23 Nisandaki Kısa Bir Anım + [Cointurk 26. Projesi] vayne35#8989

in #cointurk6 years ago (edited)

23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı; 23 Nisan 1920 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açıldığı günün yıl dönümü olarak kutlamaya başlanan ulusal bayram çocuklara armağan edilen tek bayramdır.

23-nisan-cocuk-bayrami.jpg

Küçükken, 23 Nisan gününde öğretmenimiz sınıf arkadaşlarımla birlikte bir gösteri yapmamızı istemişti. Bizde öğretmenimizle birlikte çalışmaya başlamıştık. Öğretmenimiz bize bütün hareketleri gösterdi, sıramızı oluşturdu. Fakat bir aksilik sonucu öğretmenimiz sakatlandı ve biz oyunumuza çalışmakta zorlandık. Öğretmenimiz için endişelenirken bir yandan gösterimizi hazırlamaya çalıştık. Öğretmenimize moral olsun diye çok iyi bir gösteri ortaya koymayı amaçladık. Arkadaşlarımla birlikte kostümler hazırladık, provalar yaptık. Aradan 2 hafta geçti ve 23 Nisan günü geldi. Bugünü çocuklara armağan eden ve ülkemizi kurtaran Mustafa Kemal Atatürk'e ve silah arkadaşlarına saygı duruşunda bulunduk ve ardından İstiklal Marşını söyledik. Sınıflar sırasıyla gösterilerini yaptı. Öğretmenimiz eşi ile birlikte bizi seyretmeye gelmişti bizde yanına gidip geçmiş olsun dileklerimizi iletmiştik. Sıra bize gelince büyük bir heyecanla gösterimizi yaptık, bitirdiğimizde öğretmenimiz göz yaşlarını tutamadı, bize sarılıp bu güne yaraşır bir gösteri yaptığımız için teşekkür etmişti.

Bu yazıma benimde hoşuma giden bir şiir ile son vermek istiyorum.

Türk Çocuğu Diyor Ki

Seneler kutlu bana,
Aylar umutlu bana.
Her an haykırıyorum :
Türk'üm ne mutlu bana.

Cesaretim candadır.
Şöhretim dört yandadır,
Benim bütün cevherim,
Nabzımdaki kandadır.

Tarihten eski yaşım,
Harpte eğilmez başım,
Toplar can yoldaşımdır,
Silahlar arkadaşım.

İzmir benim, Van benim
Şeref benim, şan benim,
Kars, Erzurum, Erzincan,
Konya Ardahan benim.

Yurda nasıl doyarım?
Uğruna can koyarım,
Ona, bir yan bakanın,
Gözlerini oyarım.

Türk, dünyada bir tektir,
Milletlere örnektir,
Türklüğün meşalesi
Asla sönmeyecektir.

Halil Soyuer

görsel1

Sort:  

Merhaba 26. Proje kapsamında kurallara uyulmamıştır. Kuralları gözden geçirip uyguladığınızdan emin olun. Projenizi düzelttikten sonra discord destek ekibi ile iletişime geçiniz. DQmaaEKKK9hjhzBd4MTr5avU6uyQ6czZ3zTdRd5BNtRrMnw.png

İlgilenildi.

Coin Marketplace

STEEM 0.17
TRX 0.13
JST 0.029
BTC 57087.02
ETH 3064.71
USDT 1.00
SBD 2.19