Terugblijk op mijn Q4'17 top 10 en vooruitblik op de cryptocurrencies top 10 Q1 2018 en heel 2018

in #cryptocurrency7 years ago (edited)

ZO …. aan het einde van het prachtige crypto jaar 2017 is het tijd om even terug te kijken en zeker ook vooruit te kijken. Maar eerst voor lezers om mijn (beleggers) achtergrond wat beter te begrijpen een stuk reflexie. In de jaren 90 na een aantal vette jaren begon ik te geloven dat ik “echt” heel goed was in beleggen. Aandelen, opties en futures. Ik kon uitstekend koersen voorspellen aan de hand van info, charts en kon stijgers mooi afdekken met opties op koersdalingen. Ik was zo goed (als kleine belegger) dat ik opviel bij mensen om mij heen. Al snel was ik bezig met vele tonnen in guldens (voor de jonge beleggers niet te verwarren met de NLG coin ) Ik dacht dat ik alles wist en werd roekelozer. Dekte posties niet meer af want ik had toch altijd gelijk. Ik was de god van de koersvoorspellingen....... Winsten stapelden zich op ........ maar alles was in 3 maanden afgelopen.
Op een aantal verkeerde keuzes volgde nog foutere keuzes en de tonnen verdampten letterlijk. Mijn “imperium” wat ooit was gestart met enkele duizenden guldens ingestort en mij in vertwijfeling achterlaten. IK ZOU NOOIT MEER BELEGGEN !!! punt

Jaren later kwam de bitcoin in beeld. In 2012 zwaar overwogen om in te stappen ... maar “ik zou nooit meer beleggen” ..... Een 4 jaar later ging ik toch overstag. Ik begon weer te lezen (over crypto). Eerst 15 minuten per dag maar al snel werd ik gezogen in deze wereld. En toch had ik nog 2 jaar nodig om werkelijk de eerste stappen te maken.

Met de stijging van de bitcoin steeg ook mijn tijd die ik nodig heb om alle info goed duidelijk te krijgen en enigszins verantwoorde beslissingen kan maken. Vandaag de dag ben ik minimaal 4 uur per dag bezig om info te verzamelen. En ik heb geleerd van eerdere fouten .... denk ik.

Begonnen met een relatief klein bedrag en ik heb mij voorgenomen een specifieke target te halen rond half 2019. Mijn doel is om mijn totale som ieder kwartaal te verdubbelen (bv 1k -2k -4k etc) En als mijn ROI hoger is dan 100 % per kwartaal dan room ik dat geld grotendeels af en zet het liquide om toch iets terug te pakken en eventueel voldoende achter te hand te hebben om te reageren op extreme dalingen.
Voor 2017 is dat gelukt. Ieder kwartaal heb ik 100% meer gedraaid dan het kwartaal ervoor en mijn totale ROI is zelfs hoger dan 100% per kwartaal.
Ik ben actief op twitter en post ook iedere kwartaal mijn top 10 (+5) In mijn wallets zitten ongeveer 35-40 verschillende coins. Ik ben een lange termijn belegger (voor zover er een lange termijn is in cryptoland). Ik koop dus bij op extreme dalingen als ik nog steeds geloof in de coin en mijn analyse daarvan. Koop ik dus op $1,- en een coin zakt naar 0,50 dan koop ik 2x zo veel bij.
Mijn winst beleg ik 100% terug maar ik investeer 50% in nieuwe coins, 40% in al bestaande coins in mijn wallets en 10% in coins die erg laag staan en dood lijken maar waarvan ik verwacht dat ze wel ooit zou kunnen gaan komen (bv htmlcoin of moon).

