10 TL ile Neler Yapılabilir? [Cointurk 30. Projesi] [furkanalpaslan#4581]

in #coi6 years ago (edited)

Selam kusadasi ailesi yine ben. Bu yazımda Ramazan bereketiyle yaptığınız icraatleri üstü kapalı bir şekilde insanlara yeni ufuklar kazandırmak için anlatacağım. Hadi başlayalım.

Öncelikle şunu belirtmek isterim bu yapılan organizasyon 10-15 kişilik bir kadroyla gerçekleştirildiği için belgeleme ya da kişi isimleri verme detaya girme gibi mevzulardan uzak duracağım.

Üniversite hayatım boyunca gerekli gereksiz çoğu zaman para israfı yaptığım aşikar bir gerçek olup zihnimde yer etmişti. Gereksiz harcadığım paraların ya da dışarda aç gezen onca insan varken 30-40 TL ile yemek yemek abartıya kaçıyordu. Dedim ki bu masrafı kısıp aylıkta olsa 30-40 TL bir kenara koysak 10 kişi bunu yapsa 300-400 TL yapar. Bunu bir erzak çantasında toplamaya kalksan en azından 5-6 tane torba oluşturabilirsin. Aldığın ürünlerin kalitesi ya da nerden aldığının önemi yok sonuçta. Küçük bir fiyat araştırmasının ardından bunun gerçekleştirilebilme ihtimali gözümde daha da büyüdü. Yakın çevrem dahil herkesi bu konuda bilinçlendirdim ve yardım istedim. İnsanlara aylık 30-40 vermek çok fazla bir miktar olarak gözükmedi gözlerinde. Çünkü bu ülkede sadece futbol izlemek için yüzlerce lira harcayan insanlar var.

Dediğim gibi 10-15 kişilik kadronun hepsinden az miktarda yardım istediğim için olumsuz dönüş almadım. Herkes beni destekledi ve güzel bir miktarda para toplandı. Kütahya'da uygun bir bakliyatçı buldum. Abimize yapmak istediğimiz şeyi anlattıktan sonra o da kabul etti ve şu mükemmel işi yaptı. Paramızın yettiği ürünleri çuvallara ikişer ikişer koydurttu. 1 kilo pirinçse 2 kilo yaptı. 2 kutu şekerse 4 kutu şeker yaptı. Sonuç olarak elimizde ev ihtayaçlarını karşılayacak 5-6 adet çuval dolusu erzak vardı. Mahalle muhtarımız da sağolsun ihtiyacı olan insanları bulmamız için çok yardımcı oldu. Arabayla çuvalları götürüp kimliğimizi göstermeden kimseyi utandırmadan teslim ettik. İnsanların yüzlerinde ki mutluluk görülmeye değerdi. Bu kadar küçük bir miktarla bu kadar büyük kazanımlar elde etmek gerçekten paha biçilemez bir deneyim oldu bizim için.

Sözün özüne gelecek olursak. Benim niyetim bu işi büyütüp her bölgede 10'ar kişilik gruplar halinde aylık kazancının küçük bir miktarını ayıracak insanlar oluşturmaktı. Bu ileride nasib olur olmaz bilemem ama sadece minik bir adımla minik bir miktarla neler yapılabileceğini görmek çok güzel bir şey. Bana da bu fırsatı verdiği için kusadasi ailesine, proje konusunda fikir sunan herkese teşekkür ederim.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım sizinde ufkunuz açılmış yeni fikirler kafanızda canlanmış bu işi büyütme niyetine girmişsinizdir. Hayrlı kazançlar dilerim.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 60122.55
ETH 3199.29
USDT 1.00
SBD 2.43