Jak jsem přišel o krypto?!

in #cesky4 years ago


Foto:Pixabay

Zdravím kolemjdoucí

Je už to pomalu rok co jsem poprvé přišel o své kryptoprostředky. A situace se opakuje. Pomalu začínám být skeptický co se používání krypta týče.
Poprvé jsem přišel o cca 200USD. Prostředky jsem které mi zmizeli měl rozprostřeny na Coinbase, Elektrum Wallet, Atomic Wallet a Freebitco.in. Na Coinbase a Freebitcoin jsem měl zapnutou 2FA. U Coinbase navíc standardní ověření transakce emailem.
Na problém jsem přišel, když jsem si na Freebitcoin chtěl zatočit. Nemohl jsem se dostat na účet. Jelikož mám problém si pamatovat hesla, myslel jsem, že je problém zde. Po obnově hesla pomocí emailu jsem viděl pouze prázdný účet. V té době jsem experimentoval s auto rool botem. Myslel jsem že by vir byl v něm. Napadlo mě zkontrolovat ostatní prostředky. Jaké překvapení, že skoro vše bylo vykradeno. Nutno podotknout, že všechny aplikace jsem měl jak na PC tak v telefonu. Ale předpokládám, že na mě zaútočili přes telefon. Seedy jsem neměl nikde uložené a hesla jsem měl v hlavě.Proto je mi záhadou, jak třeba mohli vybrat prostředky z Coinbase Pro. Leda přes aplikaci. Ta na spuštění nechtěla žádné ověření. To samé Elektrum. Ten chtěl jen heslo. Jak by jinak mohli obejít 2FA! A potvrzení na email? Kde vzal heslo na email? Na emailu nebylo vůbec nic. Ale není problém na emailu zamést stopy. A heslo na Elektrum? Prostě moc záhad najednou. Ale, jak jde vidět, jde to. Překonat 2FA, heslo k emailu, heslo k aplikaci.
No a proč o tom píšu? Stalo se mi to znova. Coinbase a Elektrum už nepoužívám. Nedávno jsem si pořídil Metamask. Seed uložil na papír a heslo zase jen v hlavě. A hádejte. ETH je pryč. V historii transakcí je viděl transfer v mobilní verzi. Takže to vzali přes telefon. Aplikace je chráněna otiskem prstu, nebo gestem, který je jiný než gesto pro odemykání telefonu. Pro mě opět záhada.
Po prvním útoku jsme přeinstaloval komplet telefon a dal i jinou ROM - Lineage OS.
Už nevím co dělat abych mohl krypto používat v běžném použití skrz mobilní nebo PC aplikaci. Po tom všem už tomu moc nevěřím. Dával jsem si pozor, kde chodím. Seed a hesla byli Offline, a přesto došlo k vykradení. Poslední má "záchrana" je HW wallet, kterou mám.

Sort:  

The Steem blockchain is currently being attacked by a central authority in order to take control of the witnesses. If you are not managing your witness votes, please consider setting @berniesanders as your witness voting proxy by clicking here to help restore the decentralization of Steem.

Já měl zatím štěstí. Možná proto, že nemám žádnou kryptoměnovou aplikaci v telefonu.
!trdo

Asi děláš dobře

Můj, úmyslný, primitivismus má něco do sebe.

To jsem mimo mísu.

Původně Jasan. Jakožto ano, souhlasím. Z filmu Ať žijí duchové ... Kde bylo zkomoleno na Javor

Ťď za objasnění.

Au, to rozhodně zabolí...

Podruhé to bylo "pouze" 0,18 ETH

Hw wallet je jistota no asi jediná

Já teda bych ještě podotknul že na mobilní aplikaci máš mít jinej seed než na peněžence kde máš uloženy prostředky...
jediný o čem vým je nějakej útok kdy útočník podstrčí falešnou adresu za tvu tvoji odsouhlasenou, ale že by obešly 2FA to se mi nezdá...

Snad příště....

No Hw walet používáš na to co holduješ a do té mobilní si nabíjíš coijny třeba ze směnárny...
Ale moc nechápu jak ti hackly ty účty...

To právě taky nechápu....
Ano, na mobilní jsem měl prostředky, které jsem si chtěl přesunout na HODL

No hele v tomhle případě bych byl totálně paranoidní v tvém případě... jako že bych asi znovu krypto nezakládal na stejném kompu a telefonu a ještě ke všemu bych asi i změnil komplet hesla a všechny 2FA... no asi bych komplet vyměnil HW v celém bytě... neber to tak vážně já jsme někdy paranoidní, ale hledat ten bug jak ti to ukradly je práce pro profíka a možná bych se na nějakého obrátil aby ti zkontroloval tvoji bezpečnost...

Ano. Teď chvíli fakt pojedu jen na Trezoru. Než to nějak vyřeším. Jestli to vyřeším

jj trezor je jistota páč klíče neopustí trezor... :) Ale stejně se doporučuje kontrolovat adresu co se ti objeví na trezoru že to je ta správná na kterou to chceš poslat...

Coin Marketplace

STEEM 0.20
TRX 0.14
JST 0.030
BTC 68221.63
ETH 3277.70
USDT 1.00
SBD 2.66