Yazılıma Giriş | Nereden başlamalıyız ? | #1

in #coogger6 years ago (edited)

Evet arkadaşlar bayadır bu yazıyı yazmak istiyorum. Ama bir türlü zaman olmadı yazdım sildim, yazdım sildim en sonunda oturup tek seferde yazmaya karar verdim. Bildiğiniz gibi bu platformda yazılım ve yazılımcılar biraz daha öne çıkıyor. Sistemi anlayıp analiz ettikten sonra farklı alanlarlara yöneliyorlar genelde. Utopian , witness vs derken kazançları yüksek oluyor herkes
ne yapıyor bu yazılımcılar, biz nasıl yazılım konusunda katkıda bulanabiliriz diye
düşünüyor.

Öğrenmek için Üniversite veya ücretli kurs gerekli mi ?

tumblr_mx2qqemRdJ1qzquwto1_500.gif

GIF Source

Şimdi öncelikle yazılım öğrenebilmek için illa üniversite okumak mı gerekiyor. Yada yüksek ücretlere kurslara mı gitmek gerekiyor bundan kısaca bahsetmek istiyorum. Ben yazılıma çok küçük yaşlarda başladım. Bilgisayara sahip olur olmaz arkasındaki teknolojiyi merak etmeye başlamıştım, öğrendikçede daha çok hoşuma gitmeye daha çok aşık olmaya başladım. Üniversiteye gitmeden önce ortalama bir üniversite mezunundan daha fazla yazılım bilgisine sahiptim. Bu süreçte hiçbir ücretli kursa gitmedim veya özel ders almadım. Sadece kendi projelerimi geliştirdim, çok çalıştım ve uğraştım.

Yani sonuç olarak demek istediğim yazılım öğrenebilmek için ücretli bir kursa veya üniversiteye gitmenize gerek yok (bence), internet bilgi konusunda artık deniz derya ve bu bilgileri kendinizi her konuda geliştirmek için kullanabillirsiniz yeter ki isteyin.

(B)İlgi ve İstek

Evet yukarıda yeter ki isteyin dedim. Ben hayatta her konuda en azından birşeyleri öğrenme ve başarma konusunda azmin ve isteğin çok önemli bir gaye olduğunu düşünüyorum.

1111.jpg

Image Source

İmkânsızla imkân dahilinde olanın arasındaki tek fark insanın kararlılık derecesidir.
Tommy Lasorda

Şu an A kişisinin yazılım bilmesiyle, sizin bilmemeniz arasındaki tek fark onun çalışıp internetteki bilgileri kullanarak, araştırarak proje çıkarmış olması. Eğer sizde isterseniz bir süre çalıştıktan sonra onun şu anki olduğu seviyeye gelebilirsiniz.

Bu herşeyde geçerli tabi bu yüzden keşke birilerini kıskanmak, kin beslemek yerine. O kişi kadar çalışmaya başlasak.

Yazılım konusunda en önemli şeylerden biri "BİLGİ" eğer bilgin varsa yazılım yazabilirsin yoksa yazamazsın bu kadar. Tabi bu sadece yazılımda değil bir çok işte geçerli ama yazılımda gerçekten güncel ve çok bilgin yoksa bu sende yoksun demektir.

Peki tamam abi bilgi önemli ama nasıl edineceğiz bu bilgiyi diye sorarsanız.

"Bilgi beş harflidir.
Beşte dördü, 'ilgi'dir."
Mümin Sekman

mg1

Image Source

Zaten yukarıda bahsettiğim ve yazının sonlarındada vereceğim kaynaklarda göreceğiniz gibi Google, İnternet bu bilgiye ulaşabilmeniz için mükemmel bir kaynak. Tek yapmanız gereken ilgi duymak ve çalışmak gerisine istediğiniz gibi ulaşabilirsiniz.

Bunun hakkında yazdığım bir içerik var. Google'da arama yapabilmenin önemi

Nereden başlamalıyız ?

İlgim ve isteğim var ama nereden başlayacağımı bilemiyorum. Evet gerçekten bu durumda olan arkadaşta çokmuş anladığım kadarıyla. Şimdi sırasıyla nasıl gidebileceğinizi maddelerle gösterelim.