Hieronder volgt een overzicht van mijn (via tweet gepost eind sept https://twitter.com/cryptocaribbean ) kwartaal (Q4) top 10. En zie wat daar mijn rendement is. Omdat ik meer coins heb dan deze 10 (+5) is mijn totaal rendement anders maar het geeft wel een indruk in de coins waar ik het zwaarst in beleg.
Ik weet ook dat ik maar 1 of 2 “big hits” nodig heb om die 100% makkelijk te halen. Was dat vorig kwartaal bv NEO (toen antcoin) die ik verkocht met + 1100% (en ondertussen natuurlijk weer heb) in Q4 was mijn “big hit” populous. Met een huidige roi van > 1800%

Naam crypto01-10-201725-11-201715-12-2017percentage
NEO/GAS37,7238,784724,60
OMG9,828,7310,89,98
QTUM12,3414,6327,7124,47
Edgeless0,720,721,44100,00
okcash0,270,410,4255,56
wetrust0,340,350,4738,24
Voxel0,0530,0410,36579,25
RISE0,400,290,6460,00
populous2,4412,3847,51846,72
steem1,411,04241,84

Verder had ik een paar coins to watch opgeschreven. 2 daarvan hadden ook het slechtste resultaat

Naam crypto01-10-201725-11-201715-12-2017percentage
Status0,00310,0330,072134,19
adex1,31,121,30,00
monetha0,170,060,09- 47,06
gulden0,120,090,11- 8,33

En dan nu mijn voorspelling voor Q1 2018 en ik zal ook een voorspelling doen voor het hele jaar 2018 met coin die zeker een X10 potentie hebben in mijn optiek.

Q1 2018 (jan-mrt)

  1. Populous – PPT is een coin waar ik heel erg veel van verwacht in heel 2018. Na de BETA en een werkend product in een biljoenen markt. Ook genereert de munt als je wilt passieve inkomsten met een rendement van ongeveer 12,5% per kwartaal. Zal de roadmap verder worden gevolgd en ik verwacht een koers van tussen de 100,- en 150,- in Q1

  2. NEO – als China zijn ban op heft exploderen coins als bv NEO. Maar zelfs als dat niet gebeurd zie ik NEO een enorme groei doormaken in 2018. De coin is niet echt decentraal (UCIA)en dat is een risico maar ik verwacht dat het de etherium van het oosten gaat worden. Als de Chinezen eenmaal in gaan dan gaan ze ook zwaar in en dan verbleekt de marktcap van bv etherium bij wat er met NEO gaat gebeuren. Kijk bv naar tencent en wechat. Dat effect kan ook voor Neo op gaan. Bijkomend voordeel is dat je met NEO in je wallet je automatisch GAS produceert. Geen pos dus en je hoeft ze alleen maar te hebben verder niets.

  3. YOYOW – Eigenlijk hetzelfde verhaal als bij NEO maar nu gezien vanuit de socialmedia kant. Ik verwacht dat YOYOW daar goed op in gaat spelen en snel belangrijke partners zal vinden. Een stijging naar 1,- lijkt zeker haalbaar.

  4. ETHlend – Lenen, of eigenlijk je coins verpanden, gaat de trend worden van 2018. Simpel gezegd -- Stel je hebt een mooie coin als populous maar je wilt ook investeren in NEO. Dan leen je geld en verpand je populous voor een “x” termijn. Stijgt NEO dan pak je je winst en haal je poulous terug. Betaalt een vooraf afgesproken rente en klaar. Dit alles natuurlijk middels smart contracts. Ethlend heeft al een werkend product en ik verwacht dat het storm gaat lopen. De koers van 0,025 tot 0,03 lijkt een koopje en ik verwacht zeker X4 in Q1

  5. Wetrust – in de financiele dienstverlening en met een product dat uitermate breed is getest in 2017 en aan het einde van dat jaar in beta is gegaan. Ik verwacht dat wetrust zijn product volledig verder gaat integreren in hun werust platform. Een stijging naar 1,75 tot 2,- in Q1 is wat ik verwacht.

  6. NEM (XEM) – sterk verbeterde blockchain technologie. Superieur aan die van de oude bitcoin. Achter de schermen bezig om een heel financieel netwerk op te zetten via hun blockchain met speler als comsa, dimcoin en bankera. Nem zal langzaam opschuiven (qua marktcap) naar de top5. Een stijging naar 1,- a 1,25 in Q1 en richting 2,- voor 2018 lijkt haalbaar.

  7. Qtum – een open source, proof of stake blockchain die gebruikt kan worden voor applicaties. Een publiek toegankelijke blockchain voor bedrijven. Ook hier is de stap voorwaarts een beetje afhankelijk van wat China gaat doen. Qtum heeft de potentie om richting 50,- te gaan in 2018. Eerste stijging zal gaan tot 25,- en ik verwacht dat dit in Q1 2018 zal gebeuren. Als China zijn ban opheft zit er overigens veel meer in.

