Darda Kalan Ailelere Yardım Eli [Cointurk 30.Projesi] [@esraxgunes#5651]

in #cointurk6 years ago (edited)

Merhaba Arkadaşlar.
Bilindiği üzere 11 Ayın Sultanı Ramazan ayındayız Ramazan ayı rahmet ayı bereket ayı yardımlaşma ayıdır.

Bu ayda en büyük yapabileceğimiz sevaplardan birtanesi darda olan zora düşmüş olan kardeşlerimize ailelerimize gerçekten maddi sıkıntı çeken belkide evine iftar vakti bir pide bile alamayıp bunun mahcubiyetini yaşayan ailelere yardım etmek onların mutluluğuna dahil olmak en az onlar kadar soframızda gerçekten sıkıntısız bir şekilde yemek yemeği bilmek en büyük mutluluktur belkide bizlere.

Paylaşmak yardımlaşmak en büyük sevaplardan birtanesi..
İnsanoğlu aç kalmadan açıkta kalmadan açlığın değerini gerçekten anlayamaz.
Belkide yüce Mevlam bu ayı bize Aç olan Aç uyuyan İnsanların değerini anlamak için farz kılmıştır..
Unutmayalım insan herşeye dayanır ama açlığa bi yere kadar dayanır..
O kadar fakir olan ülkeler varki çocukların açlıktan öldüğü bir ülke..

Düşünmesi bile korkunç..Aç uyuyan nice insanlar..

Açlıktan ölen nice İnsan..

Yardımlaşmanın en güzeli belkide sessiZ yapılmasıdır..
Kimseye duyurmadan bir gece fakir bir ailenin kapısına erzak bırakıp uZaktan o ailenin mutluluğunu iZlemek tarif edilemez en güzel duygudur..

Bir çok kez fakir ailelere yardım eli uzattığım doğrudur..
En basit örneği komşumuZun kıZları.
En azından kıyafet sıkıntısı çekmesinler diye küçük gelen yada giyinmek istemediğim kıyafetlerimi çok kez paylaştım onlardaki o mutluluk aslında benimde mutluluğum..

Bi defasında kullanmadığım güzel bir kutuya içine renkli simli kalemler ojeler takılar küçük not defterleri boyalar koyup o kutuyu 3 kız kardeşe verdim.Kutuyu açtıklarında o kadar çok şaşlıklık bir yana sevinç bir yana mutluluk bir yana..

En önemlisi kapınıza kim gelirse gelsin bizim dilenci diye hitap ettiğimiZ insanları asla boş çevirmeyelim.. Olur ya insanlık hali evimizde paramız olmaz ama bir paket makarnaya bile dünyalar onların olur..

Hiç unutmuyorum çocukyum o zamanlar sanırsam ilk okula gidiyorum..
Kapıya gelen yaşlı bir amca vardı haftanın 2 ve yahut 3 günü gelirdi. Asla para istemezdi ya erzak verin yada önüme bir kuru ekmek koyun ben dilenci değilim çünkü derdi..
Her geldiğinde ona sıcak bir çorba ardından yemek verir iştahla yerdi alırdı bizi yanına sohbet ederdi.. 5,6 ay boyunca bu böyle sürdü.
Bir zaman sonra gelmemeye başladı çok üZülmüştük çok bekledik.
Sonra duyduğumuza göre o amca artık hayatta değildi..

İnşallah güzel dualarını almışızdır.

İnsanız ya belli dönemlerde bizde maddi açıdan sıkıntıya düşeriz bu bizi manevi olarak da derinden yıpratabilir..
Benimde çok sıkıntılı bir hayatım olmadı değil..

Çok zengin olan bir akrabımıZın kızı var..Bazen durumuma üzülürdü maddi açıdan belli zamanlarda para yardımı yapardı Allah bin kere razı olsun..

Eskiden tv programlarında hiç unutmuyorum bir program vardı evi çok eski olan ailelerin evlerini yapar kumanyası alınır çocuklarına kışlık botuna varana kadar alırlardı. O mutluluğa çocuk aklımla çocuk duygularımla bile hüzünlenirdim..

Unutmayın bir yardım edersiniz Allah size bin kapı açar..

Bir Sonraki projemiz [ Uykunun insan sağlığı için önemi olabilir]

Sort:  

bende aynı fikirdeyim. güzel bir yazı olmuş tebrik ederim. upvote verdim. bende yeniyim sizde beni desteklerseniz mutlu olurum.

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by esraxgunes from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.032
BTC 60895.62
ETH 2917.92
USDT 1.00
SBD 3.58