Kripto Paraların Gelecekteki Yeri ve Türkiye'nin Tutumu [Cointurk 24. Projesi] akifulusoy#1749

in #cointurk6 years ago




                               Kripto Paraların Geleceği Nasıl Olacak ?

-
Kripto paralar henüz 1 senelik değil bunu öncelikle bilmenizi isterim,bende dahil çoğu kişi veya Steemit kullanıcısı diyeyim kripto paraları 1 yıldır falan tanıyor bu yüzden kripto paraların 1 yıl önce çıktığını sanıyor.Hele ki diğer hiç alakası olmayan insanlar böyle düşünüyor.Fakat kripto paraların 10 yıllık bir geçmişi var ve 10 yıldır kripto paralara yatırım devam etmekte ve hala da ediyor.Tabi ki geçen sene bir anda fırlaması bütün insanların duymasını ve haberlere çıkmasını sağlasa da köklü bir geçmişi var ve uzun yıllardır da süreceğe hatta ve hatta hayatımıza tamamen yerleşeceğe benziyor bu kripto para devri.

- Tabi ki şöyle bir durum da var bir durumun alış-satış gücü yani hacminin yüksek olması,şöyle söyleyeyim o duruma rağbet olması onun başarılı olduğu veya olacağı anlamına gelmiyor burada kimseyi yanlış yönlendirip yanlış bir tutum sergilemek istemem.İleride ne olacağı belli olmaz ama şu an ki rağbet oranı çok yüksek kripto paralara yine de dünya da çok az kişinin haberi olduğunu da sık sık Bitcoin ve diğer kripto paralar hakkındaki makalelerde okuyoruz.

- Şunu da belirtmek isterim ki bir ödeme yönteminin,ödeme aracının tutması için yani süreklilik sağlayıp kalıcı olması için arkadaşlar öncelikle en başta olarak basit,kullanışlı ve güvenilir olması lazım,şuan ki mevcut sistemi yok edip yerine geçebilecek üst düzey bir sistem olması lazım ki şuan ki paralar kalksın ki yerine kripto paralar geçebilisin,ben bu seviyeyi şuan ki kripto paralarda ve blockchain teknolojisinde görüyorum.Fakat şuanlık biraz biraz eksiklikler var ki sürekli yine aynı şekilde haberlerde duyuyoruz hırsızlık vakalarını.Umuyorum ki bu olayları yakın bir zaman zarfından sonra bir daha duymayacak bir güncelleme bir sistem daha eklenecektir cryptocurrency piyasasına işte o zaman kripto paralar daha çok ilgi odağı olacaktır buna da eminim.

- Kripto paraların şöyle bir avantajı var devletin veya merkez bankaların diğer bankaların herhangi bir merkeze bağlı olmadığı için insanların tercih sebebi oluyor bu yüzden bazı devletler,medya kuruluşları,şirketler,yatırımcılar karalamaya çalışıyorlar kripto paraları ama her ne kadar karalasalar da artık mevcut sistemin yerine gelecekte kripto paralar yer alacak diye düşünüyorum.

- Bitcoin ve diğer kripto paraların 2017 yılının son çeyreğinde yaptığı çıkış kripto paraların tarihini belirledi diye düşünüyorum,bu çıkış sayesinde kendini bir çok insana tanıttı bende dahil tabi ki.Bu tanıtma yani reklam sayesinde artık şimdiden bile kripto paralar hayatımıza girdi ve her gün girmeye devam ediyor farklı farklı sektörlerde ve gelecekte artık yeni para birimi olacağını düşünüyorum.

- Bazı riskler var dediğim gibi şuan için güvenlik konusunda bunları her Devlet ülkesinde gerekli düzenlemeyi yapmak yerine evrensel bir düzenleme getirelerek yani vergi,kurallar vs. evrensel bir düzenleme getirilirse daha olumlu olur diye düşünüyorum ve işte artık o zaman kripto paraların neredeyse resmi olarak para birimi olduğuna inanırım şahsen.



                               Türkiye de Kripto Paraların Geleceği Nasıl Olacak ?

-
Türkiye kripto paralar konusunda diğer devletlerden geri kalmış diyemem tam olarak ama resmi olarak gerçekleşen veya atılan bir adım olduğunu da söyleyemem.Şuan için Türkiye bu teknolojinin biraz dışında kalmış sayılır fakat dışarıdan izlediklerini ve tamamen yeteri kadar gerekli bilgiyi edindikten sonra gerekli düzenlemelerin yapılacağını bildirdilerdi diye hatırlıyorum.Gerekli düzenleme nasıl olacak merak ediyorum çünkü Türkiye'nin kripto paralara olumlu bakmasını ve desteklemesini istiyorum rahatlık açısından çünkü Steemit üzerinden bizde istemeden de olsa kripto para mevzusuna girmiş oluyoruz.

- Türkiye deki ekonomistler ve yatırımcılardan bir çok yorum gelmiş daha önce bunların çoğu balon söyleminde bulunmuş bazıları da kısa yoldan zengin olmanın anahtarı olarak bahsetmişler.Tabi ki bu şuan için bilinmiyor ama balona da pek benzemiyor açıkcası.Yani en azından benim şuan için kripto paralar güvenim tam belki de küçük yatırımcı olduğum içindir bilinmez :)

- MHP'den bir öneri geldiğini okudum haberlerde biraz önce onu yorumlamak istiyorum,yerli kripto paramızı çıkaralım demiş 2017 yılının son aylarında.Bence bu çok güzel bir öneri diye düşünüyorum.Bu coinimizin adı Turkcoin.Gerçekten böyle bir proje yapılırsa ülkemiz adına çok güzel olur bu teknolojiden geri kalmamamız gerektiğini düşünüyorum umarım bu proje yapılır ve ülkemiz de teknolojinin içine atar kendini.

- Türk Ceza Kanunun da şuan için herhangi bir madde olmadığı için herhangi bir ceza veya yasal değil gibi söylemler olamaz Bitcoin ve kripto paralar için fakat herhangi bir yasallık da yok ortada,gelecekte ise tamamen yasallaştırılmış olacağını düşünüyorum ve herzamankine ters olarak vergi oranlarının az olacağını belki de hiç olmayacağını düşünüyorum,bu da çok güzel bir gelişme olur ülkemiz ve insanlar açısından umarım düşündüklerim gerçekleşir.


Görsel Kaynağı



Türkiye de Çıkacak Olan Yerli Kripto Paralar

- Turkcoin
- NeXpara
- Sikke Coin

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 67315.02
ETH 3517.59
USDT 1.00
SBD 3.09