  8. Edgeless – Als edgeless nu werkelijk een lopend product lanceert einde 2017 dan ligt de weg open voor een mooie stijging in Q1. Ook edgeless heeft een aantal malen de munt gehyped en zaken beloofd maar komt die beloftes keer op keer niet na. Slechte marketing killen deze coin waarvan het concept nog steeds fantastisch is. Blockchain gamble industrie waarbij er 0-edge is en waarbij een deel van de winst terug gaat vloeien naar de tokenhouders. Als ze een product leveren zal de koers van rond de 1,- nu richting 3,50 to 5,- $ schieten. Bij verdere ontwikkelingen zal die stijgen tot 12.50-15,- in Q1. Zeker wanneer het aantal spelers op het platform ook in heel Q1 zal groeien.

  9. Voxels – ook een beetje zo’n “ net wel/net niet” coin. Ik geloof sterk in de opkomst van virtual reality bedrijven en toepassingen en daarom denk ik zeker dat voxels een partij is die op termijn daar goed in mee gaat komen. Met een winst op voxels van > 400% over 2017 is de rek er niet uit. Eigenlijk moet de hele hype en VR gekte nog losbarsten. Vr staat waar bitcoin in 2011 stond. In Q1 2018 verwacht ik dat voxels moet kunnen stijgen naar $0,50 ct. Over heel 2018 ben ik onzeker. Als de VR markt zich snel blijft ontwikkelen en je ziet een grotere acceptatie van de producten dan kan voxels een X10 munt zijn. Een eindejaarskoers in 2018 kan dan zeker rond de 2,- a 2,50 komen te leggen

  10. Feathercoin - Een oude blockchain maar enorm voorbereid op de komende jaren. (basis is btc en ltc)Op het lightning netwerk net als bv Viacoin, vertcoin, grs, syscoin. Ook als is feathercoin (FTC) als een 400-500% gestegen in de laatste maanden ik voorzie dat deze coin door kan groeien naar 1,- in Q1 van 2018. Veel potentie en nog niet echt ontdekt door de massa.

TO WATCH and could be great investments

  1. HTMLcoin – Ik heb al htmlcoin toen de oude dev’s nog aan het rommelen waren, toen de mun werd getroffen door een 51% attack. Dood was en weer opstond en nu totaal is vernieuwd en verbeterd door een nieuw dev team. Het is een oude, (nu) veilige en zeer snelle blockchain. Een etherium/bitcoin hybrid die gebruikt gaat worden voor smartcontracts, Dapps, en al een hele serie producten op de roadmap heeft staan. Maar HTMLcoin blijft maar achtervolgd worden door problemen. Nu weer coingather wat een scam bleek en YOBIT die niet meewerkt met de recente swap. twee van de drie htmlcoin exchanges die problemen geven en de munt staat weer op 1 satoshi. En toch denk ik dat 2018 het jaar gaat worden voor HTML. Ik (hoop) een stijging naar 20 sat in Q1 en ik verwacht een stijging naar 100 tot 200 sat in 2018 (X100 tot X200) dus.En ja hij zit ook bij mij in de rij “gokcoins” al ben ik wel overtuigd door de kract van de blockchaintechnologie achter de coin. Voor 125$ koop je er op 1 sat een miljoen dus wat is het risico ....... Groot nadeel is het aantal coin. Na de swap max 90 biljoen ...... oeffff Veel meer dan een paar cent lijkt er dan ook niet inte zitten op hele lange termijn. Maar van 1 sat naar een paar cent is een enorm rendement.

