Kripto dünyası ve Türkiye[Cointurk 24. Projesi] [@bekirs #7566]

in #cointurk6 years ago

Merahaba,

@kusadasi tarafından düzenlenen 24. ödüllü projeyi gördüm ve çok heyecanlandım. Çünkü ülkemizin bu konuda ne yapacağı hakkında görüşleri çok merak ediyorum ve kendi yorumlarım da var tabii ki :) Diğer yazıları da okumak çok eğlenceli.

Öncelikle kripto paraların geleceği son zamanlar çok tartışılan bir konu. Hemen hemen herkesin bir fikri var. Ancak, bu fikirler teknik verilere ve gelişmelere göre değil daha çok kripto parası olup olmadığına göre değişiyor :) Bu ülkemiz açısından çok da şaşırtıcı bir durum değil. Yatırım yapmamış insanlar her zaman felaket tellallığı yapar ve patladığında yatırım yapanlara "ben demiştim" derler.

Benim düşünceme göre 2018 başlarından bugüne kadar kripto paralar üzerinde birçok ülke baskı kurdu. Bu baskı sonucunda BTC %100 değer kaybetti ve bu da altcoinleri de etkiledi. Ama şunu unutmamak lazım. Bu kadar baskıya rağmen BTC 7000$ seviyelerindeki seyrine devam ediyor. Bu baskının nedeni olarak da birçok ülke kendi kripto paraları üzerine çalışıyor. Bunun en büyük örneklerinden biri Rusya. Eğer dünya üzerindeki bu tür güçlü ülkeler kripto paralarını piyasaya sürerse kripto paralardaki baskının ortadan kalkacağını düşünüyorum.

2018 sonlarına doğru kripto paralar tekrar güçlenecektir diye düşünüyorum. Bu nedenle şu anda yapacağız en doğru iş elimizdeki kriptoları tutup ayı sezonunun başlamasını beklemek olabilir. 2018 sonlarında birçok şirket vergilerden kurtulmak için gelirlerini kriptolara taşıyabilir ve bu da büyük bir sıçrama oluşturacaktır. Ancak, kriptolara vergilendirme gelme ihtimali var. Burada beklemek ve görmek en doğru yol gibi.

Gelelim ülkemizdeki duruma. Ülkemizde @cointurk ekibi bu konuda çalışma yapıyor ve insanların daha çok bilgi sahibi olması için uğraşıyor. Ülkemizde kriptolar hakkında çok fazla bir bilgi yok insanlar sadece bunlarla terör örgütlerine para aktarılıyor, kara para aklanıyor vs. olarak bakıyor. Şu anda ülkenin içinde bulunduğu terör sorunları da göz önüne alındığında kısa vadede ülkemizin kripto paralara mesafeli olacağı hakkında karşısında duracağını düşünüyorum. Burada vergilendirilmemiş kazancın da büyük payı var. İnsanlar bilinçlenip bu işe yatırıp yaptığı takdirde ülkemizde de vergilendirme geleceğini düşünüyorum. Bu iyi mi olur kötü mü olur orası benim için çok karışık çünkü ülkemiz buradan gelir elde edebilir ve kendi kriptomuzu yaratmak için çalışmalara destek verebilirler.

Umarım bu konuda ülkemiz bir an önce harekete geçer ve piyasada yer edinir. Bu tür hızlı gelişen işlerde ilk giren ülkeler çok karlı işlere imza atarken geciken ülkeler genelde zarar edebiliyorlar.

Umarım yazımı beğenirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler.

Sort:  

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by bekirs from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.12
JST 0.027
BTC 65140.74
ETH 3484.29
USDT 1.00
SBD 2.37