Litecoin(LTC) Nedir? Nasıl Alınır? Nasıl Satılır? [Cointurk 6. Projesi]

in #cointurk6 years ago (edited)

litecoin-ne-kadar-deger-kazanacak (1).jpg
Resim

LTC Nedir?

Litecoin, eski Google çalışanı Charlie Lee tarafından geliştirilen ve yok denilebilecek az düzeyde olan maliyetle para transferi yapmaya olanak sağlayan bir kripto para birimidir.
Günümüzde popüler olan bilindik kripto para birimlerinden daha hızlı işlem onay sürelerine sahip olan Litecoin, aynı zamanda gelişmiş depolama imkanlarına da sahiptir.
Piyasada Bitcoin Altın- Litecoin - Gümüş olarak geçiyor. Yani aslında Litecoin(LTC) Bitcoin kadar önemli bir kripto para birimidir.

Nereden Alınır? Nasıl Satılır

Litecoin, en popüler kripto para birimlerinden biri olması sebebiyle tüm güvenilir kripto borsalarında alım satım işlemi yapılabilir.

Öncelikle alım satım yapabileceğiniz borsaları görelim;

  • Bitfinex
  • Poloniex
  • Binance

Türkiye’de ise

  • Koineks
  • Koinim

Benim bildiğim yukarıda ki borsalardan alım satım yapılabiliyor.

Bu bahsettiklerim arasından şuanlık sadece Koinim kullanıyorum.
Kolayca koinim sitesine üye olabilirsiniz.
Hem alış, hem satış yapabiliyorsunuz bu sitede.

Ben Steemit sayesinde tanıştım bu site ile ve ilk kez bu sayede LTC deneyimim oldu.

Steem ve Steem Dolar(SBD)larımı Blocktrades üzerinden LTC olarak çekiyorum.
Nasıl yaptığımı kısaca anlatayım.

Öncelikle wallet bölümde sağ üst kısımda BUY STEEM OR STEEM POWER yazan yere tıklıyoruz.
Karşımıza Blocktrades sitesi açılıyor.

ddd.PNG

Burada ben her zaman steem ya da steem dolarlarımı Litecoine çeviriyorum.
Çekmek istediğim parayı ilk kısma yazıyorum.
Örnek olarak 3.500 steem dolar seçtim.
Karşı kısma LTC seçiyorum. Bana 3.500 steem doların LTC olarak miktarını gösteriyor.

Daha sonra Koinim sitesine giriş yapıyorum.
a.PNG

Solda Litecoin Yatır kısmına girip kare kod yanında ki kodu kopyalayıp,
az önce girdiğimiz blocktrades'te Litecoin address e yapıştırıp,
Get Deposit Address diyorum.

Daha sonra bize steemit kullanıcı adı BlockTradessi ve Memo veriyor.
Blocktrades kullanıcı adına 3.500 steem doları verdiği memo ile transfer ediyoruz.
Çok uzun sürmeden Litecoinimiz Koinim adresimize yatmış oluyor.

Benim şuan steemit hesabımda pek para olmadığı için ayrıntılı gösteremiyorum.
Geçtiğimiz günler de bu şekilde yatırmıştım.

Koinimde bulunan LTC miktarım bu şekilde.
Ekran Alıntısı.PNG

İlk steemit param 334 TL olmuştu. Ben bu parayı LTC olarak tutmaya başladım.
Bir sabah LTC yükseldi 334 TL param bu artışla 500 TL olunca hazır ihtiyaç varken bir kısmını çektim.
Şuan az miktar kaldı geçen gün 120TL şuan bu yazıyı yazarken 153 oldu.
Şimdi artık ufak ufak LTC üzerinden devam etmeyi düşünüyorum.

Yani kısacası ben ilk deneyimimle belki ufak gelebilir ama biraz da olsa kâr elde ettim.

Bazen LTC düşüp çıkabiliyor, insanın sinirlerini bozabiliyor ama tekrar düzeliyor.
Ben ilk düştüğünde korkup satmadım bekledim. Baktım gerçekten düzelmeye başladı.
Sanırım Bitcoin Altın- Litecoin Gümüş demelerinin sebebi bu. Ne olursa olsun şu kısa dönemde gördüğüm kadarı ile düşüşler olsa da tekrar çıkışa geçiyor. Umarım böyle devam eder.

Tabii ki benim bu söylediklerimi sakın tavsiye olarak almayın.
Tecrübeli birisi değilim sadece ben 1 aylık kendi deneyimimi sizlere aktardım.

Sevgiler,
DQmTRkb3Y8KoJJiqmzCjNxHUNpA95uQAh1K2jtxkkyQqSQH_1680x8400.png

Sort:  

Ellerinize sağlık güzel bir gönderi olmuş :)

Çok güzel hazırlamışsın açıklayıcı ve net

iyi günler proje yazınızı oyladım :))

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 63071.06
ETH 3121.31
USDT 1.00
SBD 3.84