Pożegnanie z cukrem

in #dieta6 years ago (edited)

lump-sugar-549096_1280.jpg

Wiele o cukrze napisano, wiele powiedziano.
Nie chcę nikogo przekonywać, że jest dobry czy zły, ale w diecie jest tym co powoduje, że dieta nie działa...

Przez lata słodziłem 2-3 łyżeczki herbatę i kawę.
Nie byłem w stanie wypić gorzkiej herbaty, a jak tylko pomyślałem o gorzkiej kawie, to wolałem się przekręcić...

Dlaczego tak się dzieje ?

Bo cukier uzależnia mocniej niż heroina czy papierosy.

Wiedziałem, że z tego uzależnienia nie da się uwolnić.

Do czasu kiedy podjąłem decyzję o zmianie nawyków.

W dniu startu odstawiłem cukier na zawsze.
Bez wymówek
Bez zmniejszania porcji itp

Musisz zrobić to samo...

Wiem, że nie będzie łatwo, ale podpowiem Ci jak przez to przejść...

  1. Herbata - ja piłem czarną, najczęściej earl grey - czyli mocną
    Bez cukru strasznie trudno ją wypić - przynajmniej w pierwszych dwóch tygodniach.

Polecam zakupienie mieszanki herbaty czerwonej z owocami.
Owoce oddadzą trochę cukru, a i sama czerwona herbata jest mniej intensywna w smaku.

Można też kupić sobie gotowe saszetki herbaty owocowej.
Najlepiej z czerwonych owoców.
Nie dość, że najsłodsze, to jeszcze mają mnóstwo antyoksydantów, które pozwalają nam oczyszczać się z toksyn, mogących powodować u nas nowotwory.

Więc pierwsza rzecz...
Pijemy gorzką herbatę czerwoną, albo z czerwonych owoców

  1. Kawa - wyobrażasz sobie gorzkie espresso ?
    Fuuuuuuuj :)

Ja tak reagowałem jakiś czas temu.
Dzisiaj piję i mi smakuje jak nigdy.

Ale żeby do tego dojść, trzeba to zrobić stopniowo.

Zaczynamy od kawy z mlekiem.
Mleko max 2% tłuszczu.
Dużo mleka, mało kawy.
Systematycznie zmniejszając ilość mleka, po dwóch tygodniach napijesz się gorzkiego espresso.

Nie będzie Ci smakować :)

Zacznie dopiero za miesiąc
Pamiętaj, że jesteś bardzo mocno uzależniona/y od cukru.

Musi minąć pewien czas tzw. detoksykacji, abyś mogła/mógł się rozkoszować wolnością od cukru.

Podsumowując:

Odstawiamy cukier !

14-go października słodzimy ostatni raz.
Od 15-go - koniec z uzależnieniem.

Co to da ???

0,2kg tygodniowo utraty masy ciała !!!

Czyli pijąc 2-3 litry wody mineralnej i odstawiając cukier, możesz się spodziewać utraty 0,7kg tygodniowo - około 3kg miesięcznie !!!

Podoba się ? ;)

tee-2115011_1280.jpg
coffee-2156474_1280.jpg

Zdjęcia: https://pixabay.com

Sort:  

Tagi należy umieszczać w miejscu do tego przeznaczonym.
Tagi dieta, odchudzanie, jedzenie, woda są zbędne (pl-kuchnia i pl-dieta wystarczy)

Dziękuję za podpowiedź

Ksylitol do kawy doskonale zastąpi cukier.

Ja cukier odstawiłem dawno temu i to całkowicie. Nie potrzebuję żadnych zamienników czy oszustw w stylu "zrobię sobie super-zdrowe batony, nie dodam cukru, ale dodam daktyli". Tak mi po prostu lepiej. Narkotykom mówię nie ;)

Mam to również za sobą :)

Owocową herbatę bez cukru piję ze smakiem :) Z gorzką kawą będzie trochę gorzej...

Twój post został podbity głosem noisy - kurator @grecki-bazar-ewy.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63459.73
ETH 2599.77
USDT 1.00
SBD 2.78