Hoşgeldin Ya Şehr-i Ramazan [Cointurk 30. Projesi] galip#2424

in #cointurk6 years ago (edited)

Sevgili milletimin insanları iyi günler öncelikle,bu yazımda sizlere yapmış olduğum yardım hakkında yazı yazacağım.Yapmış olduğum yardımı projeye katılmak için makale şeklinde hazırlayacağım.Sizlere projenizden dolayı teşekkür ederim @kusadasi ekibi.İnsanları şu mübarek günlerde yardıma teşvik etmeniz gerçekten çok hoş ve güzel bir davranış olmuş.Yapılan yardımın söylenmemesi gerekiyor fakat yardım yaptığımız kişileri rencide etmeyecek şekilde yazı yazmanın yani onların isimlerini ve kim olduklarını belli etmeden yazı yazmanın bir sorun oluşturacağını sanmıyorum.


RAMAZAN AYI HAKKINDA   

Öncelikle bu aya Ramazan denilmesinin sebebi günahları yaktığı içindir.Yani bu ayda günahlar yanar gider yok olur,günahlarımız silinir ve hayıra yöneleriz.Aynı zamanda Ramazan yağmur demektir.Yağmur yeryüzünü yıkayıp temizliyorsa Ramazan ayı da insanları da günahlarından arındırıp temizler arkadaşlarım.Bir diğer hikmeti de Ramazan,Allah'ın isimlerindendir.Bu yüzdendir ki Ramazan ayı her tarafıyla hayırlı ve mübarek bir aydır.

Ramazan ayının asıl hikmeti ise oruç ibadetinin bu ayda yapılmasıdır.Bu ay islam aleminde 11 Ayın Sultanı olarak adlandırılır.Farz kılınan oruç ibadetinin bu ayda olması sebebiyle.Kuran kitabi bu ay içerisinde indirilmeye başlanmıştır ve bu yüzden bu ayda müslümanlara oruç tutmak farz kılınmıştır arkadaşlar.Ramazan ayında bolca dua okuyup,namaz kılıp,oruç tutup,yardım yapmak,iftar vermek,sabretmek gibi durumları yapınız.


Tavuk Çiftliğimi Paylaştım

Arkadaşlar daha önce ki yazılarımda yazmıştım tavuk çiftliği işletiyorum diye belki bilenleriniz vardır.İşletiyorum dediysem de çiftlik benim değil ben sadece bana yollanılan civcivleri büyütüp daha sonra geri veriyorum benim görevim bu.Başlıkta yazdığım gibi koskoca tavuk çiftliğinin tamamını da paylaşmadım tabi ki orası benim ekmek teknem :) 

Uzatmadan konuya gireyim en iyisi,tavuk çiftliğimdeki tavuklar şuan yollanmaya yakın oldu.Zaten daha önceden kafamdan planlamıştım tavuklar büyüyüp kesilecek noktaya ulaştığında sokaktakilere dağıtacaktım.Proje de tam zamanında çıktığı iyi oldu benim açımdan.Tavuk çiftliğimdeki tavuklar büyüdü ve bugün içlerinden yaklaşık 30 kadarını ayırıp kestirdim,temizlettirdim ve bir lokantaya verip pişirmelerini söyledim.

Etrafımda çok fazla duran yok çiftlik olduğu için gerek koku olsun gerekse şehir içine çiftlik kurulamadığı için olsun şehirden biraz uzakta çiftliğim.Bu yüzden etrafımda komşularım falan yok.30 kadar tavuğu ayırıp önce kasaba götürdüm,orada kestirip temizlettirdikten sonra bir lokantaya verip pişirmelerini söyledim.Daha sonra bu tavukları alıp çiftliğime yakın olan bir mahalleye gittim.Bir erkek olarak sadece benim tanımadığım bir sokağa girip böyle bir şey yapmanın ayıp olacağını düşündüğüm için yanıma eşimi de aldım.Sokağa girip eşimle beraber kızarmış tavukları mahalle sakinlerine dağıttık.Yalnız üzüldüğüm bir nokta oldu ne yazık ki elimdeki tavuklar sokağın tamamına yetmedi buda benim biraz içime oturdu açıkcası.Ulan dedim bir yardım yapıyorum onu da yarım yamalak yaptık.

Yine de önemli olan kişinin kendi içindeki niyettir.Allah ettiğim yardımı kabul eder umarım.Bir pişman olduğum nokta ise hani genel olarak herkese değil de araştırıp sadece muhtaç sahiplerine yani yoksul olanlara,kimsesiz olanlara yapsaydım keşke dedim.Galiba yapmış olduğum yardımı elime yüzüme bulaştırdım diye düşünüyorum akşamdan beri.Bir kaç nokta da mutlu olduğum da oldu,sokaktan bir kaç aile gerçekten çok iyi bir şekilde tepki verdi,diğer insanlardan bazıları ise bir Allah razı olsun bile demedi.Tabi ki onlardan bir karşılık beklemiyorum fakat yardım gerçekten ihtiyaç sahiplerine yapılmalıdır.Böyle olması da beni acaba yardım yapmak için mi yardım yaptım diye düşündürüyor.


Bir daha ki sefere böyle yapmayacağıma karar verdiğimi de bildirmek isterim.Yani bir daha ki sefer araştırıp sadece ihtiyaç sahibi insanlara yardım yapacağım.Çünkü bugün verdiğim insanlardan bir çoğu kendi tavuğunu kendileri alabilirdi,buna imkanları maddi durumları yeterdi fakat bir çok aç aileler,sokakta kalan insanlar var.Ben bunları es geçtim sayılır bu da beni pişman ediyor.Yine de dediğim gibi önemli olan niyettir,İnsallah yüce Rabbim yapmış olduğum yardımı kabul eder,İnsallah dışarıdan göründüğü gibi değildir ve yapmış olduğum yardım gerçekten ihtiyaç sahipleri kişilerdir.Umarım birilerini sevindirebilmişimdir.

Sizlerin de yazılarını okudum bu arada,bir çoğunuz çok güzel yardımlar yapmış.Hatta hepinizin yardımı gerçekten çok hoş bir davranış,bazılarınız hayvanlara yardım yapmış,bir çoğunuz Ramazan kolisi alıp dağıtmış,aranızda bazılarınızın benim gibi farklı yardımlar da yaptığını görüyorum.Sonuç olarak yapılan yardım farklı olsa da niyet aynıdır diyerek cümlemi bitiriyorum.


Bu arada diğer proje için öneride bulunmamızı istemişsiniz.Diğer proje için konu önerim şu şekildedir;

' Kripto Paralar Neden Düşüş Gösteriyor ' 



Sort:  

Congratulations @galipoztas! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @galipoztas! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.12
JST 0.034
BTC 63815.31
ETH 3124.40
USDT 1.00
SBD 3.99