Kripto Paraların İyi ve Kötü Yanları ? Dünyadaki Kullanımı [Cointurk 27. Projesi] zeynepgaye#6034

in #cointurk6 years ago

 Merhaba,bilmeyenler için;

                                                     Kripto Para Nedir ?

Kripto para demek şifreli para demektir.2009 yılının başlarında Bitcoin ile ortaya çıkmıştır ve arkasından bir çok kripto para piyasaya sürülmüştür.Kripto paralar bir merkeze veya otoriteye bağlı değildir.Yani bu ne demek derseniz,Dolar gibi arkasından herhangi bir merkez bankası veya hükumet yoktur ve fiyatına müdahale yapamaz hiçbir devlet.Kripto paralar fiziksel bir varlık değildir,sanal cüzdanlarımızda saklarız.Piyasada yaklaşık 1500-1600 adet kripto para vardır.Bunlardan en çok market hacmine sahip olanlar şunlardır;

-Bitcoin
-Ethereum
-Ripple
-BitcoinCash
-Litecoin
-Dash
-Monero




                                        Kripto Paraların Faydaları

-
Kripto paraların fiziksel bir varlık olmadığından bahsetmiştim.Yanımızda taşıyabileceğimiz bir para birimi değil biliyorsunuz ki.Sanal cüzdanlarımızda en üst düzeyde güvenlik yani kırılamayan blokların birleşmesiyle oluşan cüzdanımızda saklanır.Bu yüzden normal paralara göre güvenlik olarak daha avantajlıdır.Çaldırma oranımız daha düşüktür.

- Bir diğer avantajı hızlı olmasıdır.Kripto paralar sayesinde istediğimiz ülkeden birine saniyeler içerisinde para transferi yapabiliriz.Bu işlem genellikle saniyeler sürer.Mesela Steem veya Steem Dollars transfer etmeyi deneyin küçük bir miktar burada bir kişiye,saniyeler içerisinde onun hesabına yansıdığını göreceksiniz.Bu bazı kripo paralarda özellikle de Bitcoin de biraz yavaştır fakat Bitcoin de son olarak geçtiği sistem ile birlikte daha hızlı para transferi yapabiliyor.En azından Bitcoinin bile bankalara göre daha hızlı bir yapısı var,henüz yaşım fazla küçük olduğu için bankaların hızını fazla bilmiyorum fakat araştırarak yazıyorum buraya :)

- Kripto paralar şuan ki bütün paralardan veya madenlerden daha avantajlı bir yatırım biçimi arkadaşlar bence.Benim şahsen herhangi bir yatırımım yok kripto paralara,malum daha ekonomik özgürlümü elime alamadığım için :) Kripto paralar örnek verecek olursam Dolar gibi yatırım araçlarından daha çok kazandıran bir yatırım aracıdır.Sık sık haberlerde görüyorum,okuyorum ki Bitcoin altını yerinden edebilir gibi haberler çok çıkıyor ve Bitcoini bir çok insan dijital altın olarak nitelendiriyor.

- Zaman konusunda kripto paraların faydaları arasındadır.Zamandan kastım ne derseniz,bankalarda her dakika her gün işlem yapılmıyor.Geçen gün malesef sırf bu yüzden para gönderemiyecektim arkadaşıma,arkadaşım saatlerce Yapı Kredi hesabı aradı en sonunda buldu öyle yollayabildim,bu dediğim olay hafta sonu olduğu için başka bankadan başka bankaya para yollanmıyor.Fakat kripto paralarda her gün her dakika istediğimiz kişiye para yollayabiliriz.Bu da güzel bir iyi yönü.

- Bitcoin aynı altın gibidir aslında.Biraz önce dedim ya sık sık haberlerde duyuyorum diye altına benzetiyorlar diye.Bitcoin den toplam 21 milyon adet üretilmiş yani bu demek oluyor ki belli bir sınırı var ve 21 milyon dan sonra artık bulanamayacak.Buda Bitcoini aynı zamanda hem değerli kılıyor hem de kopyalanmasını engelliyor.

- Şirketler için bir avantajı var.Mesela şirketler ödeme aracı olarak kredi kartını kullanıyorlar.Şirketten kastım E-ticaret yapan kuruluşlardan bahsediyorum tabi ki.Bankalar bu gibi şirketlere bir çok komisyon ve işlem ücreti uyguluyor.Kripto paralar ile bu işlemler halledilirse şirketler büyük masraflardan kurtulur gerçekten.



