Blockchain ve Geleceğimize Etkisi. [Cointurk 17. Projesi] [TyChe#6043]

in #cointurk6 years ago (edited)

                          

Konumuza başlamadan önce Steemit'e giriş hikayemden bahsetmek istiyorum.Öncelikle Youtube'ta kripto paralar üzerine videolar izleyerek başladım.Bilgi edinmek amaçlı videolarda gezinirken Alp Işık adlı bir arkadaşın videolarına rastladım.Belki bu konularla ilgili bir çok videolar vardı ama bana samimi geldi ve kanalındaki tüm videoları tek tek izlededim inceledim.Daha sonra Steemit ile ilgili videolarını izlerken biraz cazip geldi.Anlamaya çalıştım günlerce youtube ta ve forumlarda gezerek işin aslını öğrenmeye çalıştım.Açıkçası bir ne olduğunu anlamadan hemen bir maceraya girişip zamanımı boşa harcamak istemiyordum.Daha sonra coinskop adresini keşfettim ve haftalardır okudum da okudum.Açıkçası başlarda pek cazip gelmedi.Forumdada fazla açıklama,tartışma olayları dönmediği için sanırım.Ama takip etmeye devam ettim zamanım oldukça.Daha sonraları kullanıcıların arttığını ve kazançların paylaşılmaya başlaması ile cazip gelmeye başladı ve Steemit'e katılmaya karar verdim.Bu arada Kuşadası ekibinin Türk kullanıcılara verdiği desteklerden bahsediliyordu.Kripto paralar hakkında yazılar yazacaktık ve ödüllendirilecektik.O zaman son soru işaretde kafamdan silindi ve katılmaya karar verdim.Yazı paylaşıp hem istediğim olan kripto paralar hakkında bilgi edinecektim hemde gelir sağlayacaktım.Tamda istediğim buydu sanırım.Kuşadası ekibine teşekkürlerimi sunuyorum bizlere bu fırsatı verdiğiniz için.Artık bende varım diyerek ve lafı daha fazla uzatmadan konumuza dönmek istiyorum..
  • Öncelikle Blockchain'in geleceğimize etkisinden bahsetmeden önce ne olduğuna bakalım.

                                          BlockChain Nedir?

  • İnternette gezinip blockchain nedir diye yazdığımızda karşımıza çıkan, hep bir ağızdan çıkarmışcasına bir bakıma da sözlük anlamı da diyebileceğimiz kısaca şu yöndedir : şifrelenmiş işlem takibi sağlayan bir dağıtık veri tabanı , zincirleme bir modelle inşa edilen , takip edilebilen ama kırılamayan ,bir merkeze bağlı olmaksızın işlem yapmaya izin veren teknoloji diyebiliriz.Bu cümleyi okuduğumda aklıma gelen ilk şey ; bir merkezinin olmaması ve kırılamaması yani internet ortamında sıkça rastlayamayacağımız şey :GÜVENİLİRLİK...  
  • Bu sistemin arkasındaki kişilerin net olmaması insanın aklında şüphe uyandırabilir.Fakat aklıma gelen ilk şey şu.Herkes parasını bir bakıma bankalarda saklıyor.Geçmişte örnekleri olduğu gibi gelecektede muhakkak örneklerini göreceğiz.Onlarca banka battı hem ülkemizde hem dünyada ekonomik kriz zamanlarında.O zaman isimlere güvendikte ne oldu.Milletin parası yok oldu gitti.Sonuçta bir merkeze bağlıydılar ama sonuç ortada.Ayrıca bankaları örnek verecek olursak sürekli saldırı altındalar.Böylede olunca insanlar daha güvenli limanlar aramaya başladı.İşte Blockchain tam da o limandı.Ekonomik krizlerin çıkışı veya bankaların kapanması gibi bir endişenin olmaması.Baştada belirtiğim gibi yani güvenilir olması sisteme geçerli kılan en büyük özellik.Günümüz bilgisayar teknolojisi bu sistem için istenen seviyede olmadığı söyleniyor ama sistem gelişim gösterdikçe bununda bir çaresini bulurlar diye tahmin ediyorum.Fazla uzağa gitmeden 20-30 yıl önce bilgisayarın cebimize kadar gireceğini kim tahmin edebilirdi.Yılların teknolojik açıdan gelişimini şu fotoğraf çok iyi anlatıyor aslında.Bir bakıma şuan bizlere komik gelsede.. :)

