23 Nisan çocuk Bayramı ve Benim çocuk bayramlarım. Cointurk 26. projesi mehmet #1740

in #cointurk6 years ago (edited)

Çocuk sen mutlu ol diye

Öndermiz den hediye

Gelecek ellerinde

Mutlu olun bu günde

Geçmişimiz günümüz

Gelecek beklentimiz.

Çocuklar eğleniniz

Bugün sizin günüznüz.

image

Resim kaynak:https://pixabay.com/tr/%C3%A7ocuklar-siluet-kutlama-dans-3297107/

Bu güzel projeye nacizane küçük bir şiir yazarak başlamak istedim. 23 nisan Ulusal Egemenlik ve çocuk Bayramı çocuklara Mustafa Kemal Atatürk tarafından 23 nisan 1920 de Armağan edilmiştir.

Bu kısa bilgiden sonra 23 nisan benim hayatımda ne gibi heyecan lar ve ne gibi anlılar bırakmıştır.İlk 23 nisan a ilk okul birinci sınıfında katıldım. Abim le aramızda bir yaş olduğundan aynı gün şehir meydanına götürüldük.Tabi benim heyecanım ve ürkekliğim abim e göre daha fazla olduğundan 23 nisan yürüyüşünde abim i kaybetmemek için bir gözüm hep abim de oldu.O gün hayatımda ilk kez bu kadar çok bir kalabalık insan topluluğu görmüştüm ve bu durum benim heyecanıma heyecan kattı.

Daha sonraki sene lerde hiçbir zaman 23 nisan heyecanım bitmedi.Yaşım dolayısıyla bizim dönemimizin en önemli olayı Bayrak taşımak yada bando takımına girmekti .Eğer bunları başaramazsanız arka tarafta çevrenin güzelliklerini izleyerekk yürüyeceksiniz. Tabi o yaşlarda bando ya katılmak yada bayrakçı olmak büyük bir mutluluk kaynağıydı ve bunu grur la anlatabilirdiniz.Zaten büyüklerimizde ilk olarak bandoya katıldın mı sorusunu sorarlardı.Ben 3. sınıfta bando ya ne kadar katılmak istesem de Öğretmenim beni biraz uzun boylu olmamdan dolayı bayrakçı yapmıştı.Tabi bondo çok zevkli ama bayrak tutmak daha grur verici,en önde ve elinizde kocaman bir bayrak ,yorulmak yok yorulsam da o gün o heyecanla bunu hiç hissetmedim.

Dünya üzerinde ve özellikle 1920 yılında böyle güzel bir bayramın, düşünülerek çocuklara hediye edilmesi inanılmaz muazzam bir durum.1990 lı yıllarda yabancı ülkelerin çocukları bir aileye veriliyor ve bir kaç gün misafir edilirdi.O zamanlar insanımızda yabancı dil olmadığı halde o çocukları gezdirir karınlarını doyurur hatta kendi evlatlarından daha çok yabancı çocuklara dikkat ederlerdi.Böyle bir millet dünya üzerinde yoktur.

Günümüzdeki 23 nisan kutlamaları dahada geliştirilerek çocukların toplu olarak dans etmeleri ,piyesler hazırlamaları gibi güzel etkinliklere sahne oluyor. Bu durum hem çocukları i hemde aileleri dahada çok heyecanlandıran ve mutlu eden bir durumdur.

Mustafa Kemal Aatürk e bu güzel günü bize armağan ettği için nekadar çok teşekkür etsek azdır.

Bu güzel proje vesilesiyle nacizane küçük bir resim yapmak ve sizinle paylaşmak istedim.

image

Sort:  

İçeriği çok güzel hazırlamışsınız, upvote yaptım. Ben de aynı projeye katıldım. Bi göz gezdirirseniz sevinirim :) https://steemit.com/cointurk/@bkatipoglu1/23-nisan-anilarim-cointurk-26-projesi-berhanktpgl-3082

As a follower of @followforupvotes this post has been randomly selected and upvoted! Enjoy your upvote and have a great day!

14194015_k_17095803_yarisma_duyurusu.jpg
https://steemit.com/tr/@hakansorucu/try-marketing-1-projesi
steemiti geliştirmek adına yapılan projelerimize katılıp ödüller alabilirsiniz

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63643.10
ETH 2582.85
USDT 1.00
SBD 2.75