                                        Kripto Paraların Riskleri

-
Kripto paralar konusunda hukuk açısından sıkıntı yaşama ihtimaliniz var.Bizim ülkemizde çoğu yetkilinin yani bu işlerle uğraşan yetkilinin kripto paralardan haberi yok.Durumu anlattığınızda hiçbir şey anlamadım cevabı ile karşılaşabilirsiniz.Böyle bir durumda onların da yapabileceği birşey yoktur.Aynı zamanda zaten devletimiz kripto paralar ile ilgili bir kanun çıkarmadığı için suçluya yapılabilecek birşey yoktur tabi ki dolandırıcılık yaptığı için ayrı cezalandırılır ama kripto paralar konusunda çok fazla arkasına düşüleceğini sanmıyorum.Kripto paraları kullanmanın böyle de bir riski var.

- Kripto paraların toplam market hacmine coinmarketcap,coingecko gibi sitelerden bakabilirsiniz.Kripto paraların şuan ki market hacmi küçük olduğu için büyük zengin yatırımcılar işin içine girerek veya piyasadan çekilerek kripto paraların fiyatını düşürebilir ve büyük oranlarda zarar yapabilirsiniz.Yani kripto paraların fiyatlarını devletler belirlemese de zengin yatırımcılar belirliyor diyebilirim.

- Şahsen bir diğer riski ve bana göre en önemlisi bankaların karşı çıkmasıdır bu kripto paralara.Bankalar,kendi işlem sayılarının azalttığını düşünerekten kripto paraları engellemeye çalışıyor.Bu sebepten dolayı ileride bankalar yani Türkiye de tüm bankalar kripto para işlemleri engellerlerse ben içerideki paramı nasıl çekeceğim mesela.Gerçi içeride param yok ama öyle düşünelim.Param varsa herhangi bir yasaklama da nasıl çekeceğim ki ? Benim içeride 20 milyarım falan olsa düşünüp dururum acaba bankalar bloke koyar mı parayı çekerken diye.Bu da bir risk aslında bana göre.




                                 Kripto Paraların Dünyadaki Kullanımı

- Kripto paralar dünya da yeteri kadar tanınmamıştır henüz.Dünyanın çok az bir oranı kripto paralardan haberdar.Bunu en basit olarak dışarıya çıktığınızda yakınlarınıza sorun kripto para nedir diye çoğu kişi bilmez.En çok bilinen ülkeler Japonya,Güney Kore,Çin,Hindistan,Amerika gibi ülkeler kripto paraların tamamen içinde aslında.

- Kullanım alanlarını sayacak olursak şuan için pek bir kullanım alanı olduğunu söyleyemeyiz.Bir kaç ülkede bir kaç banka ile anlaşma yapıldığını biliyorum,bir kaç büyük şirketler kripto paraları değil ama blockchain teknolojisini denemeye başladığını biliyorum.Küçüklü büyüklü bir kaç şirketin de kripto paralar ile ödeme yapılabileceğini belirttiğini biliyorum.Aslında kripto paralar ve blockchain finansal sektörde kullanılabilir,resmi dairelerde kullanabilir özellikle de kripto paralar temassız bir çok işlem yapılabilen yerlerde kullanılabilir.Bunlar gelecekte olabilir belki ama kripto paraların şuan için dünyadaki kullanım alanı oldukça dar.

- Dünya'nın kripto paralara nasıl baktığını merak ediyor olabilirsiniz.Dünya şuan için kararsız davranıyor.Çoğu ülkede kripto para kullanılıyor aynı bizim ülkemiz gibi ama bilgisiz oldukları için bir düzenleme yok.Yukarıda saydığım büyük ülkelerde kullanım oranı çok olduğu için bir düzenleme mevcut.Mesela bazı ülkeler Amerika,Güney Kore,Hindistan gibi ülkeler borsaları sık sık denetliyorlar ve borsalara patent veriyorlar.Bu gibi olayların olması güzel aslında.Her neyse dünyada 3-5 devlet harici diğer ülkelerde kripto para ticareti yapabilirsiniz.Bu yapamıyacağınız ülkeler benim bildiklerim İran,Bangladesh,Kırgızistan gibi ülkeler.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 59238.58
ETH 3176.28
USDT 1.00
SBD 2.45