Başımızın Belası Stres + [Cointurk 19. Projesi][@Ozlem#2995]

in #cointurk6 years ago

Stres benim göbek adım olabilirdi bundan yaklaşık bir sene önce dünyanın en stresli insanı olabilirdim.Ve hayatta her ne kaybettiysem stres yüzünden kaybettim diyebilirim.Bir çok başarısızlığımın altında yatan sebep stresli olmamdı.Hep Çalışıp çabalamama rağmen stres yaptığım için emeklerim çöp oldu.Ama hayat devam ediyor nereye kadar stresli olabilirim?
Üniversiteden mezun olduğumdan geçtiğimiz haftalarda bahsetmiştim ve doğal olarak iş görüşmelerine katılıyorum ve bu fix sorulardan birisi. Stresle nasıl başa çıkıyorsunuz?

STRES20YÖNETİMİ.jpg

Elbette öyle kolay değil özellikle bir şeyi değil kafanıza birden fazla şeyi taktığınızda bunları düşünmeden uyuyabilmek imkansız bir hal alıyor. Ve stres öyle bir şey ki uyku, yeme içme düzeninizi cilt ve vücut sağlığınızı olumsuz anlamda etkiliyor.Ama öldürmüyor merak etmeyin.Yani yapılan araştırmalara göre bu arada bunu bir ted talks videosunda izlemiştim.Stresin sizi öldüreceğini düşünürseniz stresten ölürmüşsünüz. Ama stresin sizi öldürmeyeceğini düşünürseniz ölmezmişsiniz.Gerçekten inanılır gibi değil ama psikoloji düşünce yapısı bizim vücut fonksiyonlarımızı oldukça etkiliyor.
Evet stres olacak hayatımızda ama biz onu yenebileceğimize inanmalıyız stresle baş etmek istiyorsak öncelikle temelden başlayıp onu halt edebileceğinize kendinizi inandırmalısınız.

Ben genellikle yazı yazmayı seviyorum. Geçen hafta gittiğim iş görüşmesinde biraz heyecan ve biraz stres vardı üzerimde ister istemez ama bunun beni amatör bir insan gibi göstermesini istemiyordum.Şansıma da müdür beyin bir toplantısı vardı ve beklemek zorundaydım.Beklerken yanımda bulunan not defterimi çıkardım ve kendimi motive edici o an aklıma ne geliyorsa yazdım ve size şöyle söyleyeyim aşırı rahatladım yazılarımı kendimle konuşur gibi yazdım. Bazen başka insanların size ne söylediğinin pek bir önemi yoktur. Sizin kendinize ne söylediğiniz önemlidir.İşte gün ben bunu yaptım ve kendimi rahatlattı.Müdürün karşısına geçtiğimde kendimi çok daha güçlü çok daha kendini bilen bir insan en önemlisi de gayet rahat hissediyordum.
Bunu sadece yakın zamanda yaşadığım stresle baş etme maceram olduğu için anlattım.Ama yürümek derin derin nefes almak özellikle dans etmek benim için stres atma konusunda birebir diyebilirim.İlla belli bir dansla ilgilenmenize gerek yok müziği açın aynanın karşısına geçin ve çılgınlar gibi dans edin.Profesyonel olarak ilgilendiğim bir spor yok fakat yürümeyi çok seviyorum.Ayrıca müzik dinlemek ama tabiki sakin müzikleri tercih edin derim he siz metal dinleyince stresinizi atıyorsunuzdur orasını bilemem ama klasik müzik candır şuan bu yazıyı yazarken bile arka fonda bana tatlı tatlı eşlik eden bir klasik müzik var ve bu benim yazıyı yazarken zihnimi de açıyor.Bunların yanı sıra bitkisel bir çok şeyde stresi başımızdan savma konusunda başarılı.Bende en çok papatya çayı etki gösteriyor, rahatlatıyor ve üzerimdeki gerginliği alıyor o yüzden papatya çayı da aslında bize doğanın hediye ettiği harika bir ilaç.

Hayat çok kısa ve stres yaptığınıza asla değmiyor.Bu kısa hayatı sadece işle geçirmeyin eğer bunu yapamam diyorsanız da işinizden de zevk almasını bilin.Ona renk katın onu iş olarak görmeyin kendinizi geliştirmek ya da bir aktivite gibi görün olumlu yanlarını düşünün.Hayatına renk katın tekdüze olduğunda bir şeyler stres yakanızdan düşmeyecektir.
Stresli olduğu zaman sigara, nargile, alkol vb. şeylere sarmayın bu sizin stresinizi kısa süreliğine almış gibi gözükse de sizin zayıf bir insan olduğunuzu gösterir.
O yüzden tavsiyelerime uyun hayatınızda yeni hobileriniz olsun steemit te bir şeyler yazarak bile atabilirisiniz bu stresi. Paylaşmak güzeldir kim bilir belki derdinizin dermanı buralarda bir yerdedir.
Eğer bu yazıyı sabırla buraya kadar okuduysanız sizi gönülden tebrik ediyorum :)

Bir sonraki proje kitap okumanın hayatımızdaki önemi olsun çünkü az okuyan bir toplumuz ve bu toplumun bilinçlenmeye ihtiyacı var.

Coin Marketplace

STEEM 0.21
TRX 0.13
JST 0.030
BTC 67003.49
ETH 3502.34
USDT 1.00
SBD 2.87