Bitcoin klonu Litecoin Nedir? Bitcoinden farkı ne? (COİNTÜRK 6. PROJESİ )

in #cointurk7 years ago (edited)

Bitcoinle kardeş coin olarak bilinen Litecoin Charlie Lee tarafından 2011 yılında geliştirilen eşler arası şifreli eş zamanlama ve açık kaynak yazılım projesidir.

Araştırmalarıma göre bitcoin yazılımından ve çalışma sisteminden esinlenerek geliştirilmiştir. Ancak bitcoinden farklı olarak kişisel GPU işlemcili bilgisayarlarımızda bile sürekli litecoin madenciliği yabılabiliyor. Litecoinin para transfer maliyeti de çok düşük. Aynı eos gibi merkezi olmayan açık kaynak kodlu, işlem onayı hızlı küresel bir ödeme sistemi.

Bitcoin işlem onayı 10 dakikada gerçekleşirken, Litecoin işlem onayı scrypt tabanlı olduğu için 2.5 dakikada gerçekleşiyor. Yani daha hızlı. Bitcoinin üretim sınırı 21 milyon. Litecoinin üretim sınırı ise 84 milyon olarak belirlenmiştir.
Piyasada yaklaşık 17 milyon bitcoin var geriye 4 milyon bitcoin kalıyor. Günde yaklaşık iki bin tane üretiliyor. Kabaca bir hesap yaparsak, yaklaşık beş altı yıl daha bitcoin gündemde olacağa benziyor.

Yazımda hem Litecoinin yapısını anlatmaya çalıştım hem de bitcoinle olan farklılıklarını anlatmaya çalıştım.
Litecoini Türkiye'deki coin borsalarından ve dünya coin borsalarından alabilirsiniz. Şu an yazımı yazdığım an itibariyle 1 litecoini 901,24 tl den alınabiliyor.

Benim kişisel görüşüme göre Litcoin bitcoinden daha artı özelliklere sahip olduğu için Litecoinin geleceği parlak olduğunu düşünüyorum. Siz de benimle aynı fikirdeyseniz yorumlarınızı belirtebilirsiniz.

Yazımı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Sort:  

Guzel bir yazi olmus hocam elinize saglik

Çok teşekkür ederim 😊

Güzel yazı, benimse düşüncem kurucusunun bile elinde tutmadığı bir coin:)) uzun vadede sahip olmak istediğim bir para değil.

Elinize saglık

Teşekkür ederim

Bitcoini geçebileceğini düşünmüyorum.Ama sanal ortam hiç belli olmaz.Emeğinize sağlık

Teşekkür ederim

iyi günler proje yazınızı oyladım :))

Teşekkür ederim

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63267.39
ETH 2572.65
USDT 1.00
SBD 2.80