Ramazan Ayında Yardımlaşalım [Cointurk 30. Projesi] halilfatih#2525

in #cointurk6 years ago

            

                                

                                          Ramazan Ayında Yardımlaşalım 

Ramazan ayında yardımlaşmak diğer aylarda yardımlaşmaktan daha önemlidir.Yani aslında yardımlaşmanın şu ayda bu ayda diye önemi yoktur fakat Ramazan ayı yardımlaşmak için birebirdir.Zaten biraz sonra yazımın sonunda Ramazan ayının önemi hakkında bir kaç bilgi paylaşacağım.Ramazan ayı bereket ve yardımlaşma ayıdır,bu ayda bir çok zengin veya durumu orta seviyede olan insanlar yoksul ve muhtaç kimselere yardım ederler.

Benim bu ayda yaptığım yardımdan bahsetmek istiyorum sizlere.Ben her gün olmasa da işim gereği haftada 3-4 gün boyunca yolculuk yapıyorum.Yolculuğumu devamlı aynı otobüste yapıyorum yani bulunduğum yerden sabah saat 07:15 de otobüse binip 60 km'lik bir yolculuktan sonra iş yerime ulaşıyorum.Daha sonra aksam saat 18:00 otobüsüne binerek geri tekrar evime dönüyorum ve sürekli aynı otobüse biniyorum.Öncelerden de dikkatimi çeken bir kişi olmuştu bu otobüste.Ara sıra yani ayda bir kaç binen ve yol üzerinde inen (yol üzerindeki bir köyde yaşıyor) bir adam vardı.İlk başlardan olayı tam olarak anlayamamıştım adam hakkında hatta ön yargılı bile davranmıştım adamın hikayesini bilmedğim için otobüs içerisinde yüksek sesle telefon konuşması yaptığı için biraz ön yargı sahibi olmuştum.

Geçenlerde farkettim ki adamın gözleri çok az seviyede görüyor ve kulakları az bir miktarda duyuyor.Aynı zamanda adamın yürümesinde zorluk çektiğini de farkettim.Otobüse tek başına binmiyordu sürekli yanında kızı ve ailesi oluyordu bu yüzden konuşma fırsatı bulamadım bugün ise yine otobüse bineceğini farkettim.Otobüs beklerken onu şoförün yanında gördüm,benim de sürekli gelip gittiğim için şoför ile aram iyidir yani sohbetimiz vardır onun yanına oturup çay söyledim bu arada o bahsettiğim adama da çay söyledim.Biraz sohbetlerine kulak misafiri olduktan sonra dayanamayıp abi bir kaza falan mı geçirdin diye sordum.

Trafik kazası geçirdiğini söyledi,bu kaza biraz ciddi oranda olmuş gözleri az gördüğü için ana yola çıktığında gelen arabayı görmemiş fakat ilk arabayı atlatmış ama diğer arabadan kaçamamış ve büyük bir şekilde darbe almış en son havada takla attığımı hatırlıyorum başka bir şey hatırlamıyorumd dedi.Bu sebepten dolayı büyük oranda hasar oluşmuş ve iş göremiyor şuan.Köy yerinde yaşıyorlarmış,kendisi fabrikaya gidip geliyormuş fakat kazadan sonra artık çalışamıyor ve bakması gereken bir ailesi var otobüse binerken bir kaç sefer görmüştüm ailesini.

Bu yüzden ona yardım etmek istedim kendim vermeye utandığım için sohbet ettikten sonra o otobüse bindi ve parayı şoföre verdim,ona inerken çaktırmadan vermesini istedim.Otobüste insanlar olduğu için açık ve yüksek sesli bir biçimde vermemesi için rica bulundum oda sağolsun ricamı kırmadan yol üzerinde onu indirirken bagajdan eşyalarını indirme bahanesi ile orada vermiş ona parayı.Umarım yaptığım yardım boşa gitmemiştir fakat dışarıdan gördüğüm kadarıyla gerçekten ihtiyacı olan bir kişiydi boşa gideceğini sanmıyorum ve az bir miktar da olsa ufak tefek ihtiyaçlarını giderir İnsallah.


                    Ramazan Ayında Yardımlaşmanın Önemi Nedir ? 

Bilindiği üzere Ramazan ayı çok mübarek bir aydır.Ramazan ayı içerisinde 1000 aydan daha hayırlı bir gece olan Kadir Gecesi vardır.Kadir Gecesinin hikayesi ise kitabımız olan Kuran-ı Kerim'in bu günde indirilmeye başlanmış olmasıdır.Bu yüzden bu gün çok hayırlıdır bu gün ise Ramazan Ayı içerisindedir.Ramazan ayının önemi ise bu ay içerisinde oruç ibadetinin bulunmasıdır.

Bu ayda yardımlaşmanın önemi çok fazladır.Bu ayda oruç ibadeti yapılır,oruç ibadeti ise zenginlerin fakirlerin e muhtaç kimselerin halinden anlamasını sağlar.Bu ay insanları yardımlaşmaya teşvik eder.Zengin insanlar fakir kimselere ellerinden geldiğince yardım eder.Hadislerde buyrulur ki Sadaka için en hayırlı ay Ramazan Ayıdır.Mümkün mertebe tüm aylarda yardımlaşalım fakat diğer aylarda zenginlerin aklına fakirler gelmiyor.Fakat bu ayda oruç ibadeti sayesinde insanlar açların halinden anlıyorlar ve Allah onların aklına getiriyor,bir nevi sınava sokuyor zengin kişileri.

Gelecek proje önerisi Bitcoinin Hard forklarından Meydana Gelen Kripto Paraları tanıtabiliriz.


Sort:  

Congratulations @halilfatih! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @halilfatih! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.31
TRX 0.11
JST 0.034
BTC 66441.00
ETH 3217.31
USDT 1.00
SBD 4.22