Öncelerde 23 Nisan Bir Başkydı [Cointurk 26. Projesi] galip#2424

in #cointurk6 years ago

                              23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Merhaba sevgili kardeşlerim,lafımı hiç uzatmayan konuya girmek istiyorum,güzel bir konu olmuş bir anda gözümde canlandı koskoca mazi.Öncelerden yani çoook öncelerden benim zamanlarımda 23 Nisan bir ayrıydı.23 Nisan için özel elbiseler alırdık yok zamanımızda.Annem babam o yokluğunda sırf ben sevineyim diye o gösteriyi yapayım diye biliyorsunuz önceden yokluk vardı ve aldığımız elbiseleri saklardık yastığımızın yanında.

23 Nisan günün de Efe oyunu oynayacaktık sınıftaki erkeklerle beraber ve bunun için bir elbise gerekliydi.Sağolsun annem ve babamlar elbisemi almışlardı 1 hafta öncesinden.23 Nisan gününe kadar size yemin ederim her gün elbisemi giyer prova yapardım kendi kendime,napacaksın çocukluk işte bir de görmemişlik de diyelim.Bu sevincin tarifinin anlatılması çok zor gerçekten.23 Nisan gününekadar her gün giydim denedim ve prova yaptım kendi kendime sevindim ve en sonunda gün gelip çattı.



Sabahtan elbisemi giyipte çıktım evden zaten,gecesinden de baş ucuma koydum ha bu arada ;) Zaten köy okuluna herkesin evi çok yakındır benim de aynı şekilde çok yakındı,giydim elbiselerimi ve okula gittim.Baktım bütün köy halkı okulda toplanmış,büyükler bana bakıyor bir gururlandım o anda :) Annem babamda yerini almış tabi orada.On numara bir atmosfer vardı o gün orada,ben okulun içine girdim gösteri sıramız gelene kadar son bir prova yaptıktan sonra sıra bize geldi.Hepimiz de efe kıyafeti,çıktık meydan yerine okulun tam ortasına dizildik hepimiz bir yuvarlak oluşturduk,verdiler arkadan müziği ve on numara bir oyun sergiledik ;)


Bu şekilde basit ama benim için çok önemli bir hatıram oldu bu da.Ailemin benim için çabasını ve beni sevindirmeye çalıştığını gördüm yok zamanlarımda.O kıyafet hala köy evimizde durur kapının arkasına asılı bir şekilde :) Sonuç olarak arkadaşlar bu eski heyecanlar şimdi ki cocuklar da yok,en basitinden benim de çocuğum var ve bugün 23 nisan kutlamalarına katıldı oda şiir okudu bugün mesela.Bütün çocukların ailesinde daha çok heyecan var ama bizim çocuklar gösterisini yaptıktan sonra başladılar kendi aralarında arkadaşlarında oyun oynamaya.Onlar için şuan gösteriyi yaptıktan sonra 23 nisan bitiyor.Bizim zamanımız da öylemiydi ki,haftalar öncesinden heyecan başlardı ve 23 Nisan gün sonuna kadar devam ederdi..

Coin Marketplace

STEEM 0.29
TRX 0.12
JST 0.033
BTC 62937.86
ETH 3092.40
USDT 1.00
SBD 3.87