DLive'da Nasıl Başarılı ve Güzel Yayın Yapılır? / How To Success and Great Stream on DLive?

in #dlive6 years ago

Selamlar arkadaşlar bu yazımda sizlere @dlive'da nasıl yayın yapılır ve yayınınızı nasıl daha başarılı bir şekilde gerçekleştirirsiniz onu anlatıcağım.

Öncelikle İhtiyacınız olan 3 temel şeyi sayalım :
1- İyi bir internet hızı.(Daha Önemli Olan Upload(Yükleme)
2- İyi bir bilgisayar.(Özellikle İşlemci ve Ekran Kartı)
3- Kamera

1-İyi Bir İnternet ;

Arkadaşlar yayın yapmak için en önemli etken internet hızıdır.Çünkü her ne kadar iyi bir bilgisayarınız da olsa o bilgisayardaki görüntüyü stabil olarak yayın sunucusuna aktarmak önemli olan.Örnek vermek gerekirse İntel i7 7.nesil bir işlemciniz var fakat internet yükleme(upload) hızınız 0.71-0.76 civarlarında.Siz her ne kadar 1080p iyi ayarlarda oynasanızda 700 kb hızla verebileceğiniz yayın 360p olacaktır.Ve multiplayer bir oyun oynuyorsanız pinginizde 30-40 lardan 120-180 civarlarına çıkacaktır.Sizlere hangi kalitede ne kadar bit rate gerektiği ile ilgili bir tabloyu aşağıya ekliyorum oradan sunabildiğiniz kaliteye göre ne kadar iyi bir internete ihtiyacınız var bakarak öğrenebilirsiniz.
Ekran Alıntısı1.PNG

2-İyi Bir Bilgisayar ;
alienware.jpg
Arkadaşlar her ne kadar iyi bir upload(yükleme) hızına sahip olsanızda size gerekecek olan temel şeylerden bir diğeri de oynadığınız oyunu veya kameranızdaki görüntüyü yayına işleyecek bir işlemci ve oynadığınız oyundan 1 tık yüksek bir ekran kartına ihtiyacınız var.Ekran kartı işlemci kadar etkili olmasa da o da fps'iniz açısından oldukça önemli bir etken.İşlemciyi seçerken daha çok ne kadar yükü kaldırabiliyor önemli olan o.Mesela oynadığınız oyun ve yayın programını,genelde obs tercih edilir,aynı anda kaldırabiliyor mu önemli nokta odur.Önereceğim işlemcilere gelecek olursak İntel tarafında en azından i3-6100 ve üstü modelleri tercih edin.Amd tarafında ise Ryzen 3 2200g ve üstü işlemciler işinizi görecektir.Ben xeon e5450 kullanıyorum baya eski bir işlemci olmasına rağmen basit oyunları yayınlamakta sıkıntı çekmiyor. Örnek vermek gerekirse bir LoL yayını yapamıyorum ama Brawlhalla gibi bir oyunun yayınını sıkıntı çekmeden yapabiliyorum.Umarım açıklayıcı olabilmişimdir.

3-Kamera ;
sony-hdr-cx625-full-hd-video-kamera-4616-36-B.jpg
Kamera sizlere saydıklarım arasından en arka planda kalan bir etken.Günümüz yayıncılığında artık insanlar oyundan çok streamer/yayıncının tepkilerine dikkat ediyor.Ve eğer ki elinizde bir kitle yoksa @dlive tarafından desteklenmek istiyorsanız da oynadığınız oyunu olabildiğince kaliteli bir şekilde verip aynı zaman da kameranızın kaliteli,güzel görüntü verebilmesi gerekiyor. Kamera tercihinizde olabiliyorsa 1080/60/30 fps veya 720/30 fps ama kaliteli markalardan bir kamera işinizi görecektir.

Elimden geldiğince yardım etmeye çalıştım.Kendim de yayınlara başlamak istiyorum o yüzden @dlive kanalımı takip ederseniz ve discord'uma gelirseniz cidden mutlu olurum.Eğer ki yazım sizlere yardımcı olduysa upvote lerinizi eksik etmeyin efendim. =) @minnowbooster

Sort:  

@jrscreamtv, I gave you a vote!
If you follow me, I will also follow you in return!
Enjoy some !popcorn courtesy of @nextgencrypto!

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.15
JST 0.030
BTC 59096.52
ETH 2516.65
USDT 1.00
SBD 2.46