Azaltın, Sadeleştirin, Basitleştirin! - Thoreau | Dünya, Ekonomi, İktisat Bilimi, Kitaplar ve Hayat Üzerine

in #dlike5 years ago

Shared From Dlike

Thoreau ile Gerçeğe  Yolculuk

Azaltın, sadeleştirin, basitleştirin desem ne düşünürsünüz? Fazla mı sıradan bulacaksınız? Bunu büyük düşünür olarak kabul edilen bir insan söylese ne dersiniz?  Filozofların birçoğu neden sade yaşadılar? 

Bazı sözleri size sıradan bir insan söyleyince tamam deyip geçersiniz. Muhtemelen dikkate bile almazsınız. Belki de haklısınız. Sözlerini yaşamına yansıtan bir insan söyleyince durup kulak verirsiniz. 

Henry David Thoreau size basitleştirin dediği zaman bir bildiği var diye düşünürsünüz. Çünkü, hayatını sözlerine göre şekillendiren bir karakter bulacaksınız. Bir bedenin altındaki ruh ne kadar az kendi ile çelişiyorsa o kadar değerlidir. Bana da sorarsanız aynı sözü söylerim. Ona güvenirim. 

Azaltmak, sadeleştirmek, basitleştirmek neden önemli? Filozof neyi amaçlamaktadır? Ev yapma zevkini marangoza bırakmayıp kendine kulübe yapan bir insana neden güveniyoruz? 

Aforizmalarında kendimizden neler buluyoruz? 

Kafanıza takılan birçok soru olacaktır. Öyleyse size güzel bir önerim olsun: Thoreau'nun kitaplarında kendinizi bulabilirsiniz. 

Biz zaten dipte yaşayan insanlarız, bize nasihat vermeyin diyeceksiniz hata yaparsınız. Sizden hiçbir çıkarı olmadığı halde size gerçeği veren adama rahatlıkla güvenebilirsiniz. 

Unutmadan bir daha hatırlatmak isterim: "Azaltın, Sadeleştirin, Basitleştin" kitabını  hemen okuyun. Hayatınıza uygulayıp uygulamak sizin seçiminiz olacaktır :) Manevi yönden zengin olmak isteyenlere güzel bir öneri içerir. 

  Blog ve Fotoğraf

Kapak fotoğrafının biraz kusurlu olduğunu biliyorum. Tamamen bana aittir. Arkada görünen gezgin ve kitabı birleştirdim. Doğrusu, çok iyi olmadı. Biraz eksik oldu. Çok daha iyisi için vaktim yoktu. 

Gezgin kampçı güzel insanımızın konusunun kitapla çok uyumlu olduğunu düşünüyorum. Fotoğraf, Buca'nın kaynaklar köyünde çekilmiştir. Kitabı sonradan ekledim. 

Elbette, bu bilgi sizin hayatınızı değiştirmeyecek. İlgilenen biri varsa diye şimdiden belirtmek istedim. Kaynaklar yazısı yakında gelecektir :) Yazı, steemit ve dlike için özel olarak yazılmıştır. 


Shared On DLIKE

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57491.44
ETH 3031.27
USDT 1.00
SBD 2.38