                               

  • Konumuz bu teknolojinin gelecekteki yeri ama o gelecek göreceli bir kavram.O gelecek aslında bizim görebileceğimiz kadar gelecek.Neyse fazla felsefi konulara girmeden en azından aklımdan geçenleri söylemek istiyorum bu sistemin geleceğimizi nasıl etkileyebileceği açısından..
  • Öncelikle yıllar öncesinde izlediğim bilim kurgu filmlerinde gördüğümüz teknolojik gelişmelerin yıllar sonra hayatımıza gireceğini tahmin edemezdik sanırım.Bende bilim kurgu film sever biri olarak ve hayal gücümüde zorlayarak tahminde bulunayım o zaman bu sistem hakkında.
  • Öncelikle dünya düzeninin oluşumundan bu yana ticari açıdan düşünürsek, mal takası açısında bir çok yöntemler kullanılmıştır.Para daha bulunmadan mallar direk takasa girmiştir, yeri gelmiş kumaşlar kullanılmıştır yeri gelmiş günümüzde olduğu gibi para,gümüş,altın vb. gibi yöntemler kullanılmıştır.Peki bu ne zamana kadar böyle gidecek.Kumaşların takas aracı olarak kullanıldığı döneme baktığımızda şuan bizlere komik gelsede 100 yıl sonra bence kağıt paralarda o zamanın insanlarına bence komik gelecek.Şuan bile herşeyin dijital olduğu bir dönemde para neden dijitale dönmesinki?Bana göre kağıt paralar yok olacak.Bankalar yok olma noktasına gelecek.Kimilk kartlarımız kağıt parçası olmaktan çıkacak dijital kimliği olacak herkesin.Sandık başına oy kullanmaya gitmeyecez.Herkes dijital kimliğiyle direk mecliste yasaları oylayacak.Hisse senetlerinde olduğu gibi tüm büyük şirketler kendi kripto paralarını çıkaracak.Mesleklerin çoğu yok olacak.Mesela bankacılık,kasiyerlik,satış temsilcileri vs uzar gider.Konudan fazla kopmadan örneklere son vermek istiyorum.Zira finans anlamında bizlere faydasının olduğu görünür bir gerçek ama arkasından dalga dalga getireceği sorunlarda her sistemde oldu gibi ortada.Tabi bu benim hayal gücüm.Fazla bilim kurgu izlediğimdende kaynaklanabilir. :)
  • Uzun lafın kısası gelişen,kendini yenileyen teknolojik sistemlerin artısı olduğu gibi muhakkak eksileride olacaktır.Bunu ömrümüz yettiği kadar görüp yaşayacağız.
  • Bu ilk paylaşımım olduğu için bir yanlışım varsa affola.Steemit dünyasına ayağımızı bastık.Umarım ben ve benim gibi Türk kullanıcılar için hayırlı olur,birbirimizi destekler ve adımızı duyurabiliriz.

Verdiğiniz destek ve emekten dolayı Kuşadası ekibine tekrar teşekkür ediyor ve yazıma son veriyorum.Uzunca süre yeni projelerle birlikte olmak dileğiyle.Hoşçakalın...

                               

                                                        




Sort:  

Merhaba.Lütfen kendi proje yazınızı oylayınız.

Congratulations @nuray! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

You made your First Vote

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66765.98
ETH 3234.00
USDT 1.00
SBD 4.23