ÇOCUK İSTİSMARI 😕

in #child7 years ago

Screenshot_3.png

Daha önce hamile olduğumu sizlerle paylaşmıştım.Hamilelikten mi bilmiyorum şu sıralar çok duygusalım. Televizyonda veya internette izlediğim haberlerden sonra daha da kötü olmaya başladım.Ben, eşim ve çevremdekiler bu kadar heyecanla bebeğimizi beklerken çıkan bunca 'çocuk istismarı' haberleri karşısında moralimiz alt üst oldu doğrusu.
Çocuk istismarı ile ilgili izlediğimiz bu haberlerin dışında yansıtılmayan çok fazla olay olduğunu düşünüyorum. Daha küçücükler , kendilerini savunamazken yaşadıkları bu travma kaldıramayacakları kadar ağır.

Okuduğum haberde şu şekilde yazıyordu.
TBMM’ye getirilen cinsel istismar düzenlemesi ile bir kez daha gündeme gelen çocuk yaşta evliliklere ilişkin davaların son 10 yılda 3 kat arttığı ortaya çıktı.

Hürriyet'ten Esra Ülkar'ın Dünya Çocuk Hakları Günü’nde yayımlanan haberine göre, Türkiye’de çocuk istismarıyla ilgili dava sayısı, son 10 yılda yaklaşık 3 kat arttı. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, son 10 yılda 482 bin 908 kız çocuğu evlendirildi.

2015 yılında evlendirilenlerin 31 bin 337’si kız, bin 483’ü erkek çocuğuydu. Bu sayı, 2015’teki toplam evlilik oranında kızlarda yüzde 5.2’ye, erkeklerde yüzde 0.2’ye denk geliyor. Yine TÜİK verilerine göre, 2015’te 15-17 yaş arası tam 17 bin 789 kız çocuk doğum yaptı.

Kız çocuklarında 15 yaş altı doğum yapanların sayısı ise aynı yıl 244 oldu.

Screenshot_1.png

Screenshot_2.png

Bu bilgiler kan donduran cinsten.Ben bu haberlerden çok rahatsız oluyorum.
Çocuklarımızı yetiştirmek ebeynlerin elinde ve onlara eğitici öğretici bilgiler vermeliyiz
Sizden ricam çocuklarımıza neyin doğru neyin yanlış olduğu ve istemediği şeyleri yaptırmak için ısrar etmeyin. Onlara vücudunu tanımasında yardımcı olmalıyız.Bilinçli bir çocuk yetiştirelim.

Vakit ayırıp okuduğunuz için teşekkürler..

Kaynak: https://www.birgun.net/haber-detay/iste-rakamlarla-cocuk-istismari-gercegi-136349.html
Görsel1-kaynak
Görsel2-kaynak
Görsel3-kaynak

Sort:  

Çok güzel bir konuya değinmişsiniz . Elinize sağlık . Bizim milletimiz aç olduğu için olan minik bedenlere oluyor . 😕

Çok haklisin , etrafimizda cok fazla bu insanlardan

Çok hassas bir konu aklım almıyor nasil minik bir bedene cinsel obje gozuyle bakiyorlar. Bunlarin aramizda dolaştıgini dusundukce paranoyaklasiyorum. Ciddi yaptirimlar cezalar almalari gerekiyor. Paylasimin icin tesekkurler.

Ceza almalari gerekiyorlar ama yok bu cezalar caydirici degil. Olan yavrularimiza oluyor.

Çok güzel bir konuyu işlemişsin tebrikler.bir kaç kelime yazmadan geçemicem.öncelikle anne ve babalara eğitim verilmeli cocuklarınızı nasıl koruya bilirsiniz diye.ve asla çocuklarınızı dudaklarından öpmeyin olsun ilk dersin adı.çok şahit olmuşumdur gelen müşterilerimizden dolayı. Anne baba öpüyorsa zaten olması gereken bu algısını önce anne babadan alıyor çocuklarımız.yineçok konuştum özür.

Estagfurullah cok konusmadiniz yerinde bir konusma. Ben bir anne adayiyim. Calisan bir anneyim ve is yerinde disarda sizin soylediginiz gibi anne babalari dudaktan opuyor cok yanlis. Çocuk bunu normal karsiliyor. Yanlis oldugunu düşünemiyor. Bende cok karşıyım ve dikkat edecegim.

Size katılıyorum...Yapılanları duydukça insanın kanı donuyor, aklı almıyor...O kadar nefret doluyor ki insan bunlara...Acilen ciddi bir çözüm bulunmalı...

Cok acil bir cozum ve ya cezasi olmali . Cezasi olmaliki yaptiklari yanina kalmamali

ben haberlerini bile izlemeye tahammül edemiyorum çok kötü detayları var aklım almıyor.. idam edilmeliler ötesi yok.

evet haklısınız. Ama hala iyileştirici ceza veriyorlar bu böyle çözülmez.

Ruhu pis insanlardan nefret ediyorum

Bende nefret ediyorum. Böyle insanlardan etrafımızda çok fazla var

Basına yansıyanların yanında bir de üstü örtülen ne kadar çok olay vardır. Düşündükçe insan çaresiz hissediyor kendini. 😑

dogru, bizim toplumumuz üstünü örtmeyi çok iyi başarıyor. Ama başka konularda kendimizi geliştiremiyoruz.

Malesef gün yüzüne çıkmayan o kadar çocuk istismarı var ki. Önüme gelen her istismar dosyasında aynı hisleri hissediyorum ben de. ...😔

Çok zor bir durum , yürek dayanmaz ki :(

Toplumsal çöküşün ayak sesleri. ALLAH beterinden korusun toplumumuzu...

Amin.. Caydırıcı ceza değil , iyi bir çözüm bulunmalı.

Coin Marketplace

STEEM 0.18
TRX 0.15
JST 0.029
BTC 63193.07
ETH 2456.90
USDT 1.00
SBD 2.67