba, że nie masz porządnego źródła ciepła (czytaj kuchenki). Nawet śrutowanie da się zrobić w mieszkaniu, ale tak jak pisałem w tekście, ta czynność mocno pyli i można sobie mocno nabrudzić, dlatego nie polecam.

Dzięki za komentarz

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 54147.93
ETH 2274.31
USDT 1.00
SBD 2.35