Platform Seçimi

Evet bu başlangıçta önemli bir seçim olacaktır. Hangi platform için yazılım geliştirmek istiyorsunuz. Yazacağınız yazılım masaüstünde mi çalışacak, mobil bir platformda mı çalışacak, yoksa bir web sitesi mi olacak veya elektronik bir proje mi çıkartacaksınız. Öncelikle bunun seçimini yapmanız gerekli ki ilerde bunu kullanarak dil seçimi yapacaksınız. Tabi bu seçimi ilerde isteğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Dil Seçimi

Bu seçimde önemli çünkü başlangıç için zor bir yazılım dili seçip, daha başladığı ilk haftada pes eden çok oluyor. Platform olarak Web seçeceksiniz eğer başlangıç için HTML ve CSS ile başlayabilirsiniz. Bu arada HTML ve CSS'in yazılım dili olmadığınıda belirtmekte fayda var ayrıntılı bilgiyi buradan alabilirsiniz. Diğer platformlar içinde Python tavsiye edebilirim bildiğim kadarıyla öğrenmesi kolay bir dil ve çok fazla kaynağı var.

Microsoft'a yakın olmak isteyen arkadaşlar için ise C# / C# console önerebilirim. C#'da modern ve rahat çalışabilen bir dildir ve çok fazla kaynağa sahiptir.

İlgim, isteğim, yeteneğim var mı ?

Evet arkadaşlar platform ve dil seçiminizi yaptıktan sonra ilk günlerde bunu büyük ihtimal anlarsınız zaten. Eğer bu işte birşeyler başardığınızda zevk almıyorsanız o izlemesi saatler süren eğitimleri izlemiyor o yüzlerce satırlık makaleleri okumuyorsanız bu iş olmaz boşuna uğraşmanıza gerek yok.

Tabi aynı zamanda çalışıp aklına girmeyen, anlayaman arkadaşlarda olabilir. Herkes yazılımcı olacak diye bir kaidede yok. Bunun için yeteneğiniz olmayabilir.

Aslında herkes bir dahidir… Ama siz kalkıp bir balığı ağaca çıkma yeteneğine göre yargılarsanız, balık tüm ömrünü bir aptal olduğuna inanarak geçirecektir.
Albert Einstein

Algoritma denemeleri ve bol bol proje

22222.jpg

Image Source

Evet arkadaşlar bu işi öğrenmenin tek yolu bol bol alıştırma yapmak ve üretmek. Problemler bulucaksınız gerekirse kendiniz üreteceksiniz sonrada bu problemi çözmek için bir algoritmayla yazılım çözümü geliştirmeye çalışacaksınız.

Her çözüm üretip, katkı yapıp, yazılım geliştirdiğinizde mükemmel bir zevk alıyorsunuz. En azından ben alıyorum. Değişik bir duygu anlatılmaz yaşanır.

Proje geliştirmeye devam ettikçe bir gün bir bakacaksınız ve abi ben yazabiliyorum diyeceksiniz. Tabi buraya kadar sabır ve çalışma çok önemli. Türkçe içerikli kaynaklardan başlayacağım, kesinlikle bir kalite sıralaması yoktur kendiniz alanınıza ve zevkinize göre analiz edip istediğiniz siteyi seçebilirsiniz.

Nereden Öğrenebiliriz ?

3333.jpg

Image Source

Microsoft Açık Akademi (C#, HTML-CSS, ASP.NET, MVC)

Özellikle C# ve microsoft ürünleri üzerine çalışmak isteyen arkadaşlara microsoft açık akedemiyi şiddetle öneririm. Gerçekten algoritma ve programlama konusunda çok güzel eğitimleri var. Tabi buradan C#, HTML-CSS, ASP.NET, MVC temeli alıp bu aldığınız temel bilgilerle çok rahat bir şekilde PHP'ye başlayabilirsiniz. Zaten html,css bildiğiniz için sadece ASP.NET MVC yerine bir php kütüphanesi kullanabilirsiniz.

