Hoe speel je Cryptokitties - Uitleg van een Speler - Gratis een Cryptokitty

in #cryptokitties7 years ago


Cryptokitties wordt gespeelt in de Ethereum blockchain. Hier volgt een korte uitleg over de tactiek van het spel en niet zozeer over de techniek van de blockchain waarin het Cryptokitties spel feitelijk plaatsvind. Daarnaast geef ik een gratis Cryptokitty kado aan de eerste nieuwe Steemit inschrijving, die dit artikel via bijvoorbeeld Google heeft gevonden. Je moet me dan even benaderen in het commentaar van dit artikel, dan krijg je een Cryptokitty van mij. Ik help je wel, mocht dat nodig zijn, met het opzetten van een Cryptokitties account.

Cryptokitties kun je spelen op verschillende manieren. Je kunt gewoon leuke kitties kopen en houden of weggeven. Je kunt unieke Cryptokitties sparen om ze later te verkopen voor eventueel meer Ethereum. Je kunt nieuwe speciale Cryptokitties proberen te fokken en met veel winst proberen te verkopen.

Allereerst heb je een Metamask wallet nodig om te kunnen communiceren met het Ethereum netwerk (de blockchain). Je kunt de MetaMask invoegtoepassing installeren in Chrome, Firefox en Opera. Zorg ervoor dat je je wachtwoorden goed en veilig opslaat. Vervolgens schrijf je je in op Cryptokitties.co.


Er zijn genoeg artikelen van tech websites die over Cryptokitties hebben geschreven maar volgens mij geen enkel die het spel daadwerkelijk speelt. Op moment van schrijven heb ik 82 Cryptokitties, ik speel Cryptokitties sinds begin december. Er zijn ongeveer 100.000 actieve spelers en er worden op dit moment ongeveer 100 nieuwe kitties per uur gefokt en 50 gekocht en verkocht. Een simpele Cryptokitty kost nu ongeveer 3 dollar aan Ethereum per stuk.


Als je eenmaal een digitaal poesje hebt dan is hij ook voor altijd! Hij staat in de Ethereum blockchain en daar blijft de poes ook, voor altijd. Je kunt hem dan weer verkopen of aanbieden op de markt om mee te fokken. Het te koop zetten van je Cryptokitty kost op dit moment ongeveer 0.10 dollar.

Misschien nog even kort over Steemit.com. Deze website is een sociaal media platform dat ook plaatstvind in een blockchain, de Steem blockchain. Net als Ethereum is Steem ook een cryptocurrency. Nu je hier toch bent wil ik je ook uitnodigen om deel te nemen aan de Nederlandstalige Steemit gemeenschap, bekent onder de label #alldutch. We zijn een groep die samen proberen groter te worden door elkaar te helpen en natuurlijk om leuke contacten te onderhouden met gelijkgestemden. We zitten ook samen in een discord groep.

Veel plezier en misschien spreken we ons snel :-)

@steemspoker

banner

Sort:  

Okee.....ik was al nieuwsgierig, maar nu heb je me eindelijk overgehaald om het te gaan proberen. Ik zag dat je dit helaas op je mobieltje nog niet kunt installeren, dus ga ik de laptop zometeen maar ff aanzwengelen.

Ja is gewoon leuk.
Succes ermee en als je specifieke vragen hebt beantwoord ik die je :-)

Kan ik jou ook via de cryptokitties site terugvinden en bijvoorbeeld zien welke kitties jij hebt?

Jazeker!!
Je ethereum adres is ook je profiel adres
Ik heb je in het vorige commentaar mijn kitty adres gegeven. Volgens mij heb ik 92 Cryptokitties.

Ik heb gisteren een account aangemaakt na het lezen van je vorige post. Gelijk een paar kitties gekocht en twee kitties gefokt. Volgens mij heb ik wel teveel betaald voor de transacties, dus daar moet ik wel even op letten. Ik heb nu al 8 kitties waarmee ik verder kan gaan. Erg leuk. Bedankt voor de uitleg!

Super, mocht je een specifieke vraag hebben, dan hoor ik het graag. Je kunt hier zien wat je ongeveer moet instellen voor transactiekosten (gas)
Uiteindelijk kun je niet teveel betalen want als je te hoog insteld pakt het netwerk niet alles. Op dit moment kost een tranactie ongeveer 10 cent

Bedankt voor dit geweldige artikel. Ik hou ervan hoe mensen van overal samen spelen.

Ik ben nieuw in Cryptokitties, dus als je een cryptokitty aan mij wilt doneren, is mijn adres:
0x35e2268306aab43014dA143F110431EC0140957A

Ik zie dat je al een paar mooie gen: 1 en 2 hebt, goed gedaan!
Je zit in de mix, wie weet komt er een kitty naar je toe :-)

dank je! Ik probeer!

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.15
JST 0.027
BTC 60678.52
ETH 2339.38
USDT 1.00
SBD 2.48