Halime Kaptan - [2. Bölümün Başı] - Kitap Seslendirme

in #dngo-io6 years ago (edited)


Listen on DNGO Beta

Merhabalar. Yine DNGO paylaşımı ve yine ben! Bu kayıtta Rıfat Ilgaz’a ait Halime Kaptan kitabının ikinci bölümünün ilk 7 sayfasını seslendirdim. Paylaşımın ilerleyen kısımlarında DNGO maceramdan, kayıt sırasında yaşadığım durumlardan ve birkaç konudan daha bahsedeceğim.

Rıfat Ilgaz, Halime Kaptan’da Cideli Temel Reis’in gelini Halime’nin bir kaptan olarak ortaya çıkışının öyküsünü anlatır. Eli silah tutan bütün erkeklerin cepheye gönderildiği Kurtuluş Savaşı yıllarıdır. Köyde yalnızca yaşlılar, kadınlar ve çocuklar kalmıştır. Herkesin tuza, şekere, ekmeğe hasret kaldığı o günlerde, evinin ihtiyaçlarını karşılamak için sefere çıkan Temel Reis, yolda hastalanarak hayatını kaybeder. Oğluyla bir başına kalan Halime’nin, geçimini sağlamak için babasından kalan sandalla Karadeniz’e açılmasının zamanı gelmiştir. Erkek kılığına girerek, oğlu ve iki tayfasıyla çıktığı ilk seferinde hırçın dalgalarla, korsanlarla mücadele etmek zorunda kalır. Bu zorlukların hiçbiri onu yıldırmaz, aksine Karadeniz’e tutkuyla bağlanır. O artık İnebolu’ya cephane taşıyan, Kurtuluş Savaşı’nın fedakâr kadınlarından biridir, Halime Kaptan’dır…

Bu DNGO’nun beta sürecine katkım için üçüncü paylaşımım. İlk bölümü çekerken pek ilgi gösterilmesini beklemiyordum açıkçası fakat hem Steemit’ten hem de dışarıdan çok güzel yorumlar geldi. İkinci DNGO paylaşımını ise bu geri bildirimler doğrultusunda yapmıştım. O paylaşımda ise ilkinden daha çok ilgi geldi. Herkese olumlu/olumsuz bütün eleştirileri için çok teşekkür ederim. Eleştiriler, yorumlar ve fikirleriniz benim bu platformda durmamın en büyük kaynağı diyebilirim.

İlk iki paylaşımda geri bildirimler doğrultusunda sonraki bölümlere devam edeceğimi söylemiştim fakat bundan sonrası için bu durum geçerli olmayacak. Yani yorum gelmese dahi katkıya devam edeceğim. Bunun nedeni DNGO’nun delegasyon alma açısından büyük adımlar atmış olması. İlk olarak İngilizce tanıtım paylaşımları ile başlamıştı bu büyük adımlar. Dün ise sevgili @tubi’nin DNGO için başlattığı, seri olarak düşündüğü VLOG ile başladı ve DLive tarafından bağış aldı. Sistemin iyi işlediğinin kanıtı olarak yapılacak her katkı DNGO için önemli ve açıkçası ben bu projenin bir yerlere varmasını istiyorum. Kitabın içerisinde olduğu her şeye kabulüm.

Kayıtlarında önceki bölümlere nazaran bir değişlik var mı?

Var! @Captainsailor ilk paylaşım için ses düzeyinin çok az olduğunu söylemişti. Bu konu üzerinde biraz durunca cidden öyle olduğunu fark ettim. Bu kayıtta ses düzeyini önceki kayıtlara göre %60 arttırdım. Dinlerken sesi kısmanız gerekebilir belki fakat en azından duyulmamasından iyidir diye düşünüyorum.

“DNGO” kelimesinin okunuşuna gelelim. Ben önceki kayıtlarda bu kısaltmayı “DİNGO” olarak okuyordum. Bugün @tubi’ye sorduğumda doğrusunun “Di-en-ci-o” olarak okunması olduğunu öğrendim. Siz nasıl okumak isterseniz okuyabilirsiniz tabii fakat her işin en doğru şekilde yapılması taraftarıyım.

Paylaşıma özel logo falan, hayırdır?

Yani yapıyoruz bir şeyler. 😅İlk paylaşımlarda ‘thumbnail’ olarak adlandırdığımız resim DNGO’nun otomatik olarak paylaştığı resimdi. İçeriklerin ikisi de 7 günü geçmeden, resimler hazır olunca hemen değiştirdim. Yani ilk defa görmüş olabilirsiniz diye belirtmek istedim. Logoyu sevgili @ruen hazırladı. Ona da bu platforma geldiğimden beri her türlü yardımı karşılıksız bir şekilde sağladığı için teşekkürlerimi sunarım.

Hadi son sözlerini söyle de git artık

Kitabın ikinci bölümü için hedefim tek kayıtta tüm bölümü okumaktı fakat bölüm 35 sayfadan oluştuğu için kayıt 30 dakikayı bulurdu, Beta sürecinde bu kadar uzun tutmak istemediğimden bu karara vardım. Kitabın ikinci bölümünün başı, ortası ve sonu olarak üç parçada yayınlayacağım.


This contribution is created for DNGO Beta project.
Join Us! | About The Project | Road Map
Sort:  

Thank you for the contribution. It has been approved.
Harika!
You can contact us on Discord, join us! https://discord.gg/hAwY6FB
[DNGO.IO MODERATOR]

Nefesinize sağlık. 👍 Devamının gelecek olmasına sevindim. Her seferinde daha iyi olacağına eminim. Güzel yolda gidiyorsunuz. Mehmet Yıldırım'ı hiç dinlediniz mi bilmiyorum. Dinlediyseniz sever misiniz onu da bilemem ama dinlemediyseniz tavsiye ederim.Bence bu konuda büyük üstad. Özellikle Oğuz Atay kitaplarını çok başarılı seslendirmiştir. Haddim değil bunu önermek ama hani illaki bir katkısı olur diye söylüyorum.
Başarılar

Hayır, daha önce duymamıştım. Fakat bu konuda katkılar benim için çok önemli. Seslendirme sanatçılarının çoğunu dinlemeye çalışıp örnek almaya çalışıyorum. Mehmet Yıldırım'ı da inceleyeceğim.

Yorumun ve katkın için çok teşekkürler.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.17
JST 0.032
BTC 63686.15
ETH 2727.43
USDT 1.00
SBD 2.59