23 Nisan Anılarım Hep Aklımda... [Cointurk 26. Projesi] aytekin#2240

in #cointurk6 years ago

Selam arkadaşlar;


23 Nisan Ulusal Egemenlik Ve Çocuk Bayramınız şimdiden kutlu olsun.Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk'ün tüm çocuklara armağan ettiği bu bayram dünyanın dört bir yanından çocuklarla beraber yıllardan beri kutlanmakta.Liderimiz Atatürk sadece Türk çocuklarına değil tüm dünya çocuklarında bu bayramı ilan etti. Çünkü her çocuğun dini dili ırkı ne olursa olsun suçsuz günahsız olduğuna inanırdı ve her çocuğu eşit tutardı.


Sizlere bir anımı anlatacak olursam benim ilkokul yıllarım çok olaylıdır.Derslerim çok iyi değildi.Genelde haytalık yapan olaylara karışan bir tiptim.Bir gün yine 23 nisanda okulumuzun bandosu ile okulun çevresinde dolaşıyoruz.Bütün okul sınıf sınıf toplanıp geziyor.Bando da tam bizim evin önünden geçiyordu. Bende gruptan ayrılıp eve gitmiştim dönüşte de yine aynı şekilde araya karışıp okula geri dönmüştüm.Hocaların ruhu bile duymamıştı.


Onun yanı sıra adam akıllı doyasıya eğlendiğim bir 23 nisan ise 7. sınıftaki 23 nisandı.O zamanlar elimizde adını tam hatırlamadığımız renk renk sayfalı kumaşlar vardı.Boynumuza asıyorduk sonra ellerimizle müziğin ritmine göre açıp kapatıyorduk.Böyle anlatınca çok bir şeye benzemiyor ama stadyumda binlerce kişinin karşısında yüzlerce öğrenci aynı şeyi yapınca müzik eşliğinde çok güzel görüntü olmuştu.Hayatımda ilk ve son defa sanırım böyle büyük bir organizasyonda yer almıştım ve biraz korku ve heyecan yaşamıştım. Çünkü karşımda binlerce kişi ailem arkadaşlarım herhangi bir yanlışta yüzlerce öğrencinin arasında farklı renk açmak kabak çiçeği gibi dikkat çekiyordu.Ne yazık ki stresime yenik düşüp 1 sefer yanlış rengi açtım ve çok korktum hocamız bir şey diyecek diye ama Allah'tan hocamız farketmeden toparladım ve doğru rengi açtım.Gösteri bitti bizide okul müdürümüz köfteciye götürüp ayıptır söylemesi köfte ısmarladı.Bizde  40 yılın başı böyle bir fırsat bulmuşuz kaçırırmıyız? Tabi ki hayır sanırım 5 yada 6 kişiydik 20 porsiyon köfte pilav yemiştik sanırım müdür 200-300 tl para ödemişti. Şuan düşününce içim sızlamadı değil ama o zaman için çok büyük zevk almıştım bundan :D O gün gece saat 8 e kadar gezmiştik o yaşlarda bu saatlere kadar doyasıya geçmek mükemmel bir duygu. Özgürce dolaşmak insanın yüreğini okşuyordu.


23 Nisan için çocuklara ve ailelere 1 er tavsiyem var.Çocuklar bugün sizin gününüz doyasıya eğlenin ve keyfini çıkarın fakat asla atalarımızı ve yaşanan zorlukları unutmayın.Ailelere de tek tavsiyem çocuklarınızı buğün biraz olsun tolerans gösterin yılda 1 günleri var aşırıya kaçmadan eğlenmelerini engellemeyin...

Coin Marketplace

STEEM 0.30
TRX 0.11
JST 0.033
BTC 64271.38
ETH 3157.43
USDT 1.00
SBD 4.25