Turkcell Geleceği Yazanlar (Android, iOS, Oyun geliştirme , Arduino, Web programlama)

Mobil, oyun veya elektronik geliştirme yapmak isteyen arkadaşlar için gerçekten güzel bir kaynak. Türkçe eğitimlere sahip ve soru cevap blogları var. Başlangıç için sizin için yararlı olacağını düşünüyorum.

Udemy (Çoğu Ücretli Dersler)

Evet Udemy'i nerdeyse bilmeyen yoktur. Burada eğitimciler ücretli bazılarıda ücretsiz kurslar vermektedir buradaki kurslarıda inceleyebilirsiniz.

PHP Manual

Php'nin kendi klavuz sitesi PHP öğrenmek isteyen arkadaşlar için çok yararlı olacaktır. Sadece php siteside değil çalıştığınız teknolojinin eğer varsa dökümantasyon sitesi hep bir sekmenizde açık dursun sizin için çok yararlı olacaktır.

Google Developers

Google amca yaparsa en iyisini yapar ingilizcesi olan arkadaşların kesinlikle incelemesini öneririm.

Code.org

Anybody can learn code. Sloganıyla yola çıkmış bir proje gerçekten çok basit ve güzel eğitimleri var. Buradan oyun oynayarak bile kodlama öğrenmeye başlayabilirsiniz.

Youtube eğitimleri ve daha aklıma gelmeyen niceleri...

Not: Benim profilimdede orta seviyede eğitimler var bazıları ingilizce bazıları türkçe temeli aldıktan sonra tanıdık biri arıyorsanız onlarıda inceleyebilirsiniz.

Evet arkadaşlar şimdilik benden bu kadar istediğiniz her zaman yorum olarak veya özel olarak discord üzerinden mesaj atabilirsiniz (pars11). İstediğiniz saatte Pars bu hata veriyor abi ne yapıcaz yazabilirsiniz. Okuduğunuz için çok teşekkürler. Bir sonraki yazıda daha güzel günlerde görüşmek dileğiyle kendinize cici bakın.

Posted on coogger.com - The platform that rewards information sharing


Sort:  

yazılımcı olmak herzaman bana zor gelmiştir bu yüzden design kısmı daha çok ilgimi çekti :)
bu yüzden yazılımcılara karşı herzaman bir saygım-kıskançlığım-sinirim olmuştur :))

Yorumu görünce baya güldüm 😂😂 aynı şeyi bende tasarımcılar için söyledim hep çünkü çok zor aynı zamanda güzel iş 😂

hocam herkes zevk aldığı işi yapması daha doğrusu..
en basit kodlamayı bana yaptırsan, sıkıntıdan ölürüm..
ama bazen photoshop un karşısında saatlerim geçiyor.. yorulmuyorum bile..

Aynen öyle yazıdada belirttiğim gibi. Aslında herkes bir dahidir… Ama siz kalkıp bir balığı ağaca çıkma yeteneğine göre yargılarsanız, balık tüm ömrünü bir aptal olduğuna inanarak geçirecektir.
Albert Einstein

Hocam bana python eğitimleri lazım, temel seviyeye çalışmıştım nasıl bir yol izleyebilirim

Yukarıda atmayı unutmuşum hocam yazmanız güzel oldu python için en iyi kaynaklardan biri Python Türkiye facebook grubu. Şuradan grupta paylaşılan tüm kaynaklara erişebilirsiniz çok sağlam bir arşivleri var. https://www.facebook.com/groups/PythonTurkiye/permalink/1005618696231133/ şurdada güzel bir paylaşımları var grubun sabiti aynı zamanda bu paylaşım buda bir çok sorunuza cevap olacaktır. https://www.facebook.com/groups/PythonTurkiye/permalink/646923882100618/ başka bir sorunuz varsa yazabilirsiniz tekrar.

iki grupta gizli grup herhalde hocam açılmıyor.

https://text-share.com/view/5fe6f94c iki içeriğide şurda paylaştım hocam gruba girmenizide öneririm

  • Feronio - 34 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Feronio Oy Listesi Linkinden detaylara ulaşabilirsiniz.

Congratulations, your contribution has been approved.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.028
BTC 63615.94
ETH 2475.04
USDT 1.00
SBD 2.54