Kaliteli Yaşamak İçin Bugün Ne Yaptınız? [Cointurk 28. Projesi] [ @mrtt#5544]

in #cointurk6 years ago (edited)

Kaliteli yaşam aslında bizim hayal ettiğimiz yaşam tarzı diyebiliriz. Bu yaşam tarzı bazı kesimlere göre para bazı kesimlere göre sağlık bazılarına göre ise huzur dolu olmaktan geçer. Yaşantınızı kaliteli hale getirmek için bugün ne yaptınız? Günlük işlerinizin dışında ekstra bir gayret gösterdiniz mi ? Çoğu kişinin cevabı '' Hayır '' şeklindedir. Çünkü bazı şeyler çabalamaktan olmuyor ve bunlardan biri de kaliteli yaşamdır.

mutlu1.jpg

Görsel Kaynak

Kaliteli yaşamın ana sırrı bütün her şeyi birlikte yapmak diyebiliriz. Şimdi onlara göz atalım:

Kaliteli Yaşamak İçin Ne Yapmalıyız?

  • Düzenli uyku
  • Yediğimiz yemeklere dikkat etmeliyiz
  • Hobi edinmeliyiz
  • Kendinizi geliştirin ve zaman ayırın

Düzenli uyku
bir çok kişi kaliteli yaşamak için çabalarken bu kuraldan ödün veriyor. Daha çok çalışıp daha kaliteli yaşayabileceğini düşünüyor. Fakat vücudun istediği uyku miktarı vardır. Bu uykuyu alamadığı sürece pek bir verim almakta söz konusu olmamaktadır. Uzmanlara göre ideal uyku süresi 8-9 saattir. Tabi bu saat bile bazen fazla olabiliyor. Yani herkes kendi sağlığını zorlamadan ortalama 6-7 saat ile de kaliteli yaşam için çabalayabilir. Buradaki önemli nokta vücudun tam dinlenmiş ve zinde olmasıdır.

Yediğimiz yemeklere dikkat etmeliyiz
Daha dinç ve uyumamak için bir çoğumuz kahve tüketiyor. Bu kahveler eğer Türk kahvesi değilse ciddi açıdan zararlara neden olabiliyor. Örneğin çarpıntı, kalp rahatsızlıkları gibi. Bu yüzden sağlığımıza iyi gelecek ve bizi rahatlatacak yemekler yemeliyiz. Çünkü yediğimiz yemekler yeri geliyor bizde uykusuzluk, su kaybı, astım, obezite gibi hastalıklara yol açabiliyor. Bu konuda diyetisyen veya tıbbi hekimlerden destek alabilir ve daha düzenli sağlıklı beslenebilirsiniz

Hobi edinmeliyiz
Buradaki amaç ise sizin bir şeylerle uğraşırken öğrenmenizdir. Bu öğrendiğiniz işi veya bilgiyi ileride yeri gelecek mutluluk için yeri gelecek para karşılığında satacaksınız. Şuanda bir çok alanda bilgi yetersizliği ve bununla orantılı bilgisini satan insanlar bulunmaktadır. Sizlerde bunu yapabilirsiniz. Tabi bu hobi sizin sevdiğiniz bir şey olduğu için de mutlu bir hayatınız olacaktır.

Kendinizi geliştirin ve zaman ayırın
Kendinizi sevin çünkü bu sayede daha çok mutlu olacaksınız. Gerek yaptığınız iş konusunda gerek ailenizle zaman geçirmeye çalışın. Burada geçirmiş olduğunuz zamanlar sizi desarj edecektir. Bu da daha verimli çalışma daha mutlu hayat yaşamanıza sebep olacaktır.

cross-34976_960_720.png

Görsel Kaynak 2

Kaliteli Yaşamak İçin Uzak Durmanız Gerekenler

  • Stres
  • Kötü alışkanlıklar
  • Amaçsız olmak

Buraya bir çok şey daha eklenebilir. Burada sayacağımız şeyler sizi geriye götürecek etkenlerdir. Siz ne kadar kaliteli yaşamak için çabalarsanız çabalayın olduğunuz yerden ileriye gidemeyeceksiniz. Örneğin stres yaparsanız başarısız olursunuz. Çünkü stres duygularınızın önüne geçecektir. Örneğin alkol alıyorsanız sizin beyin hücrelerinizi öldürecek ve hastalıklara sebep olacaktır. Yine olduğunuz yerdesiniz. Örneğin amacınız olmadan bir işe kalkışırsanız yine olduğunuz yerdesiniz. Çünkü yine yapmak için bir sebebiniz yok.

Kısaca hayatınızı sevin, bu hayat bizlere verilmiş bir hediyedir. Ne yaparsanız kendinize yaparsınız. Kaliteli yaşamıda siz yaşarsınız rezil hayatı da.

Gelelim sorumuza peki ya siz ne yaptınız kaliteli yaşamak için bugün ?

Sort:  

tavsiyelerinizin hepsi yapmaya çalıştığım şeyler. Taş boyama, ahşap işleri gibi hobiler edindim. Düzenli uyumaya çalışıyorum. Kendimi geliştirmek için eğitimime ve okumalarıma devam ediyorum.
Bir tek şu yemek olayını halledemedim. Hep çok ve sağlıksız şeyler yiyorum. Bunu da düzelttiğim de çok daha mutlu olacağımın farkındayım. :D

:) Evet hocam ki köy yerinde yaşıyorsunuz en sevdiğim hayat diyebilirim her şeyin doğalı ile iç içeyken kendi sağlığınıza zarar vermeyin :)

hocam güzel yazı olmuş. ama şu küçük başlıklarıda siyahlaştırsaydınız ve alltaki ne yapmamalıyız daki maddeleride ayarlasaydınız daha iyi olurmuş. Stressiz bir hayat yok hocam ama onu dagıtmak için kum torbam var ve onunla dövüşürken beni strese sokan şeyleri aklıma getirip yumruk atıyorum ona.. tabi bazen gaza gelip sert vurdugum için elim şişiyor ama neyse :D sağlıklı beslenmeye çalışıyorum ama zor bu dönemde... sevdiğim iş ile uğraşıyorum.. Peki siz ne yapıyorsunuz ???

Önerilerinizi dikkate alacağımi ben stress yemek ile atıyorum. Bu yüzden hep yemek yaparım, sağlığım için doktorumun söylediklerine ve okuduklarıma dikkat ederim, Sevdiğim iş konusunda kusadasi ile çalışıyorum :) Daha güzel bir şey yok tahminimce çünkü bilgi paylaşmak beni mutlu ediyor.

Kaliteli yaşamak sizinde bahsettiğiniz gibi basit birkaç madde ile mümkün. Fakat her şeyde olduğu gibi kaliteli yaşam için de bir miktar zaman ve emek harcamamız gerekiyor.

slm mrtt ben az önce 28 proje ilgili yazı yazdım resteem yapamıyorum.
https://steemit.com/tr/@focus63/kaliteli-yasamak-cointurk-28-projesi-focus63-9538

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63608.16
ETH 2621.61
USDT 1.00
SBD 2.77