  2. Genesis Vision …. Q1 verwachting 12,50 – 15,- einde van Q1 en begin van Q2 start beta’s dan pas zal deze coin (het project) het waar kunnen maken

  3. Phore – Als deze coin na de recente swap en de burn van > 40% van de oude coins met een werkend product komt vroeg in Q1 wat ook gebruikt gaat worden dan is $5,- eerder mijn voorspelling dan $1,-. Voor alsnog rond de 0,80 $ ct

  4. COSS – lang getwijfeld of die niet hierboven in het rijtje moet. COSS zal indien het zijn beta goed overleefd zeker in waarde gaan stijgen als de exchange ook gebruikt gaat worden door beleggers. En dat is nog lang niet het geval. Met een volume van 200k tot 300k waarvan de helft in COSS zelf blijft het een triest verhaal. Komt de ommekeer dan is er in Q1 zeker een stijging van 0,10 naar 0,50 mogelijk. Voordeel bij COSS is dat 50% van de fees terug zal vloeien naar de tokenhouders. Ander goed punt is dat ze nu nog in beta zijn en hun exchange op feedback van alle gebruikers keer op keer aanpassen. Dat is echt klasse.

  5. Kucoin – De volgende exchange die een veel betere start doormaakt dan COSS maar nu wat blijft hangen. Volumes op de exchange zijn 5 miljoen tot 12 miljoen en dat is best goed voor zo’n jonge exchange. Toch kelderde de koers van 0,90 naar 0,45 En dat had ik echt niet aan zien komen. Kucoin heeft ook zijn rewards (50% van de fees) voor tokenhouders al verlaagd naar 15% en dat heeft de coin niet veel goeds gebracht. Toch zal deze coin, als de exchange blijft groeien, potentie hebben. 1,- moet gemakkelijk haalbaar zijn in Q1.

En dan de afsluiter met mijn top 10 van munten waarvan ik denk dan ze x10 gaan opleveren in heel 2018.
Zonder commentaar en sommige staan hierboven al

  1. Populous

  2. HTMLcoin

  3. COSS

  4. NEO

  5. NEX (na ico)

  6. Bankera (na ico)

  7. PAYpie

  8. FUNfair

  9. DIMcoin (na ico)

  10. Phore

A. SuperBitcoin – van alle nog te komen fork’s mijns inziens degene met de beste papieren

B. HIVE – net als populous en Paypie een invoice coin – markt rusland

C. Ardor

D. Red Pulse

Dat was het dan wel. Rest mij om iedereen fantastische kerstdagen en een super crypto 2018 te wensen. 2018 gaat een jaar worden waarin crypto qua koersen kan ontploffen omdat het door een groter percentage van de wereldbevolking gebruikt zal gaan worden en banken, hedge fondsen enz de kansen van cryptocurrency gaan inzien en er geld heen laten stromen.
2018 kan ook het jaar worden waarin regeringen belastingmaatregelen gaan nemen tegen cryptolovers en mogelijk zelfs een jaar waarop landen de handel letterlijk zullen gaan verbieden. Of juist het jaar waarop China zijn ban op heft en de miljarden Chinezen in gaan stromen.
Al met al gaat het een onrustig crypto jaar worden met naar ik hoop veel nieuwe miljonairs en ik wens tot slot iedereen een 2018 toe met en prachtige ROI

LETOP: Al het bovenstaande is slecht mijn gedachtengoed mbt genoemde cryptocurrencies. Het is in geen geval een advies aan derden om te beleggen of te investeren in deze cryptocurrencies op wat voor manier dan ook.
Het spreekt voor zich dat ik veel van de genoemde cryptocurrencies zelf posities heb ingenomen.

Ik verdien niets aan het schrijven van dit artikel van wie dan ook. Ik besteed > 4 uur per dag aan het lezen van artikelen, analyseren van data en verwerken van info mbt cryptocurencies

Voor al deze moeite worden giften natuurlijk zeer gewaardeerd:

BTC 14T1672rqeNGSM6oVKaLxGK7Ub3P7pqNXg

ETH 0x262fd731741b68b0e4cd30c6b8d459dc45fde2eb

NEO AeWNMjMtzSGue6WbDERuQ4rmhUWFcDVdyJ

Sort:  

Eigenlijk ben ik blij (voor mezelf) te lezen dat sommige van jou bevindingen en geloof in bepaalde munten, overeenstemt met mijn opinie.
Zelf ken ik bitter weinig van investeren en wanneer ik iets lees over een bepaalde coin, token of ico ga ik af op een mix van buikgevoel, logica en wat rudimentair onderzoek (wie, waarom, uniek, etc..)
Bedankt voor jou analyses, dit is een upvote en resteem waard.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.031
BTC 61092.62
ETH 2666.59
USDT 1.00
SBD 2.62