Yabancı dil öğrenmek niçin bu kadar önemli?

in #dil7 years ago (edited)

ingilizce.jpgHer ne kadar olağan bir durum gibi görünse de,yabancı dil öğrenmek bence hayatımızda verdiğimiz en iyi karardır.Nede olsa yabancı dil hayatınızın önemli bir kısmını kaplar,vaktinize ve emeğinize ihtiyaç duyar.Emek ve istek olmadan yabancı dil öğrenmek çok zordur.Lise yıllarımı endüstri meslek lisesin'de okumama rağmen yabancı dile olan ilgim ve hayranlığım sürekli üzerine düşmeme sebep olmuştur.Lise arkadaşlarım elektrik devrelerini öğrenirken ben bir yandan Yds sorularını çözüyordum.Ne kadar çok çözersen o kadar fazla kelime öğreniyorsun.Bir elimde sözlük diğer elimde test kitabı 1 sene nasıl geçti de ben bu kadar şeyi yetiştirdim diye hala bugünlerde kendime şaşırıyorum.Dil öğrenirken ihtiyacınız olan yegane şey yaptığınız işi sevmek.Sevmeden bu işi yapamazsınız.Bu durumda bu işi sadece sıkıcı test ve grammer kitaplarıyla değil,ilgi duyduğunuz şeylerle desteklemek bu sayede daha sıkılır ve dil öğrenmek daha kolay gelecektir.Mesela ben sürekli altyazılı yabancı dizileri filmleri,şarkıları bile youtube de açarken bir taraftan da ''lyrics''(altyazıları) açar duyduğum sesleri yazı ile karşılaştırırdım.Bu ne faydası var derseniz de telaffuzu geliştirirsiniz.Siz de onlar nasıl telaffuz ediyorsa öyle telaffuz etmeye uğraşın.İlk başta olmayabilir ama yılmayın sürekli tekrar edin.Hangi aksan hoşunuza gidiyorsa ona odaklanın.Bu işte önemli olan düzgün ve akıcı ingilizce konuşan kişileri dinlemeniz.Size tavsiye edebileceğim araştırmacı,yazar ve stand up'çı olan ''George Carlin''.Ben yıllardır onun videolarını izlemiş biri olarak ilk önce türkçe altyazılı sonra ingilizce altyazılı en son seviyede ise altyazısız George abimizi anlamaya başladım.Ne kadar müthiş his değil mi? Altyazıya ihtiyaç duymadan konuşulanı anlamak.Buna ulaşmak çok zor değil,biraz grammer biraz kelime bilgisi ve bolca ingilizce konuşulan dizi ve filmler.Bir bakmışsınız altyazısız dizileri izlemeye başlamışsınız.Bir benim için hayal olan birşeydi bu ama hayaller gerçekleştirmek için değilmidir zaten.

Sort:  

Hayatta bilmek istediğim 3 unsurdan birisi de dil öğrenmektir.
Diğerleri ise teknolojiyi iyi bilmek, farklı diller öğrenmek ve dans etmeyi bilmek.

İngilizceyi öğrenmek insanlara zor gelebilir. Ama aslında hayatta bir konu hakkında fikir sahibi olmak yada bir dil öğrenmek aslında öğrenmenin temel mantığını kapsar bu da nedir. Öğrenmek istediğin işi sürekli uygulaman. Yani sürekli ingilizce konuşman. Bir işi en iyi bilmek için o işi uygulamamız ve işlevini sürekli tekrar etmemiz başkalarına anlatmamız gerekir. İngilizceyi de kitaplardan okuyarak değil aslında en iyi anlatarak yani başkalarıyla bir iki cümle de olsa konuşarak en iyi şekilde öğrenebiliriz.
Bunu en kısa şöyle düşünün. Yurtdışında yaşayan bir insan oranın dilini nasıl çabuk öğreniyor. Çünkü ister istemez o dili konuşmak zorundasın ve bir şekilde kelime öğrenip anlaşmaya başlıyorsun senin elinde olmadan da aslında öğrenmiş oluyorsun.

Kesinlikle! Özellikle lise de dil sınavına hazırlanırken sürekli yabancı arkadaşlar edinip onlarla ingilizce sohbet etmeye uğraşıyordum.Başta çok zordu,utanıyordum falan ama sonra alıştım ve rutin birşey gibi gelmeye başladı.

Bana öyle geliyor ki, gelecekte kendinize iyi bir iş yapmak istiyorsanız ingilizce öğrenmek çok önemlidir. Bugün ingilizce'yi çok kolay öğrenebilirsiniz, bunun için internete teşekkür edebiliriz. Ve eğer ilgileniyorsanız, size https://livexp.com/tr/blog/ sitesinde ingilizce öğrenmeyle ilgili bir blog okumanızı tavsiye ederim. Neden hala okuldaki birçok insan bu dili öğrenmedi bilmiyorum? Orada en azından bu dilin temellerini öğretiyorlar.

Coin Marketplace

STEEM 0.16
TRX 0.13
JST 0.027
BTC 59601.30
ETH 2583.48
USDT 1.00
SBD 2.48