Steemit, Geleceğin Facebook’u + [Cointurk 16. Projesi] )

in #cointurk7 years ago

Değerli arkadaşlar,
Steemit macerama değinmeden önce cryptocurrency macerasının bir çok steemit üyesinin ortak noktası olduğunu düşünüyorum. Mesela ben 2014 kasım -aralık ayı gibi dogecoin mining üyeliğine başladığımda 700-1200 tl aralığındanve güvensiz bir seyir izleyen bitcoin fiyatını hatırlıyorum. Tabii o dönemde bizim kullandığımız coin cüzdanları teker teker hackleniyordu. Cryptocurrency denen meret yatırım aracından çok yer altı kokain ıvır zıvır satıcılarının iz sürülmeden alım satım yapmalarına elverişli ortam yaratıyordu.Hal böyleyken 2017 Mart-Nisan ayına kadar tövbe ettim ta ki 0.025 usd birim fiyatıyla xrp alana dek.1 hafta içinde yüzde 1000 kar marjı gördü bu yüzler lakin bu coinlere güven olmaz diye elimizdeki az miktardaki xrp yi sattık etc al, onu sat eth al onu sat bunu al şunu derken ihtiyaca binaen elimdeki coin leri nakite çevirip ağustos 2017 itibariyle bitcoin takip uygulamalarının tamamını sildim ki kafam rahat olsun. Ama bu yola girince sessiz kalınmıyor

Steem maceramıza gelince #ctuka dostumun bir tavsiyesi üzerine elimdeki beleş bitcoin cash lerin bir kısmını bozarak aralık 2017 de sanırım 39 adet steem dolları 1.5 usd maliyetle poloniex marketten aldım. Yalnız gördük ki en az 2 yıllık bir proje ve atı alan Üsküdar’ı geçmiş. Geç de olsa katıldığımız bu steemit ağına üye olduğum için şanslı görüyorum kendimi. 2017 yılı bitcoin önderliğinde muazzam alternatif coin artışlarına sahne oldu. Ethereum’un 3 usd lerden 1000 usd leri görmesi, steem ve sbd nin de 2 yıl içinde 1000 usd yi görebileceği inancımı arttırdı. Malum teknolojinin gelişmesi, haberleşmenin artması, sosyal medya sektörünün Facebook YouTube gibi ortamların populerleşmesi steemit gibi paylaşımların ödüllendirildiği sistemlerin kartopu gibi büyüyerek hızla insanlar arasında yayılmasını sağlayacaktır. Açıkcası emek ve karşılığında ödül insanlar için en büyük motive kaynağı. Zamanımın çoğunu steemit ve bağlantılı uygulamalarda gezinmeyle geçirmeye başladım. Bu uygulamalardan devamlı baktıklarımı gün içinde paylaştığım bir yazıda belirttim.Paylaşımım ingilizce olsa da linklere tıkladıkça zaten çabucak çözeceğinizi değerlendiriyorum. Kendi steemit isminizi yazarak kim ne kadar upvote yapmış, gücün ne kadar vs. bir dolu Bilgi edinilecek steemit bağlantılı siteler.
İşte link: https://steemit.com/cointurk/@quantum999/compilation-of-steemit-projects-kullanisli-projeler

Steemit konusunda eleştiriye gelince, dediğim gibi köşe başını tutmuş olan büyük power sahibi üyelerin bir kısmı bazen o kadar alakasız yazı paylaşsa da anında yüzlerce upvote ve sbd kazanıyorlar. Sistemin kalitesini kontrole eden witnesslar steemit adaletini sağlayamazlarsa kontrolsüz artışlar birilerinin zoruna gidecektir. Biraz garip olacak ama adam gidecek belki büyük kazanç sahibi üyeleri tehdit ederek belki parolalarını öğrenmeye çalışacak vs vs.

Halihazırda steemit madencilik sisteminin temelini upvote ve yorumlar oluşturmakta. Burada bize düşen güçlerimizi birleştirmek olmalı. Kuşadası gibi projeler çok olumlu. Önderlik edecek arkadaşların liderliğinde Discord grupları oluşturup belirli günlerde belirli üyelerin paylaşımlarının toplu olarak upvote edilip toplu yorumlar yazılmaSı, gücün doğru yönlendirilmesi açısından önemli bence. Witness lar kartopu büyüdükçe kontrol omlar açısından zorlaşacaktır. Belki fork olayları olacaktır bilemiyorum. Yani kazancın daha adil dağıtılacağı blochain tabanlı başka uygulamalar yazılacak ve belki steemit in önüne geçecektir. Steem power eşittir parasal güç denklemi büyüdükçe sistem daha kaotik olacaktır.
Kaliteli yazılarımız da oldu ama birilerinin gözüne sokmaya çalışmak sistemin bence en büyük dezavantajı.Belli konularda belli standartlar olmalı..
Yazımın sonuna gelirken steemit gibi bir uygulamanın blockchain teknolojisinin popülerleşmesine katkı sağlayacağını düşünüyorum.Sabırla yazımı okuyan steemit üyesi arkadaşlara iyi akşamlar diliyorum

Sort:  

Sabırla okudum:, iyi akşamlar:) şaka bir yana sistem ya çarpık ya da biz çözemedik.

Okuduğun için teşekkürler. Mesela kendini teknik analizci sanan zamanında köşe başını tutmuş bi herif 3 gündür downvote basıyor. Tam da dediğim kaliteydi

Kusadasi grubuna tekrar teşekkür ediyorum

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63743.08
ETH 2657.15
USDT 1.00
SBD 2.87