Ramazan da Muhtaç Kişilere Yardım Edelim [Cointurk 30. Projesi] celalsen#3844

in #cointurk6 years ago (edited)


Suriyeli Kardeşlerimizi Unutmayın ! 

Sizlerden bir ricam var,onlar da müslüman onların da islam dinine inandıklarını ve vatanlarında yaşayamadıklarını bilin.Bazı Suriyelileri görüyorsunuz diyorsunuz ki bizden daha zenginler,bizden daha iyi yaşıyorlar.Sonuçta onların da bir birikimi oldu orada yaşarken ve bu paralarını Türkiye'ye taşımış olabilirler.Bunlar çok normal şeyler fakat savaş sırasında hiçbir şeyini alamadan gelen elinde sadece bir kaç parça eşyayla gelenler ve şuan hala haberlerde görüldüğü gibi evlerde kalıp,sokaklarda güzel güzel elbiseyle dolaşan Suriyelilerden hariç çadırlarda yaşanlar var.

Sanırım proje başlayalı 5 gün oldu ve bir yardım yapmak için fikir arıyordum.Maddi bir yardım yapacaktım veya Ramazan Kolisi alıp dağıtmayı düşünüyordum.Fakat ben şuan bir fırında şoför olarak çalışıyorum.Fırından çıkan pideleri market bulunmayan köylere dağıtıyorum.Köyler küçük küçük ve az haneli köyler bu yüzden ulaşım haftada bir defa ve köylerde market bulunmuyor.Bu yüzden ekmek ihtiyaçlarını gideremiyorlar çalıştığım fırında bu köylere ekmek dağıtımı yapıyor.Bende yaklaşık tam 1 ay önce bu işe başladım.

Köylülerin dolaştığım kadarıyla hepsinin hali vakti yerinde,hayvancılık veya tarımcılık yapıyorlar ve durdukları evler bir köy evine göre gayet hoş duruyor.Fakat 2 gün önce köylerde dolaşırken yanlışlıkla hiç girmediğim bir yola saptım ve yolun sonunda boş bir futbol sahası gibi alanda bir grup Suriyeli çadır kurup orada yaşadıklarını farkettim.Bu Suriyelilerin nerede çalıştıklarını falan bilmiyorum fakat orada en az 200 tane Suriyeli olduğuna eminim aynı bir çadır kent gibi bir yer kurmuşlar.

Oraya da girip pide satayım dedim içeriye girip mikrofon ile bir kaç sefer anons ettikten sonra ilk başta garipsediler fakat sonra ekmek sattığımı anladılar ve yanıma doğru geldiler.Pidelerin fiyatı 1.5 TL olduğunu söyledim ve bir kaç kişinin masum bakışını gördüm ileriden bazıları da yanıma gelip ceplerindeki parayı saymaya başlayınca bu şekilde bir yardım yapmaya karar verdim ve pideleri,simitleri,ekmekleri bedava olarak Suriyelilere dağıttım.Herkese 2'şer tane verdim ve inanır mısınız ama hiç biri de bana bir tane daha verir misin demeden Allah razı olsun diyerekten bol bol hayır duası etti.

Hiçbiri o kadar fakirliğin içinde 2 tane verdiğim halde daha fazlasını istemedi ve herkes durumundan memnundu.Pideleri alan aileler direk pideleri çocuklarına verdi ve çoğu da niyetliydi.Galiba bir çoğu oruç tutuyordu ve dinlerine bağlıydılar anladığım kadarıyla.Fazla sohbet etme şansım olmadı çünkü onlar baya kalabalıktı ve ben onların arasında sadece bir kişiydim bu yüzden pideleri dağıttıktan sonra oradan ayrıldım.İşyeri yani fırın bana ait olmadığı için her akşam patrona hesap veriyordum ve dağıttım pide ve ekmeklerin parasını kendi cebimden ödeyerek bir yardımda bulunmuş oldum.Allah kabul etsin.


Tarifsiz Hisler !

Yapmış olduğum yardım sonrasında en çok etkilenmiş olduğum küçük çocukların sevinciydi.Aileler yani büyükler oruçlu olduğu için pideleri dağıttıktan sonra direk çocuklarına verdi çocuklardaki sevinç ve muhteşem bir iştah ile o pideleri yimesi beni gayet çok sevindirdi.Suriyelilerdi belki,onlardan önce bir çok aç ve muhtaç kişi var diyebilirsiniz ülkemizde fakat benim için farketmiyor.Ben bir müslümanım ve tüm müslümanlar benim kardeşimdir fakat vatanımdaki insanların yeri bir ayrıdır ona bir şey diyemem ama o an için öyle denk geldi ve o şekilde bir yardımda bulunmak istedim.

Arabamı onların sahasına soktuğumda ki ilk bakışları ve en son çıkarken ki bakışları ve hareketleri arasında dağlar kadar fark vardı.İlk başta beni ne olarak görüyorlardı bilmiyorum fakat pide dağıtımı yapıp çıkarken bana bakışlardı beni gayet sevdikleri ve benden hayır duacı oldukları gayet ortadaydı.Sonuç olarak yardım yapmak bizden birşey götürmedi en azından benden birşey götürmedi,bir miktar param azaldı cebimden fakat daha sonra fazlasıyla da geldi bu arada.Ramazan ayı bereket ayıdır,ramazan ayı yardımlaşma ayıdır.Etrafınızda ki yardıma muhtaç kimseleri kimsesiz bırakmayın lütfen.

Sonraki proje konusu eklemeyi unuttum şimdi ekliyorum.Bir sonraki proje konusu için Türkiyenin Eğitim Sistemini konuşalım.

Sort:  

Pidelerin fiyatı 1.5 TL olduğunu söyledim ve bir kaç kişinin masum bakışını gördüm ileriden bazıları da yanıma gelip ceplerindeki parayı saymaya başlayınca bu şekilde bir yardım yapmaya karar verdim ve pideleri,simitleri,ekmekleri bedava olarak Suriyelilere dağıttım.Herkese 2'şer tane verdim ve inanır mısınız ama hiç biri de bana bir tane daha verir misin demeden Allah razı olsun diyerekten bol bol hayır duası etti.

Çigerimizi söktün be gözlerim doldu, Allah senden de razı olsun..

Allah sizlerden de razı olsun hocam

Congratulations @celalsen! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 1 year!

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @celalsen! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!

Coin Marketplace

STEEM 0.27
TRX 0.13
JST 0.031
BTC 61905.09
ETH 2902.93
USDT 1.00
SBD 3.55