Yardımın Büyüğü Küçüğü Olmaz... [Cointurk 30.Projesi] [noxite#2868]

in #cointurk6 years ago

Herkese merhaba arkadaşlar, bu yazımda sizlere hem Ramazan ayının öneminden hem de yardımlaşmanın ne kadar harika bir his olduğundan bahsetmek istiyorum. Herkese hayırlı bir Ramazan ayı olmasını dilerim.

Ramazan Ayı Neden Önemlidir?

Ramazan ayının diğer on bir aya göre çok daha önemli bir yeri bulunmaktadır. Çünkü kutsal kitabımız olan Kur'an-ı Kerim, Ramazan ayı içerisinde indirilmeye başlanmıştır. Bununla beraber bin aydan daha çok hayırlı olduğuna inanılan "Kadir Gecesi" Ramazan ayı içerisindedir. Ayrıca Müslümanlığın en önemli farzlarından oruç ibadeti de yine bu ay içerisinde yapılmaktadır.

Ramazan'da Yardımlaşmanın Önemi

Bu ay maddi ve manevi unsurların birlikte olduğu,  duygu ve hissiyatında en üst düzeyde olduğu mübarek bir aydır. Bu yüzden Ramazan'da yardımlaşmak oldukça önemlidir. Komşusu aç iken kendisi tok yatan bizden değildir lafı unutulmamalıdır. Ayrıca Peygamber efendimizin bu ayda yardımlaşmayla ilgili çok hoşuma giden bir sözü vardır. Oruçlu bir kişiye iftar verirsek, o kişinin tuttuğu orucun sevabı bize de yazılmaktadır. O yüzden bu ay çok güzel bir yardımlaşma ayıdır. Ayrıca Zekat'ın İslam'ın şartı olduğu unutulmamalıdır ve mutlaka durumumuza göre Zekat vermeyi atlamamamız gerekir.

Yardımın Büyüğü Küçüğü Olmaz...

Bende bu proje dahilinde elimden geldiğince durumu iyi olmayan bir anne ve oğluna yardım etmek istedim. Bugün Eminönü'nde bir işim varken bu tatlı yavrucak ve annesini gördüm. Sanırım kendileri Suriye'li olduğu için Türkçe bilmiyorlardı. O yüzden çok fazla iletişimimiz olmadı, zaten kadıncağızın yüzünü görseniz çaresizlik içinizi fazlasıyla cız ettirirdi. Benimde maddi durumum çok çok iyi olmadığı için elimle yemek işareti yaptım ve kadında kafasını olumlu anlamda salladı. Bende yakınlarda çok fazla yemek yeri olmadığı için olan seçenekler arasından en doyurucu olacak seçenek olan dürümü seçtim. Hem kadına hem çocuğuna birer dürüm yanına da ayran aldım, bende onların yanında bir tane dürüm yedim. Belki buraya koyduğum bu fotoğrafı hiçbir zaman göremeyecekler ama ben yinede yüzlerini kapatmak istedim. Keşke elimden daha fazlası gelebilseydi...

Arkadaşlar gerçekten yardımlaşmak çok güzel bir his. İlk başta durumum gereği bende biraz çaresizlik hissettim ama emin olun şu an ülkemizde sizin durumunuzdan kötü olan binlerce vatandaş bulunuyor. Yardımın küçüğü büyüğü olmaz, belki bu öğlen bu ailenin karnını ben doyurdum akşam siz doyurmuş olabilirsiniz. İlla çok büyük yardım yapmanıza gerek yok bulunduğunu mahallede veya çevresinde muhtaç kişilere bir öğün yardım etseniz bile çok önemli. Bu proje olmasa bile lütfen yardımlarınızı her zaman yapmaya devam edin.

@kusadasi ve ekibine bu düşündükleri proje konusu için çok teşekkür ediyorum, muhtemelen bu proje olmasaydı da bugün bu anne ve oğlunu görünce durup yardım yapardım ama bu proje konusuyla vesile olmuş oldular. Herkesin Ramazan ayını bu vesileyle tekrardan en içten dileklerimle kutluyorum...

31.Proje Konusu Önerim:

Gelecek proje konusu için önerim ise Tether kripto parası ile bir makale yazmamız olabilir. Zira Tether'ı takip ederseniz biraz başına buyruk bir kripto para türü olduğunu göreceksiniz. Bütün piyasa düşerken çıktığını veya tam tersine piyasa yükselirken düştüğüne birçok kez şahit oldum. Bunu incelemekte fayda olabilir.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.16
JST 0.030
BTC 65989.03
ETH 2622.29
USDT 1.00
SBD 2.65