Yaban Sarımsagı

in #club50502 years ago (edited)

Selam,
bugün Yaban sarımsagıyla salata yaptım, ilk defa yapıyorum, degışık bir Salata türü oldu, tadı iyidi. Yaban sarmısagın faydaları çok, ve tarif yönünden farklı kullanılabiliniyor. Yaban sarmısagını ben pesto olarak bilirim, tazesı elime düşünce tarif aradım ve salatada yapıla bilinirmiş ögrenmış oldum ve Salatasını yapmaya karar kıldım.

20220402_163147.jpg

Ilk önce Yaban Sarmısagını yıkadım, ve iri dogradım içine Salatalık dogradım, Salatımı sade yapmaya niyetliydim yanı malzeme olarak bir tek Yaban Sarmısagı ve Salatalık olacaktı, baktım ki birşey eksik, Salatamın içine domatesde dogramaya karar verdim, biraz renkte gelmış oldu Salataya. Bir yemek kaşıgı Elma sirkesi, biraz zeytin yagı ve tuz ekledım, salatam hazırdı.

20220402_163442.jpg

Peki Yaban Sarımsagı nedir.
Saglık açısından faydası nelerdır.
Biraz size anlatmaya çalışacagım.
Yabani sarımsagı, yabani bir otur, Ormanda gölgede büyür, bildigimiz pırasa ailesıne aitir genellikle ilkbaharda türer yanı mevsimi Mart ayında başlar . Çiçeklenmeye başladımı yenmesı tavsiye edilmez zaten de tadı iyi olmaz artık.
Sindirime faydası vardır, hazımsızlıgı giderir, soguk algınlıgına iyi gelır, kolesterol, yüksek tansiyon olanlara faydası vardır.

20220402_163421.jpg

Yaban sarmısagı salatalar, çorbalar, pesto, yapılabilinir, balık ve et yemeklerın yanına da yakışır.
Soguk algınlıgına karşı iyi gelmesının sebebı bir Portakaldan daha çok Vitamın C içermesıdır ayrıyeten çok fazla demir içinde barındırıyor, demir den ziyade sülfür ve magnezyumda içerıyor, kısacası bagışıklık sistemimiz için çok faydalı.
Ormanda kendı halinde büyüyen bu Yaban sarmısagını toplarken dikkat etmek lazım, bilgisi olanlar toplasın çünkü bazı başka tür bitkilere çok benzerlık bulunuyor, örnegın
Vadideki zambak, arum ve sonbahar çiğdemleriyle benzerlıgı vardır.
Şahsen ben Ormana toplamaya cesaretım yoktur çünkü bu konuda bilgim yok ve yalnış Yaban Sarmısagına benzer bir ot toplar zehitlenırım korkusu var, onun için zamanı geldimi, bu zamanda Marketlerde, pazarlarda da bulunuyor o riske girmemek için en güvenilir Marketlerden, pazarlardan almak tır. Bu Yaban sarmısagını bilen, anlayan , toplayan Arkadaşlar var, onlarda bu zamanda mutlaka pesto yapıp bir kavanoz verirler sagolsunlar.
Dedıgım gibi bir pestosunu bilirdim, şimdi de salatasını yaptım, bu saglıklı ot şuan varken degışık tarif deniyecegım.

Yazımı okudugunuz için teşekkür ederim 🙏
Resimler bana ait.

Coin Marketplace

STEEM 0.19
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63931.73
ETH 2663.43
USDT 1.00
SBD 2.84